Gå til innhold

Kreative gaver


Gjest skorpio

Anbefalte innlegg

Jeg er så lei av å gi de typiske, uorginale gavene; klær, bøker, parfyme, you name it... Er det noen som har noen litt mer kreative gaveideer? Enten noe du har fått før som du ble positivt overrasket over, eller noe du selv har kommet på.

Det er nok sikkert mange flere enn meg som vil sette pris på det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er så lei av å gi de typiske, uorginale gavene; klær, bøker, parfyme, you name it... Er det noen som har noen litt mer kreative gaveideer? Enten noe du har fått før som du ble positivt overrasket over, eller noe du selv har kommet på.

Det er nok sikkert mange flere enn meg som vil sette pris på det! :)

Gi en stor pakke med én tullegave på toppen, og resten flere små gaver i bunnen.

Pleier å være en fulltreffer! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har jeg kjøpt inn masse kurver, og så fyller jeg dem med diverse småting. F.eks pleieprodukter eller matvarer fra en delikatessebutikk.

Opplevelser er veldig koselig å gi, enten du bare gir konsertbiletter eller du skriver på et kort at du skal ta med personen ut og spise og på kino en dag det passer.

Jeg har også planer om å kjøpe en digital fotoramme og fylle med familiebilder. Veldig populært til besteforeldre, og kan sikkert brukes til gode venner som man har mange bilder av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen gir ikke gaver til hverandre, men heller et løfte om å gå på en date hver mnd, oddetall er mine måneder og partall hans :)

Ellers lager jeg drops til venner og tanter/besteforeldre, alltid kjekt med noe som kan spises opp vs fjas som blir stuet bort i et skap..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelaget eggelikør på morsomme flasker med hjemmelaget logo. Dette har jeg gitt til svigers og venner, ble veldig godt mottatt. Oppskriften fant jeg i en bok som heter "spiselige gaver".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal gi bort hjemmelaget frokostblanding i fine krukker! Fant en oppskrift på www.pickles.no og har blitt helt frelst!! Så kan man jo "personifisere" merkelappene på krukkene/glassene. "Mayamis Magiske Muslimix"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange artige hjemmelagde gaver :)

Trenger også tips på kreative gaver du kan kjøpe, hehe, da jeg ikke er veldig god på å lage ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Jeg er så lei av å gi de typiske, uorginale gavene; klær, bøker, parfyme, you name it... Er det noen som har noen litt mer kreative gaveideer? Enten noe du har fått før som du ble positivt overrasket over, eller noe du selv har kommet på.

Det er nok sikkert mange flere enn meg som vil sette pris på det! :)

Jeg fikk en Redcord Mini (et slyngetreningsapparat) av kjæresten min i fjor. Visste vel egentlig ikke at jeg trengte det (visste jo ikke hva det var), men det en julegave jeg har blitt veldig glad i. Så det er vel en fin gave å gi til de som har alt :-) (jeg visste nemlig ikke hva jeg skulle ønske meg i fjor).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Werty_*

Kjøp en god kaffe eller te, f.eks på Black and White. Det ga jeg bort i fjor, og fikk gode tilbakemeldinger! Hvis du vil kan du kjøpe med en presskanne til kaffe, og sånn kulegreie til å ha teen i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hva mener man med keativt? Synes at gavene må passe til personen, og det varierer jo utrolig fra person til person.

Fra samboeren har jeg for eksempel fått alt fra alarmklokke (:ler:, det var egentlig utrolig bra gave) og scanner til fine støvletter og smykker, og jeg synes at absolutt alt av det har vært helt ypperlig kult og bra :)

Har selv gitt bort tekanne med te i løsvekt, miniharddisk (og det var ikke fra noe ønskeliste men ble utrolig godt motatt), kjøkkenkniver (gode kniver er absolutt alltid kjekt å få!), turkniver, andre turting, vinylplater. Men synes ikke det er så nevneverdig 'kreativt' eller 'originalt' egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om det er så voldsomt kreativt egentlig, men jeg synes brettspill er en fin gave, fjorårets hit i vennegjengen min var "Killer Bunnies". Jeg liker å gi sosiale ting, og brettspillkvelder med snop og kakao er fast takst i min vennekrets :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skorpio
Vet ikke om det er så voldsomt kreativt egentlig, men jeg synes brettspill er en fin gave, fjorårets hit i vennegjengen min var "Killer Bunnies". Jeg liker å gi sosiale ting, og brettspillkvelder med snop og kakao er fast takst i min vennekrets :)

Ooh, jeg vet akkurat hvem som skal få spill!! Meg! *noterer på ønskelista* :opplyser: Hvor får man kjøpt det spillet egentlig? Aldri sett før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Beate_*

Hei.

Gi en gave som gleder flere - singelen Rom For Alle med Maria Solheim og Hank von Helvete. Fint til den som har alt!

Fin video er det også:

hilsen Beate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk engang ei ramme fyllt av minner fra ei venninne. I ramma var det bilde av oss 3, figurer og artister jeg liker og småting som minnet meg om morsomme episoder:) Veldig fint! Ellers har jeg fått et fotoalbum med bilder fra tida vi har kjent hverandre fra ei anna venninne.

Ellers har jeg selv gitt bort bok som jeg kjøpte blank, og skrev inn masse oppskrifter til ei som er glad i å bake, og til "prinsessa" i vennegjengen ei bok der jeg hadde skrevet masse prinsessehistorier.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er så voldsomt kreativt egentlig, men jeg synes brettspill er en fin gave, fjorårets hit i vennegjengen min var "Killer Bunnies". Jeg liker å gi sosiale ting, og brettspillkvelder med snop og kakao er fast takst i min vennekrets :)

i vår vennekrets går det mye i Munchkin, også utrolig morsomt og "hektende" kan bli sittende i timesvis og glise seg ihjel. -og siden det er kortspill er det enkelt å dra med seg og f.eks sitte på cafe å spille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var inne på saape og fikk satt sammen et "start kit" til hjemmelagede såper som jeg skal gi i julegave. For 250 kr fikk jeg en bok med forskjellige ideer og oppskrifter, 3 lukter, 3 farger og en stor klump med base tror jeg det heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...