Gå til innhold

Bytte skole

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Er mor til to barn, en jente på ti og en gutt på tolv. Jeg og mannen min (ikke barnas far) Har nettopp kjøpt nytt hus. Det er ikke så langt fra der vi bor nå, men i ett annet fylke...

Spørsmålet er da, skal barna bytte skole eller fortsette på den gamle. Om de kan fortsette da, siden vi flytter ut av kommunen og fylket?? (noen som vet)

I forhold til skolen vil de kunne sitte på med mannen min om morgnen, og det går buss rett fra skolen og hit. De vil kanske bruke 15 min med buss kontra ca 10 min å gå om de skulle ha byttet skole. De trives begge godt i klassen og er engasjert i fritidsaktiviteter der mange andre i klassen går... Begge skolene er "gode" skoler...

De gleder seg til å flytte, men ingen vil bytte skole og jeg synes de skal bestemme selv. I forhold til biofar så har det ingen betydning, han blir vel faktisk boende litt nærmere når vi flytter, men han har div problemer så barna ser han bare en helg i blandt uansett...

Hva ville dere gjort og kan de fortsette på den gamle skolen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Purple Haze
Skrevet

Dere må søke om at de skal få fortsette på skolen hvor de går nå. Og det bør gjøres i god tid før flytting, for hvis dere får avslag, er det ankemulighet, men det tar tid.

Da jeg flyttet for mange år siden, valgte jeg å søke om at min sønn skulle få fortsette på skolen hvor han allerede var elev. Mest på grunn av at alternativet var en liten grendeskole, og avstanden til den og gamleskolen var omtrent lik.

Min eldste sønn byttet skole da han var 10, og det gikk kjempefint. Det er veldig vanskelig å svare på om dine barn bør bytte skole eller ikke. Noen takler skolebytte veldig greit, andre ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...