Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. november 2009 #1 Skrevet 28. november 2009 Er det noen som kan tipse meg om en grei kokebok? Jeg har gått litt lei av de jeg har, og er på jakt etter noe nytt. Jeg ønsker en kokebok hovedsaklig med greit hverdagsretter. Helst en bok med bilder av de aller fleste rettene. Kjeder meg med bøker med nesten bare tekst. Gjerne en bok med litt forskjellige retter, ikke en ren wok, pasta el. lignende bok. Liker å lage mat fra grunnen, men hvertfall i hverdagen er jeg avhengig av at middagen kan være klar på under en time.
-Englefjes- Skrevet 28. november 2009 #2 Skrevet 28. november 2009 Om du synes Jamie Oliver er en ok fyr, kan du sjekke ut Jamie hver dag. Mange gode, kjappe hverdagsretter.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2009 #3 Skrevet 30. november 2009 Takk! Jeg skal se om jeg finner denne i en bokhandel, slik at jeg får bladd litt i den. Har ikke prøvd noen av kokebøkene hans, men har jo sett han på tv (og har sansen for han)
Gjest n Skrevet 30. november 2009 #4 Skrevet 30. november 2009 Hva med den nye til Kari Jaquesson? Bare bladd i den, men virker fristende til hverdags.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2009 #5 Skrevet 30. november 2009 Jeg sitter og blar i familiekokeboka av Tom Victor Gausdal og Ole Martin Alfsen, nyinnkjøpt i dag. Skulle absolutt ikke ha en kokebok til, men jeg falt for denne. Veldig variert, gir mye inspirasjon på tilbehørssiden, den er tettpakket med oppskrifter og tips (og ikke full av digre bilder av matdetaljer som skal dekke over at mange kokebøker inneholder få oppskrifter), familietittelen skal ikke tolkes som at maten er tam, krydderløs og pastabasert, men at det er mat som fungerer i hverdagen. Det er ikke bilder av alle rettene, men så trenger man heller ikke bilde av fløtegratinerte poteter, men det er nok bilder til at man beholder interessen. Inndelingen er ryddig og registeret bak i boken er inndelt på ingrediens og type mat, slik at det blir lett å få tips ut fra hva du har i kjøleskapet som må brukes. Den inneholder ca 800 oppskrifter, og har mange tips til hvordan du velger og får det beste ut av råvarer og tilberedningsmetoder. Hever hverdagsmaten stort, uten å være pretensiøs og dillete. Boken er kompakt med flere oppskrifter på hver side. Tekstfonten er en anelse mindre enn det som er vanlig i kokebøker, sjekk ut hvis du er svaksynt. Boken er på litt under 400 sider, og jeg betalte 399 for den. Kjøpte den som sagt i dag, men tror jeg får mye glede av den
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå