Gå til innhold

Slutt å bite negler


Gjest Gjest_Hanna_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hanna_*

Nå er jeg lei, jeg klarer ikke å slutte å bite negler og jeg biter det som er rundt også. Er det noen som har gode erfaringer med å slutte?

OG nei det hjelper ikke å si at det er skittent osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har selv biti i 18 år, har mange i herdige forsøk på å slutte.

Nå har jeg faktisk klart å slutte.

Ikke har jeg brukt noen midler heller, annet enn neglelakk når de har blitt lange nok.

Har nok prøvd det meste uten forbedringer, helt til jeg bare tenkte at nå skal jeg slutte, jeg vil ha lange fine negler. Og vips.

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 21 år, og har bitt negler så lenge jeg kan huske :( Har prøvd å sluttet mange ganger i barndommen, med premier som lokkedue. Har klart å slutte i et par dager, kanskje en uke eller to, så er det påan igjen! Sinnsykt stygt, og ekkelt... Nå biter jeg ikke så mye neglene lenger, men HUDEN rundt! Hvor skal det ende! Men det er jo så ubehagelig når der er en rift i huden, så det må bort :sjenert:

Aner ikke hva jeg skal prøve. Om sommeren er de bedre da, for da er jeg så masse ute, og jeg biter ikke når jeg er ute, pga. bakterier og sånt :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 36 år gammal, beit negler i rundt 30 år før jeg klarte å slutte! Jeg bare sluttet en dag, bet ikke negler. Når jeg følte for å bite negler, lekte jeg med et nøkkelknippe eller noe annet så lenge, så gikk lysten over. Nå biter jeg ikke negler, men filer dem ;) Husk at det er et stoff i negler og neglebånd man blir veldig avhengig av da, så neglebiting er ikke en uvane, det er en avhengighet og må behandles deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det er et stoff i negler og neglebånd man blir veldig avhengig av da, så neglebiting er ikke en uvane, det er en avhengighet og må behandles deretter.

Dette tror jeg ingenting på. Har du noen kilder som kan bekrefte det du sier her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 36 år gammal, beit negler i rundt 30 år før jeg klarte å slutte! Jeg bare sluttet en dag, bet ikke negler. Når jeg følte for å bite negler, lekte jeg med et nøkkelknippe eller noe annet så lenge, så gikk lysten over. Nå biter jeg ikke negler, men filer dem ;) Husk at det er et stoff i negler og neglebånd man blir veldig avhengig av da, så neglebiting er ikke en uvane, det er en avhengighet og må behandles deretter.

Hvilket stoff kan det være som gjør at jeg har lyst til å bite negler og spytte dem ut tro? Men for all del, all kreditt til deg for å ha klart å slutte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 24 år å har bitt negler så lenge jeg kan huske. Har "sluttet" noen ganger på opptil et par måneder, men klarer det ikke lenger enn det. For et par uker siden bet jeg av alle neglene jeg hadde klart å la være å bite i ca 6 uker. Det var så kjekt å ha lange negler, og jeg kjøpte inn masse neglelakker og diverse utstyr, men så kom eksamensperioden :P

Tror jeg må holde meg ganske mange måneder før jeg kan si jeg har sluttet. Tenkte å støpe negler nå i jula for å bli vandt til lange negler, og for å holde munnen borte fra mine egne en stund. Noen her som har klart å sluttet på den måten?

TS, har du prøvd "go negl" f.eks? Det funker ikke for meg, men kanskje for andre? Ellers funket det for meg når jeg "nesten sluttet" å smøre på neglebåndskrem ofte, da fristet det ikke å ta dem i munnen hele tiden, samtidig som neglebåndene og huden rundt ble fin (har vanligvis mye sår der). Ellers kan du bruke blank styrkende neglelakk slik at neglene ser blanke og fine ut.

Et siste tips er å prøve å se for seg seg selv med fine negler, og kanskje kjøpe noen produkter som koster litt? Jeg vet ikke om det faktisk funker, men Sally Hansen Nailgrowth Miracle skal gjøre at neglene vokser fortere enn normalt. Om man legger litt penger i noe sånt, samtidig som man er motivert og vil se om dette faktisk funker, klarer man kanskje å holde seg vekke et par dager.. og så baller det på seg, for når det begynner å bli litt lengde på neglene ser man at det blir fint, og vil ikke "ødelegge".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å slutte fordi jeg ble direkte kvalm når jeg så andre folk sitte og leite etter negler å bite på, med nedbitte blodige rester igjen. ÆSJ ÆSJ ÆSJ. Da slutta jeg på dagen.. Hvis jeg ser slikt nå så blir jeg fremdeles like kvalm.. direkte motbydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk venninden min til å slutte å bite negler ved at vi lagde en avtale...hun fikk klippe mine negler mot at hun overtok go'neglen min.og det har fungert. =)

ellers så har jeg brukt neglelakk på meg selv, hver gang jeg beit neglene så tenkte jeg på all den stygge neglelakken som jeg kunne få mellom tenna.og det er ikke fint om man er ute blant folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bitt negler så lenge jeg kan huske, men i august la jeg på ekstra negler pga jeg skulle i bryllup.. og det gjorde susen! ;)

Nå er de ekstra neglene av, jeg har vent meg av med bitingen og gleder meg som en liten unge på julaften over å se at mine egne negler vokser bittebittebittelitt for hver dag!

Så anbefaler iallefall å prøve å sette på negler, fordi da venner man seg av med uvanen for en periode... Så gjelder det å ikke begynne igjen da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bitt negler så lenge jeg kan huske, men i august la jeg på ekstra negler pga jeg skulle i bryllup.. og det gjorde susen! ;)

Nå er de ekstra neglene av, jeg har vent meg av med bitingen og gleder meg som en liten unge på julaften over å se at mine egne negler vokser bittebittebittelitt for hver dag!

Så anbefaler iallefall å prøve å sette på negler, fordi da venner man seg av med uvanen for en periode... Så gjelder det å ikke begynne igjen da :P

Kanskje jeg skal prøve dette. Hvilke negler er det da? For jeg har ikke råd til sånne dyre salongopplegg greier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hanna_*

Er så greit å vite at andre også vil slutte og takk for svarere. Har tenkt lenge på dette med å sette på negler, men føler det er litt dyrt. Blir det fint sånne man setter på selv og vhor lenge holder de seg der? Kan man file dem sånn at det ikke blir sånn ekstremt lange?

Tenker siden det snart er jul, kan jeg ønske meg litt ting til negler, så kanskje det setter motivasjonen litt opp :)

Fortsett å fortell om dere klarer det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bitt negler i ca 17 år... Har klart å "slutte" innimellom, men har alltid begynt igjen etter noen få uker :snurt:

Men nå skal jeg slutte! Er kjempebestemt og motivert! Så jeg får vel finne frem go negl'en igjen! Og kjøpe en ordentlig neglefil :)

Har kjempelyst å ha lange fine negler, med neglelakk... sukk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Syrin_Ulven

Har aldri bitt negler noe særlig, men var ein periode eg beit litt. Da brukte eg sånn klar neglelakk greie som smaker horribelt, husker ikkje hva den heiter (som skal brukes for å hjelpe folk med å slutte å bite negler). Fikk meg til å slutte igjen veldig kjapt. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet i tenårene. Begynte å spare en negl på hver hånd mens jeg beit de andre. Når neglene jeg hadde spart hadde vokst så sparte jeg en annen negl på hver hånd, og slik fortsatte jeg til alle var lange. Det var bare ekkelt å bite når de var blitt lange.

Nå er det et slit å klippe og file dem *urgh*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har bitt siden jeg var lita, og har klart å slutte en gang før. Da varte det ett år. Nå har jeg slutta i sikkert to, etter at jeg satte på negler i neglstudio. Tror jeg måtte etterfylle én gang, så til sammen ble vel prisen på rundt 1000 kroner. Ble da så vant til å ha lange negler (selv om jeg ba om å ikke ha dem for lange, synes det ser litt tacky ut), og nå går det så fint som bare det! Har dem lange nå, og da er det på en måte helt utenkelig å bite. Det hadde jeg aldri trodd før. Og når jeg har på neglelakk er det enda mindre fristende.

Hender dessverre fortsatt at jeg biter litt i huden rundt, men da er det kanskje én negl som får gjennomgå litt, også synes jeg det ser så fælt ut at jeg klarer å slutte etter et par dager igjen.

Hadde faktisk aldri trodd at det skulle være så lett.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å slutte som voksen: file og lakke med blank neglelakk to ganger i uken. Revlons Calcium ettellerannet har jeg brukt i årevis, og den er den eneste som gjør at neglene faktisk oppleves sterkere. Mine knekker sjelden under festet, men negletuppen kan bare sprette av uten at jeg merker det (forresten noen som vet hvor jeg kan finne den lille blå flasken nå, Cubus har sluttet og jeg finner den ikke!)

Å stelle og å ha på neglelakk reddet neglebåndene, slik at de ble mindre fristende og neglene ikke fliset seg (tips: glass-fil, aldri metall).

Hver gang jeg sluttet å stelle fikk jeg tilbakefall, men etter en stund "glemte" jeg å bite og har hatt fine negler i årevis. Jeg bet så langt ned at det tok et år eller to før neglene begynte å se normale ut, altså at neglesengen/festet nærmet seg

fingertuppen. Hadde vel 4mm lillefingernegl...

Go'negl fungerte ikke, jeg bare tørket tungen på ettellerannet og bet ufortrødent videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet også ved å ha påsatte negler. Hadde bare sånne billig greier fra Vita en måneds tid, og etter det så var vanene borte. Er nå tre år siden jeg sluttet.

Utrolig irriterende når jeg får ett hakk i neglen eller noe nå da, fordi de har blitt så harde at jeg nesten ikke klarer og bite lenger. Så nå må jeg alltid ha med neglsaks ;)

Er helt fantastisk og ha lange negler og slippe og gå konstant med de i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...