Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #1 Skrevet 27. november 2009 For cirka et par måneder siden, opplevde jeg å bli blind på det ene øyet i noen minutter. Det var rart, øyet bare kuttet ut. Etterpå var alt som normalt igjen. Noen som vet hva dette kan komme av? Bør jeg være bekymret? Jeg har også ofte andre synsforstyrrelser; det er som om øynene ikke "står stille". Prøver å fokusere, men det virker som om det jeg ser på beveger seg fra side til side. Prøver å fokusere på noe annet, eller bare slappe av, men det er ikke noe jeg kan gjøre for å få det bort. Det går over av seg selv etter noen minutter.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #2 Skrevet 27. november 2009 Ta deg en tur til øynelege, virkelig.
Minttu Skrevet 28. november 2009 #3 Skrevet 28. november 2009 Det tror jeg også er best! Kan ikke være bra å ha det slik, det hørtes ikke bra ut..
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2009 #4 Skrevet 28. november 2009 Hvorfor har du ikke gått til lege med dette? Det bør du gjøre, så fort som mulig.
Gjest TS Skrevet 28. november 2009 #5 Skrevet 28. november 2009 Vel, de andre synsforstyrrelsene har jeg ikke tenkt så mye over, bortsett fra akkurat når de er der. Da er det ganske plagsomt. Men ble litt skremt når øyet sluttet å virke, for å si det sånn. Må man ha henvisning til øyelege? Er det dyrt? Noen som har noen anelse om hva det kan være...? Symptom på noe...?
Bellatrix Skrevet 28. november 2009 #6 Skrevet 28. november 2009 Ring fastlegen på mandag. Han vil sende deg til øyenlege.
Bellatrix Skrevet 28. november 2009 #7 Skrevet 28. november 2009 Det kan også være nevrologiske grunner til problemene dine. Migrene, epilepsi og blodtrykksfall kan føre til at synet forsvinner på noen sekunder. Det viktigste er at du finner ut av dette.
Gjest TS Skrevet 28. november 2009 #8 Skrevet 28. november 2009 Epilepsi? Jeg hadde et epilepsi-lignende anfall for ca et år siden, men legen på sykehuset fastslo at det kom av medisinbruk. Tok noen av testene for epilepsi i ettertid, men ikke alle. Hmmm...
Bellatrix Skrevet 28. november 2009 #9 Skrevet 28. november 2009 Snakk med legen din. Det er mange ting som kan føre til synsproblemer.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2009 #10 Skrevet 28. november 2009 Det er viktig å gå til lege hvis man har smerter på øyne eller synsforstyrrelser. SOm det skrives her kan det være nevrologiske grunner. Dette er viktig å få sjekket. Hvis det er problemet med selve øyet kan det bli veldig alvorlig hvis du går lenge med det.
Gjest Miam Skrevet 28. november 2009 #11 Skrevet 28. november 2009 Kom deg til lege! Og øyelege er heller ikke kjempedyrt, de er råflinke og vet virkelig hva de driver med. Men du kan få henvisning til øyelege fra fastlegen din. Lege på mandag!
Furstina Skrevet 29. november 2009 #12 Skrevet 29. november 2009 Tråden er ryddet iht KGs regler. Furstina, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå