Steinar40 Skrevet 29. november 2009 #61 Del Skrevet 29. november 2009 Det er klart at pick up artist-metoder virker på jenter som er veldig opptatt av status, som er mottakelig for å bli manipulert, som ikke har et stabilt godt selvbilde. Og det er slike jenter pick up artists da også vil finne. Ikke høykvalitetsdamer. Det har du helt rett i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Caroline_* Skrevet 29. november 2009 #62 Del Skrevet 29. november 2009 Det finnes utrolig mange retninger innenfor pick up som alt annet. For å sammenlikne med mat så finnes alt fra ferdigpizza til gourmetmåltider i hyllene, ferdigpizzaen er selvfølgelig lettest å lage så folk begynner med den og går videre til vanlige måltider for så og bli mesterkokker som lager gourmetmat senere. Men hovedprinsipper bak PUA materiale er at man ser på sjekking som noe som kan læres, med andre ord om du sjekker opp nok damer vil du ettervert se mønstre som sier deg hva du gjør rett og hva du gjør feil og hvor du kan gjøre ting bedre. Om du faktisk ser etter disse mønstrene og gjør noe med dem så kommer du til slutt til å bli veldig god på sjekking. Ut ifra mitt ståsted som kvinne virker slikt bare utrolig desperat. Vi har heller ikke kultur her i Norge for å starte samtaler med fremmede ut av det blå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toth Skrevet 29. november 2009 #63 Del Skrevet 29. november 2009 (endret) Ut ifra mitt ståsted som kvinne virker slikt bare utrolig desperat. Vi har heller ikke kultur her i Norge for å starte samtaler med fremmede ut av det blå. Selvfølgelig er det en desperat handling. Men som kvinne tviler jeg sterkt på at du forstår hvor mye høyere krav som stilles til menn en det som stilles til kvinner i sjekkemarkedet og i grunn de fleste andre steder. Kan legge med en artikkel om "A Self Made Man" som handler om en kvinne som gikk "undercover" som mann i 18 måneder. http://abcnews.go.com/2020/Entertainment/story?id=1526982 Norah Vincent has lived as a man. She didn't undergo a sex change or radical hormone treatments. She simply went undercover. In an extraordinary feat of acting, disguise and guts, Vincent lived among men -- as a man -- for 18 months to see what life was like on the other side of the gender divide. "I really like being a woman. ... I like it more now because I think it's more of a privilege." Kvinnfolk veit ikke hvor lett de har det Endret 29. november 2009 av Mrs Shorty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 29. november 2009 #64 Del Skrevet 29. november 2009 Tråden er ryddet iht copyright-regler. Følg lenkene. Mrs Shorty, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
King George Skrevet 29. november 2009 #65 Del Skrevet 29. november 2009 Joda jeg vet akkurat hvilke menn du mener og at disses problem ikke er at de er for snille. Jeg vet ogsa godt at du ikke snakker om benkpress men mental styrke. Poenget mitt var bare at de faereste kvinner har noe i naerheten av den mentale styrken de ideelt sett vil ha hoss sine menn. Jeg ser stadig kvinner som svaert foraktfullt rakker ned pa menns fegihet og svakhet paa omrdader der de selv ikke er i naerheten av a ha en slik mental styrke de etterlyser hos menn. Det er bare patetisk. Det irriterer meg at de foler at de kan sitte pa sin hoye hest og kreve det av menn og samtidig ikke inneha ligennde egenskaper bare fordi de er kvinner. En kvinne vil greit fa seg kjaereste selv om hun er usikker pa seg selv og er en pushover, det samme gjelder ikke menn. Slike kvinner ender typisk op med nettopp badguys fordi den underliggende darlige selvtillitten gjor at de aksepterer darlig behandling OG like viktig de ser etter en ekstrem maskulinitet for a kompensere for sin egen veikhet. Nar de samtidig rakker ned pa menn som ikke klarer a sta opp for seg selv og som har baller sa rakker de bare ned pa den mannlige varianten av seg selv. At de kan gjore det med den storste selvfolgelighet irriterer meg. Jeg støtter opp om mye av det Yogamann sier. Etter å ha vært en "niceguy" uten særlig baller og ryggrad til jeg var rundt 20 år, leste jeg noe lignende det startinnlegget handler om. At man er ikke snill hvis man lar jenta bestemme alt, eller lar henne få vilja si i alle diskusjoner osv osv. Jeg trodde også at dersom jeg bare fikk meg dame ville jeg være lykkelig. Så jeg gjorde noe med det, og resultatet er at jenter finner meg myyye mer attraktiv nå enn før. Men, det var ei jente jeg var forelska i før jeg forandra attituden. Etter et par mnd turte jeg endelig å legge ballene på bordet og si hva jeg følte for hu. Selvfølgelig var det alt for seint for hu, og hu kappa dem kjapt og brutalt av ved å si at hun ikke var interessert. Etter det hadde vi mindre kontakt. Jeg fikk meg min første dame, og fant etterhvert ut dette med niceguys. Da jeg møtte henne et par år etterpå, viste hun mye mer interesse, og til slutt sa hun en dag til meg at hun hadde funnet ut hvilket bra mannfolk jeg var og bla bla bla. MEN, nå hadde jeg oppdaget at hun faktisk var omtrent like "needy" og avhengig av å ha en type som det jeg var for noen år tilbake. Og det er noe jeg merker bare mer og mer. Jenter som hadde fnyst av mitt "gamle" jeg, og funnet meg fullstendig uattraktiv, er i mange tilfeller like forbanna patetiske selv! Det er helt vilt hvor mange jenter som er avhengig av en gutt for å være fornøyd og lykkelig, selv pene jenter. Men siden de iblant har utseendet med seg, og gutter er opptatt av utseende i mye større grad enn jenter, slipper jentene unna med det mye lettere enn gutter..... Når det er sagt, er jeg av den tro at gutter forstår like lite av probleme til jenter, som det jenter forstår av problemene til gutter. In the end er jeg veldig glad for at jeg er gutt, for jeg har, etter endel fundering kommet fram til at det å være gutt har mange flere fordeler enn det å være jente. Selv ei jente med veldig pent utseende. Nesten det eneste som kreves dersom man er mann som er sånn nogenlunde innenfor normalen (eller bedre) på alle områder, er viljestyrken til å gjøre den innsatsen som trengs for å forbedre seg og komme dit man vil i livet. Dessverre er det veldig få som har det, og enda færre som faktisk vet om alle mulighetene til å forandre egen livssituasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest L Skrevet 30. november 2009 #66 Del Skrevet 30. november 2009 Eg forbinder pua folk med den delen av NLP communitiet som lager faste rutiner og "prosseser" for å tiltrekke damer. Som Toth sa så er det flere retninger innenfor "NLP", tror eg du mente. Pua's er den delen som har et direkte fokus på å plukke opp damer. Er enig med Steinar i hans påstand og syntes det er ganske lavt å utnytte innstinkter og innebygde kretser. Feks så forteller de historier laget for å bygge opp egen status. Et eget "språk" har de og xD. Nå har eg ikkje så god greie på denne delen av NLP, men tror det er Mystery method og Juggler method som er mest kjent. Neil Straussman som skrev The game jobbet også med disse to. For meg handler NLP om å bli en sterk og attraktiv person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toth Skrevet 30. november 2009 #67 Del Skrevet 30. november 2009 Vel pick-up miljøet har forandret seg uendelig mye siden da. Nå handler mesteparten om å bli, og presentere seg som en mer attraktiv person. Anbefaler å titte igjennom sjekkeskolen.vgb.no, står mye bra der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #68 Del Skrevet 1. desember 2009 Hvem faen bryr seg? Kjerringer ser det de vil i en fyr samme hvordan han er. Som man er det nesten umulig å se hvilke andre menn det er som drar damer, fordi det er så varigerende. Det stilles uansett mye høyere krav til menn enn kvinner, så mitt råd til andre menn er å la være å bry seg om kjerringene. I tillegg til personlighet ser menn på utseende. I tillegg til personlighet ser kvinner på utseende, høyde, muskelmasse, størrelse, skuldre, hender, armer, ben, økonomi, utdanning, bilmerke,hus/bolig og hele pakka. Dessuten slipper kvinner unna med flere skavanker på utseendplanen, spesielt på symmetridelen. Har sett mange "pene" damer, (altså damer som bli betrakket som pene, helst av kvinner, men også av de fleste menn) med mye mer asymmetri enn menn som blir oppfattet som pene. Hår og sminke redder kjerringen fra det meste. Høye kinnben er ikke kjempe viktig når man er dame, man kan klare seg med et rundt ansikt også. Nesten alle fassonger funker for kjerringer, fordi menn har lavere krav til utseende uansett. Så igjen, dette handler ikke om å være dørmatte eller ikke. Kvinner ser hva de vil i menn. En kort mann vil bli sett på som en dørmatte av kvinner, helt til det motsatte er bevist. Nei, gi faen sier np jeg. Kvinner har uansett en tendens til å overdrreagere og overtolke ting, så hva de mener er egentlig intet verdt, da de handler med følelser og ikke logikk og fakta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest til menn Skrevet 1. desember 2009 #69 Del Skrevet 1. desember 2009 Hvorfor gidder dere sitte her å la dere provosere. /0 prosent av kvinnene her er noen overvektige, ulekre ølsugger som er bitre fordi de ikke finner drømmeprinsen. Gå heller å møt noen ordentlige kvinner, og ikke snakk med disse nerdene her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #70 Del Skrevet 1. desember 2009 Hvem faen bryr seg? Kjerringer ser det de vil i en fyr samme hvordan han er. Som man er det nesten umulig å se hvilke andre menn det er som drar damer, fordi det er så varigerende. Det stilles uansett mye høyere krav til menn enn kvinner, så mitt råd til andre menn er å la være å bry seg om kjerringene. I tillegg til personlighet ser menn på utseende. I tillegg til personlighet ser kvinner på utseende, høyde, muskelmasse, størrelse, skuldre, hender, armer, ben, økonomi, utdanning, bilmerke,hus/bolig og hele pakka. Dessuten slipper kvinner unna med flere skavanker på utseendplanen, spesielt på symmetridelen. Har sett mange "pene" damer, (altså damer som bli betrakket som pene, helst av kvinner, men også av de fleste menn) med mye mer asymmetri enn menn som blir oppfattet som pene. Hår og sminke redder kjerringen fra det meste. Høye kinnben er ikke kjempe viktig når man er dame, man kan klare seg med et rundt ansikt også. Nesten alle fassonger funker for kjerringer, fordi menn har lavere krav til utseende uansett. Så igjen, dette handler ikke om å være dørmatte eller ikke. Kvinner ser hva de vil i menn. En kort mann vil bli sett på som en dørmatte av kvinner, helt til det motsatte er bevist. Nei, gi faen sier np jeg. Kvinner har uansett en tendens til å overdrreagere og overtolke ting, så hva de mener er egentlig intet verdt, da de handler med følelser og ikke logikk og fakta. Det er ikke riktig at damer slipper unna med mere naar det gjelder uteseende enn menn i det hele tatt. Kvinner har en langt stoere evne enn menn til aa finne en mann attraktiv hvis han ikke egentlig er pen, men har noe pent ved seg og ellers har en attraktive personlighet. En mann som er mitt paa treet som har en dritbra klesstil, bra haarfrisyre og ter seg selvsikkert vil for mange damer fremstaa "kjekk" paa en mate en kvinne med et tilsvarende utseende ikke vil bli oppjustert av menn. Alikevel er jeg enig i at kravene som stilles til menn paa kjonnsmarkedet er mye storre enn kravene som stilles til kvinner pa grunn kravet til selvtillitt, initiativ og til dels status og okonomisk styrke. At en del menn faller helt eller delvis utenfor kjonnsmarkedet mens ingen kvinner gjoer det underbygger at den paastanden er korrekt. Jeg er ogsaa uenig med deg i at man som man ikke klarer aa se hvem som drar damer. Jeg klarer ikke se helt presis hvor kjekken gutt er selv om jeg gjerne treffer forholdsvis bra, men jeg tror jeg i kanskje 8 av 10 tilfeller kjapt ser om en gutt har draget eller ikke bare av a se pa ham bevege seg rundt og saa vidt apne kjeften. Innimellom blir man jo overasket, men stort sett synes jeg det er ganske lett aa se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fornøyd Skrevet 1. desember 2009 #71 Del Skrevet 1. desember 2009 Igjen en herlig debatt med generaliseringer, der menn tydeligvis vet bedre enn oss kvinner hva vi vil ha. Vel, for mitt vedkommende kunne dette vært lenger fra sannheten. Kjæresten min er nemlig verdens snilleste person, en omsorgsfull og lojal mann som elsker meg for den jeg er. Det er dog ingen motsetning til det å ha egne meninger og egen vilje. Selv har jeg aldri falt for bad boys, og jeg er veldig fornøyd med at kjæresten min ikke er det heller. Rik er han heller ikke, men det spiller ingen rolle, det er ikke det jeg går etter uansett. Det gjør meg ingenting at jeg tjener mye mer enn han, og at det er jeg som står for det fleste utgiftene. Mvh Yvonne Jeg har også en snill mann, en mann med egne meninger, vilje og ambisjoner og omsorgsfull. Spesielt rik er han ikke, om han er verdens kjekkeste og peneste i andres øyne vet jeg ikke men i mine er han det. Bad boys eller nice guys - de fleste menn befinner seg heldigvis mellom disse to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tverrkjønnlig Skrevet 1. desember 2009 #72 Del Skrevet 1. desember 2009 Når det er sagt, er jeg av den tro at gutter forstår like lite av probleme til jenter, som det jenter forstår av problemene til gutter. Dette er vel egentlig det sanneste som er sagt i denne tråden, ingen av oss forstår problemene til hverandre. Noen ganger har jeg inntrykk av at det måles i antall ligg, og en lite attraktiv jente som ingen vil se på er gjerne attraktiv nok til et ligg når natta faller på og gutta ikke har fått seg noe annet og bedre. Mens det jenta egentlig er ute etter er kanskje en kjæreste. Så det er nok problemer i begge leire her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xempel Skrevet 1. desember 2009 #73 Del Skrevet 1. desember 2009 kvinnebedårer og badguy Er det dette dere mener med badguy? Utseendemessig er han jo ikke Brad Pitt akkurat og det må vel være et godt nok bevis på at mannfolk trenger ikke se ut som Brad Pitt for å få seg dame. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #74 Del Skrevet 1. desember 2009 kvinnebedårer og badguy Er det dette dere mener med badguy? Utseendemessig er han jo ikke Brad Pitt akkurat og det må vel være et godt nok bevis på at mannfolk trenger ikke se ut som Brad Pitt for å få seg dame. - Han er jo ikke akkurat «høy og mørk»-typen, men han lurer oss ved å spille på sympati Neida, det er han ikke men jeg vil da heller at kvinnen skal være tiltrukket av meg som den jeg er enn å spille på sympati. Det kunne jeg ALDRI ha gjort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #75 Del Skrevet 1. desember 2009 «hei jon her 36 jobbr med mensker i akershus er gla i å reise å elsker en koselig midag men venner er veldig gla i barn jeg jobber i norsk luftabulanse å trives kan du ikke ta kontakt vist du vil da har bilde på msn så der kan du se meg [email protected] ha en topp natt vidre beklager skrive feil men sliter litt med dysleksi». Det der er den masseutsendte sjekkelinja hans.. Sånn, seriøst.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå