Gå til innhold

Women don't date "nice guys"

Gjest proxy

Anbefalte innlegg

Jeg tror du gjør det litt behagelig for deg selv nå. Som mann vet jeg av erfaring hva som funker og hva som ikke funker, og gjennom årene har jeg gang på gang fått bekreftelse på at jenter finner deg mer attraktiv når du har en litt sånn "gi faen"-holdning som faller helt naturlig når du ikke er så altfor forelsket.

Hvordan gjør jeg det behagelig for meg selv nå? Og hvordan er vi uenige? Sier ikke du som jeg at til tross for hva visse folk liker å tro så er ikke første ønsket til en dame å få en mann hvor hele hans verden dreier rundt henne og går ut på å dekke hennes behov?

Du gjør det lett for deg selv ved at du tegner et bilde av nice guys som så svake og viljeløse at de fleste ville stusset om en mann som matcher denne beskrivelsen kunne få seg en dame.

Jeg har også undret meg over at noen gutter kan komme langt opp i tjueårene uten å ha lært seg dette, men jeg vil på ingen måte påstå at dette er veike og viljeløse menn. De er bare ikke klar over at kvinner tiltrekkes av det som er litt slemt og ørlitegrann farlig, slik at de legger bånd på seg. Fordi de fortsatt tror på det jentene sier og ikke det de ser i praksis.

Det er her varnglæren kommer inn og jeg skjønner ikke hvor den kommer fra. Jeg tviler på at majoriteten av kvinner vil være sammen med menn som er slemme og farlige. Det holder faktisk med viljestyrke, ryggrad og initiativ.

Men det er kansje sånn "niceguys" ser på det når de som utenforstående observerer en fremmed mann si nei til dama si. Og rusker videre mens tenker stille for seg selv at der fikk de det bekreftet - nok en gang at det er de "slemme mennene" som drar damer..

"Vranglæren" har i mitt tilfelle kommet fra mitt eget liv, fra erfaringer jeg gjorde meg allerede tidlig i tenårene og som derfor har formet meg. Jeg vet jo hva som funker, og har også gjennom mange år observert kamerater som sliter. De er ikke svake, de mangler ikke selvtillit, de er ikke tøfler som setter sin vilje tilside for dama, men de mangler kanskje litt av den dristigheten og fandenivoldske innstillingen man har overfor jenter man ikke er forelsket i og som man som regel vet med sikkerhet at man ikke ønsker mer enn sex med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan gjør jeg det behagelig for meg selv nå? Og hvordan er vi uenige? Sier ikke du som jeg at til tross for hva visse folk liker å tro så er ikke første ønsket til en dame å få en mann hvor hele hans verden dreier rundt henne og går ut på å dekke hennes behov?

Det er her varnglæren kommer inn og jeg skjønner ikke hvor den kommer fra. Jeg tviler på at majoriteten av kvinner vil være sammen med menn som er slemme og farlige. Det holder faktisk med viljestyrke, ryggrad og initiativ.

Men det er kansje sånn "niceguys" ser på det når de som utenforstående observerer en fremmed mann si nei til dama si. Og rusker videre mens tenker stille for seg selv at der fikk de det bekreftet - nok en gang at det er de "slemme mennene" som drar damer..

Det er ufattelige mange trader her hvor kvinner snakker om sitt problem med tiltrekning til badguys.

Je kjenner selv maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange kvinner som har eller har hatt det monsteret, i hvert fall periodevis og jeg trodde da stort sett alle andre ogsa hadde observert det.

Kioskromaner som pa tross av sin urelaistiske fantasiverden froteller oss svaert mye om kvinners romantiske lengsler handler stort sett om det a temme en badguy.

Forskning viser at menn med narsisistiske og psykopatiske trekk har langt bedre drag pa damene enn menn.

Aa si at badguy fenomenet er et eksttremt og marginalt fenomen er virkelighetsfjernt.

Nar det gjelder nice guys sa er det helt klart en gruppe menn sm er slik du beskriver, men da er da visselig ogsa haugevis med ganske normale menn som absolutt kan sta opp for seg selv, men som er lite frempa, litt usikkre og litt ltie selvhevdende og som pa grunn av sinn gode vilje har tatt haplose rad fra kvinner om a vaere snill og vaere seg selv sterkt innover seg og tror at det er en bra frm for kurtise. Disse gutta faller ogsa i kategorien nice guys og vil ofte slite ganske mye selv om de ikke vil falle i kategorien jomfru paa 27. Kvinner med en tislvarende psykologi vil ikke oppleve store problemer pa kjonnsmarkedet fordi det ikke kreves av henne at hun skal fremsta MERE selvsikker enn mannen hun sjekker opp. Det er dette som er essensen. Kvinner soker ikke forst og fremst en som er like selvsikker og viljesterk menn en som er mere selvsikker og viljesterk og det er derfor en stor gruppe MENN som faller igjen og man beynner a snakke om et nice guy fenomen som jo ikke har sin motsats i et nice girl fenomen. At det skulle finnes flere viljesterke og selvsikkre og selvhevdende jetner enn gutter er helt latterlig a pasta. Altsa er det fordi det a skare svakt pa de egenskapene rammer menn hardere enn det rammer kvinner at dette fenomenet oppstar. Selv de mest passive viljelose damer far seg type og spesielt de som kommer i en mellom kategori slik som den jeg skisserte som et tillegg til den helt viljelose gutten. Jeg er helt med det pa at mange av disse gutta bare ma ta et takk og gro litt baller, men det er samtidig et faktum at dette ikke er nodvendig for kvinner selv om det kan vaere onskelig. Sa nar disse gutta ser at gutter som ikke behandler jetnene spesielt bra, men som er veldig frempa og har en cocky selvtillitt sa er det ikke rart de blir litt bittre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid gitt faen, helst siden ungdomsskolen. Jeg har aldri giddet å føye meg etter jentenes ønsker som en pingle, jeg har bare bedt dem om å godta meg, eller dra til helvete. Jeg har heller aldri giddet å løpe etter jentene, jeg lar jentene komme til meg.

Det har ikke fungert så bra, for å si det sånn.

Poenget er: du kan ikke løse dameproblemene dine bare ved å "gi faen".

Det er generelt sett et dårlig råd. Det bør jeg vite, ettersom jeg har kjørt den taktikken ganske lenge nå :)

Poenger er ikke å gi faen. Du har fullstendig missforstått!

Poenger er å vise at DU er interessert i å gjøre noe sammen med henne men at du ikke nødvendigvis føyer deg for smånykkene hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenger er ikke å gi faen. Du har fullstendig missforstått!

Poenger er å vise at DU er interessert i å gjøre noe sammen med henne men at du ikke nødvendigvis føyer deg for smånykkene hennes.

Hvorfor da ikke bare gi faen i å holde på med disse smånykkene deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok skrevet av en kvinne som har et behov for å bortforklare kvinnenes forkjærlighet for bad boys. :gjeiper:

Jeg tror svært mange gutter har lært seg hva som funker og hva som ikke funker tidlig i tenårene, og sånn sett blir det litt dumt å se jenter bortforklare at vi faktisk tjener på å ikke være så altfor greie og lette å ha med å gjøre.

Dette er skrevet av en mann som har jobbet mye med seg selv og blitt bedre med kvinner.

Hilsen ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv trodde i flere år at kvinnfolk helst ville ha en mann som stakk ut å kjøpte popcorn om de ville ha det kl.8 om kvelden. Jeg gjorde det for å være snill, jeg hadde ingen ting i mot å gjøre det, liker å bevege meg, ha noe å gjøre å da ble det bare sånn igjennom hele studentlivet. Når jeg kom i jobb og hadde mer å gjøre enn damene jeg var i lag med begynte jeg imidlertid å si "gjør det sjæl" ganske så ofte fordi jeg rett å slett hadde mye å gjøre. LIVSFORANDRENDE, faen i meg eneste order som dekker det.

Behandle dama de som ei vennine som veier 70-80 kilo men som du fremdeles er villig til å bevege deg utendørs med, om du ikke hadde gjort det for ei 100kilo's venninne så gjør du det ikke for dama de heller. Veldig få unntak til den regelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi dette er den beste måten å finne ut om mannen føyer seg eller ikkje. Det er basicly en test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Pasta_*

Å, herregud! Denne debatten dukker opp støtt og stadig, og hele problematikken begynner i grunnen å bli en smule patetisk og trettende. Livet handler da for faen om mer enn å tilpasse seg kjerringidealer! At unge jenter fôres opp på idiotiske punktlister via diverse kiosklitteratur trykket på glanset papir og at en gjeng med småkåte nisser på desperat musejakt selger sjela si bare for å få seg en beta er intet mindre enn tragisk.

Enten får damene ta meg som den jeg er, eller så kan de rett og slett ta med seg KK-bladet sitt og seile sin egen sjø. Jeg har da andre og viktigere ting å gjøre enn å leke tøff eller tøffel ovenfor damer med et forvrengt og urealistisk syn på både seg selv og omverdenen.

Likestillingen og den seksuelle revolusjonen burde handle like om hvem og hva vi som menn ønsker å være, men forutsetningen er selvsagt at vi klarer å tenke med mer enn bare pikken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tror at damer faktisk ønsker en snill mann. Problemet med å være snill, er at dette er en egenskap som ikkje tiltrekker. Det kommer av at å være en "nice guy" ikkje formidler tiltrekkende egenskaper som feks Yoga utalte; Å være dominant(ikkje domminerende (hint hint Steinar)), ha status, sterk viljestyrke, osv.

Mange damer her inne som sier at dette bare er vås, javel. Eg var en av de som begynnte som en "nice guy", har også flere kamerater som begynnte slik. Eg var heldig som møtte på flere jentar som likte meg opp igjennom ungdomskolen og vidergående, men pga av at eg var en pinglete "nice guy" gikk det rett vest hver gang. Det samme gjorde det for kameratene mine. Det samme gjorde det for de andre som begynnte som "nice guys". Hvor får vi "våset" vårt fra. Egne erfaringer og ikkje minst litteratur fra mennesker som har studert dette. Eg tok tak i meg selv, begynnte å utfordre meg på det sosiale området og startet samtaler med totalt ukjente damer. Eg vil egentlig påstå at det å bli en mer utgående person mot begge kjønn er det beste. Forskjellen nå er stor.

Tilbake til påstanden min så tror eg den ultimate mannen for en dame er en mann som er snill og har orden på egenskapene damene finner tiltrekkende.

Forresten den mest insiktsfulle tråden på lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen en herlig debatt med generaliseringer, der menn tydeligvis vet bedre enn oss kvinner hva vi vil ha.

Vel, for mitt vedkommende kunne dette vært lenger fra sannheten. Kjæresten min er nemlig verdens snilleste person, en omsorgsfull og lojal mann som elsker meg for den jeg er. Det er dog ingen motsetning til det å ha egne meninger og egen vilje.

Selv har jeg aldri falt for bad boys, og jeg er veldig fornøyd med at kjæresten min ikke er det heller. Rik er han heller ikke, men det spiller ingen rolle, det er ikke det jeg går etter uansett. Det gjør meg ingenting at jeg tjener mye mer enn han, og at det er jeg som står for det fleste utgiftene.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi dette er den beste måten å finne ut om mannen føyer seg eller ikkje. Det er basicly en test.

Gi meg noen eksempler her på hvilke tester du kan finne på å la en mann gjennomgå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen en herlig debatt med generaliseringer, der menn tydeligvis vet bedre enn oss kvinner hva vi vil ha.

Gjenommgaende sa viser forskning at folk tiltrekkes av noe annet enn det de sier at de vil ha fordi det er et sprik mellom hva vi egentlig vil ha og hva vi klarer aa inromme for oss selv at vi vil ha og fordi det ikke altdi er saa lett a se de egentlige monstrene i vare egne tiltrekningsmonstre. Sa at noen andre enn kvinner selv vet bedre hva kvinner vil ha er det all verdens grunn til aa tro.

PUA gutta har gjennom systematisk utrpovning og erfaringsdeling mellom titusenvis av menn funnet ut hva som fungerer i praksis, hva kvinner i realiteten responderer paa. Hovedfaktoren er ulike former for alfakvaliteter, men det er selvfolgelig flere faktorer som spiller inn og hva som er alfakvaliteter er litt mere komplisert enn den stereotypiske alfamannen folk forestiller seg naar de horer ordet alfa. Slik PUAs tenker rundt det kan man vaere svaert subtilt alfa. Svaert mye av hva PUA gutta sier om hva kvinner i realiteten tiltrekkes av misliker mange kvinner aa hore, mens noen kvinner med en storre grad av realisme og kynisme sier at de treffer spikeren pa hodet. Men, PUAene startet stort sett ut som nice guys hele gjengen og provde i aarevis aa folge raad de fikk fra venniner og kvinnelige datingeksperter uten hell. Empirien rundt hva som faktisk fungerer er naa enorm og jeg har langt mere tillitt til den en kvinners egne paastander om hva de tiltrekkes da denne er for sammenblandet med hva hennes ego skulle onske at hun ble tiltrukket av og hennes evne til aa se hva det er som faktisk setter i gang tiltrekning hos henne. Kvinner svarer uansett stort sett at "det bare skjedde" der en PUA vet noyaktig hva som skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en forklaring paa kvinners tiltrekningsmonstre som er langt mere realistisk enn du noensinne vil faa den pa kvinneguiden. Det meste eller alt av dette har ogsaa vitenskapelig stotte:

Women Explainedby Hitori

This will give you a thorough understanding of how chicks act to gain and maintain social status. Chick logic makes sense...Some of this seems ruthless; be aware that women aren't thinking about it, when they do it. For most women, this is all pure instinct.

(...)

Hitori

http://www.bristollair.com/inner-game/natu...-explained.html

Endret av Mrs Shorty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er en forklaring paa kvinners tiltrekningsmonstre som er langt mere realistisk enn du noensinne vil faa den pa kvinneguiden. Det meste eller alt av dette har ogsaa vitenskapelig stotte:

Åh? Jeg kan være enig i at PUA litteratur sikkert har noe for seg hvis man er usikker på seg selv og at en og annen kar kan plukke opp noen tips på veien, men at det er vitenskapelig er i beste fall tvilsomt.

Tittet på artikkelen din og sidene, og det var ingen relevante kilder til vitenskapelig arbeide i det hele tatt. Språkføringen er videre i beste fall høyst uvitenskapelig og bærer preg av å være skrevet av et fem årig Engelsk barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh? Jeg kan være enig i at PUA litteratur sikkert har noe for seg hvis man er usikker på seg selv og at en og annen kar kan plukke opp noen tips på veien, men at det er vitenskapelig er i beste fall tvilsomt.

Tittet på artikkelen din og sidene, og det var ingen relevante kilder til vitenskapelig arbeide i det hele tatt. Språkføringen er videre i beste fall høyst uvitenskapelig og bærer preg av å være skrevet av et fem årig Engelsk barn.

[/quot

Jeg sier ikke annet enn at en haug av elementene som PUAer leger vekt paa har vitenskapelig stotte, slik som tiltrekning til menn med alfakvaliteter og en haug med andre sosialpsykologiske mekanismer. AT PUAers tanker som helhet er vitenskapelig bevist har jeg overhodet ikke sagt, men det er derimot grundig utprovd i virkeligheten av titusenvis av menn som sa har utveklset erfaring i ekstrem detalj og disse prinnsippene har igjen vaert brukt uttellige ganger som grunnlag for aa trene menn til aa bli flinke med damer og det har lyktes. Slik sett har jeg langt mere tillitt til hva PUAer mener om hva som virker og ikke og hva en psykolog sier.

Artikkelen er overhodet ikke daarlig skrevet saa du prover vel bare aa finne et billig poeng for aa diskreditere tanker du ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, herregud! Denne debatten dukker opp støtt og stadig, og hele problematikken begynner i grunnen å bli en smule patetisk og trettende. Livet handler da for faen om mer enn å tilpasse seg kjerringidealer! At unge jenter fôres opp på idiotiske punktlister via diverse kiosklitteratur trykket på glanset papir og at en gjeng med småkåte nisser på desperat musejakt selger sjela si bare for å få seg en beta er intet mindre enn tragisk.

Må bare si meg enig i dette. Artig fremstilling av poengene også hehe

Den såkalte PUA "tankegangen" gjør meg bare kvalm.

Folk som prøver å utnytte andres instinkter og psykiske problemer til sin egen fordel, har ingen som helst verdi som mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg sier ikke annet enn at en haug av elementene som PUAer leger vekt paa har vitenskapelig stotte, slik som tiltrekning til menn med alfakvaliteter og en haug med andre sosialpsykologiske mekanismer. AT PUAers tanker som helhet er vitenskapelig bevist har jeg overhodet ikke sagt, men det er derimot grundig utprovd i virkeligheten av titusenvis av menn som sa har utveklset erfaring i ekstrem detalj og disse prinnsippene har igjen vaert brukt uttellige ganger som grunnlag for aa trene menn til aa bli flinke med damer og det har lyktes. Slik sett har jeg langt mere tillitt til hva PUAer mener om hva som virker og ikke og hva en psykolog sier.

Som sagt, jeg sa meg enig i at noen av tipsene sikkert kan være bra for usikre menn som ikke har den helt store troa på at de greier å hanke inn ei oppegående jente. Du har helt rett i at PUA som helhetlig konsept er så uvitenskapelig som det kan få blitt all den tid det ikke finnes et snev av referanser til seriøs vitenskapelig litteratur eller noen form for datagrunnlag, gjennomtenkt metodikk eller uttømmende diskusjon rundt konseptet.

Artikkelen er overhodet ikke daarlig skrevet saa du prover vel bare aa finne et billig poeng for aa diskreditere tanker du ikke liker.

:ler: Ja, med ord og vendinger som...

This is also why, in those instances when you overqualify and DHV the fuck out of some poor HB7 until she locks up, you MUST qualify her. If you do not qualify her, you are obviously not recognizing and appreciating her genuine merit - there is NO REASON for someone as cool as you to take a legit interest in her. You are using her as a blow-up doll that moans.

...så sitter man absolutt igjen med inntrykk av at dette helt klart dreier seg om seriøs debatt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, om du vil klippe og lime 10siders poster så gjør du det ett annet sted. Den posten der har ingenting å gjøre på KV, de som ikke allerede leser litt pick up litteratur kommer uansett ikke til å forstå terminologien eller å ha kunnskaper nok til å gjøre noe konkret utav det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at pick up artist-metoder virker på jenter som er veldig opptatt av status, som er mottakelig for å bli manipulert, som ikke har et stabilt godt selvbilde. Og det er slike jenter pick up artists da også vil finne. Ikke høykvalitetsdamer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at pick up artist-metoder virker på jenter som er veldig opptatt av status, som er mottakelig for å bli manipulert, som ikke har et stabilt godt selvbilde. Og det er slike jenter pick up artists da også vil finne. Ikke høykvalitetsdamer.

Det finnes utrolig mange retninger innenfor pick up som alt annet. For å sammenlikne med mat så finnes alt fra ferdigpizza til gourmetmåltider i hyllene, ferdigpizzaen er selvfølgelig lettest å lage så folk begynner med den og går videre til vanlige måltider for så og bli mesterkokker som lager gourmetmat senere. Men hovedprinsipper bak PUA materiale er at man ser på sjekking som noe som kan læres, med andre ord om du sjekker opp nok damer vil du ettervert se mønstre som sier deg hva du gjør rett og hva du gjør feil og hvor du kan gjøre ting bedre. Om du faktisk ser etter disse mønstrene og gjør noe med dem så kommer du til slutt til å bli veldig god på sjekking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...