Gå til innhold

Gave

Gjest Gjest_Ulrikke_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Ulrikke_*
Skrevet

Hei, kan noen gi meg gavetips til 5 årig gutt og jente?

Hvilke leker er morsomme da, noen lego-byggesett? Hvilke bøker liker dem? Annet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mamma til ei
Skrevet

Hei!

Tips Jente: Undertøy, hårstrikk (annet),my little ponny,barbie, petshop, puslespill, tegnesaker eller en fin dvd barnefilm. Eller annet!

Tips Gutt: Undertøy,lego,pokemon,dinosaurer (andre dyr),tegnesaker,klinkekuler. Eller annet!

Her er iallefall noen tips,men pakken bør helst inneholde en leke dersom man gir tøy.

Lykke til :-)

Gjest Mamma til ei
Skrevet
Hei, kan noen gi meg gavetips til 5 årig gutt og jente?

Hvilke leker er morsomme da, noen lego-byggesett? Hvilke bøker liker dem? Annet?

Mamma mø bok er fin.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Liker jenter på den alderen My litle pony? Husker det selv, men husker ikke hvor gammel jeg var.

Skrevet

Tli gutt og jente: jeg har faktisk fått veldig god respons på gaver som drikkeflaske,badeskum,tannkost og bok med CD (du lytter og ser i bok samtidig)

Gjest Gjest_P_*
Skrevet

Hvilken type er ungen?

Aktive barn liker aktive leker, mens rolige barn liker puslespill og tegnesaker. (Grovt forenklet)

Aktiv: Lego, thomas toget-tog, musikkinstrumenter, katapultbiler.

Rolig: Perler, lego, puslespill, papirdukker.

Kjønn trenger du ikke tenke så veldig på enda, etter min erfaring. Med mindre det er en veldig rosa jente, da er det kanskje moro med noe tant og fjas. :)

Bøker: Gubben og katten, Roald dahl feks bittesmåene eller Matilda. Rampete Robin, Knerten-bøkene, Kardemommeby. Eventuelt en lydbok, det har vært populært hos mine i den alderen.

Eller du kan seife og kjøpe en stor badebåt til badekaret, feks. Hvis ungen er fem år nå er det vel skolestart til høsten, så kanskje en skrivebok, blyanter og viskelær til nesten skolegutt/jente? Det finnes på bokhandel noen fine små hefter med bokstaver osv for å skrive i. Hvis ungen er interessert så kan det fenge. Spørs jo prisklasse da.

Gjest Gjest_Henriette_*
Skrevet

Femåringen her (jente) har helt dilla på petshop dyr, hello kitty(klær og leker), hester(my little ponny osv) har sett at det generelt er veldig mye hesteting i lekebutikkene nå, barbie ja (dukker eller film),askepott/snehvit/belle/tornerose dukker eller ting fra disney.

Perler til å lage kjeder eller armbånd, kitt og klistremerker.

Til gutter er jo nysgjerrige nils bamse fint, rorri racerbil ting, postman pat, billeker generelt, kitt, elias leker/film, playmosett.

Skrevet
Femåringen her (jente) har helt dilla på petshop dyr, hello kitty(klær og leker), hester(my little ponny osv) har sett at det generelt er veldig mye hesteting i lekebutikkene nå, barbie ja (dukker eller film),askepott/snehvit/belle/tornerose dukker eller ting fra disney.

Perler til å lage kjeder eller armbånd, kitt og klistremerker.

Til gutter er jo nysgjerrige nils bamse fint, rorri racerbil ting, postman pat, billeker generelt, kitt, elias leker/film, playmosett.

Nevøen min hadde ikke blitt noe fornøyd med dette.. nysgjerrige nils, rorri racerbil, postman pat, elias leker/film er slikt han var ferdig med i 3-4 års alderen.. men det kommer veldig ann på personen (vet om andre 5 åringer som liker dette godt. Her er det Lego (gjerne StarWars eller Bionical) andre StarWars ting og Pokemon det går i. Ellers er Disney/Dreamworks filmer populært.

Skrevet

5-åringen min, gutt, liker:

Pulverheksabøker

Faktabøker

Dyrebøker

Monstertrucks

Ben Ten-produkter

Bakugan-produkter

Cars-produkter

Batman-produkter

dvs leker, filmer, pysj, undertøy, genser osv

Schleich-dyr

Skrevet
Mange store pappesker og en rull med bobleplast?

:fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...