villkatt Skrevet 28. november 2009 #21 Skrevet 28. november 2009 Maren er kjempefint når du sier det riktig :-) ("Maaaren" og ikke "Maarn") Marion er hun i Robin Hood ja, litt drømmende, uvirkelig (?!) og litt sånn dollete-ovenpå-navn, ikke på min favorittliste.. Men det kan jo være jenta di slår knockout på formeningene mine
Gjest imli Skrevet 28. november 2009 #22 Skrevet 28. november 2009 Synes Maren er finest. Uttalt Ma'arn. Uttalt Maren, synes jeg også det høres ut som mareritt/ridd av en mare... Marion synes jeg ikke er så pent.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2009 #23 Skrevet 28. november 2009 Maren er kjempefint når du sier det riktig :-) ("Maaaren" og ikke "Maarn") Marion er hun i Robin Hood ja, litt drømmende, uvirkelig (?!) og litt sånn dollete-ovenpå-navn, ikke på min favorittliste.. Men det kan jo være jenta di slår knockout på formeningene mine Det er Jomfru Marian hun i Robin Hood heter.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2009 #24 Skrevet 28. november 2009 Maren - uten tvil!! Fint, gammelt norsk navn. Men uttalt Maren, ikke Maarn (grøss...) - så det kommer vel litt an på hvor i landet dere bor. Marion ville jeg ikke vurdert engang, litt harry som noen sa over her
Gjest Bianca26 Skrevet 28. november 2009 #25 Skrevet 28. november 2009 jeg er litt usikker. Maren er fint men folk uttaler det så forskjellig. Noen sier Marn mens andre uttaler maren akkurat slik det skrives. Noe engelskmenn garantert også vil gjøre. jeg syns forøvrig den sistnevnte uttallelsen av navnet er finest, siden jeg uttaler det slik selv. Marion er mer praktisk siden det er lettere å si på engelsk, men jeg synes det høres litt småmaskulint ut
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2009 #26 Skrevet 28. november 2009 Marion er mer praktisk siden det er lettere å si på engelsk, men jeg synes det høres litt småmaskulint ut Marion? Det er da så feminint som det kan bli. Maren er ikke noe pent, synes jeg. Blir altfor gårdsjente-aktig. Ville valgt Marion, veldig praktisk i forhold til engelsk uttale og.
juliane Skrevet 28. november 2009 #27 Skrevet 28. november 2009 Jeg syns Maren er finest, men ville aldri kalt barnet mitt et navn der hun alltid måtte presisere hvordan det skulle uttales.
KinderMaxi Skrevet 28. november 2009 #28 Skrevet 28. november 2009 Synes Maren er finest. Uttalt Ma'arn. Enig! Maren er etter min mening, et meget pent navn. Marion har jeg svært dårlig erfaring med, så det har jeg liten sans for.
Anglofil Skrevet 29. november 2009 #29 Skrevet 29. november 2009 Liker ingen av dem, men må jeg velge så blir det Maren. Mvh Yvonne
LilleSiri Skrevet 29. november 2009 #31 Skrevet 29. november 2009 Marion synes jeg er et blodharry skrullenavn.
Punky Brewster Skrevet 29. november 2009 #32 Skrevet 29. november 2009 Marion? Det er da så feminint som det kan bli. Vel, John Wayne het egentlig Marion Morrison så litt maskulint har det ihvertfall vært. :gjeiper: Personlig foretrekker jeg Maren, og jeg synes heller ikke at hvordan navnet vil uttales i utlandet bør være en prioritering så sant man ikke planlegger å bosette seg utenlands.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå