Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #1 Skrevet 27. november 2009 Hvilket navn liker dere best av de to? Vil noen i utlandet instinktivt forstå hvordan Maren skal uttales, eller må det forklares?
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #2 Skrevet 27. november 2009 Marion! Og om du er bekymra for engelsk uttale, så er det jo bare å si det selv. Maren er ikke ett engelsk navn.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #3 Skrevet 27. november 2009 Marion, helt klart! Maren høres bare rart ut på min dialekt, og jeg vil tro at Marion er enklere både her og i utlandet.
Umuriel Skrevet 27. november 2009 #4 Skrevet 27. november 2009 Jeg syns Maren er mye finere enn Marion
FangeLiv Skrevet 27. november 2009 #5 Skrevet 27. november 2009 Helt enig med Umuriel. Og det går helt fint på engelsk, veldig mange mennesker i verden har navn som kan være vanskelig å uttale i internasjonale sammenhenger, men de får da likevel jobbene/studiene de drømmer om.
Gjest Badabing Skrevet 27. november 2009 #6 Skrevet 27. november 2009 Jeg synes Marion er et nydelig navn, som virker som blir lite brukt. Minner meg om kjæresten til Robin Hood, så det er litt "vakker heltinne"-preg over det. Når jeg hører Maren, tenker jeg odelsjente på en gård (uten at det trenger å være negativt, men det er liksom ikke så fresht.
Gjest Distiller Skrevet 27. november 2009 #7 Skrevet 27. november 2009 Jeg syns Maren er mye finere enn Marion Det synes jeg også!
Gjest Gjest_Meg_* Skrevet 27. november 2009 #8 Skrevet 27. november 2009 Jeg liker Marion best... Men Robin Hoods prinsesse heter Marian da... Lady Marian (Mariann??)
Gjest subjektiv Skrevet 27. november 2009 #9 Skrevet 27. november 2009 Jeg liker Maren best Heter det selv, og jeg heter "Ma'arn". Skal noen si "Maren" må de skarre på r-en. "Maren" med rulle-r får jeg vondt i magen av.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #10 Skrevet 27. november 2009 Begge er pene og enkle navn. Jeg hadde valgt det som klang best sammen med etternavnet.
peanut_juice Skrevet 27. november 2009 #11 Skrevet 27. november 2009 Jeg liker Marion best. Det er litt tøffere enn Maren!
Gjest Badabing Skrevet 27. november 2009 #12 Skrevet 27. november 2009 Jeg liker Marion best... Men Robin Hoods prinsesse heter Marian da... Lady Marian (Mariann??) Ja, hun heter Marian på engelsk, men Marion i de norske oversettelsene
Gjest gjest- silje Skrevet 27. november 2009 #13 Skrevet 27. november 2009 Maren er finest.. Dårlig erfaring med Marion, eneste derfor jeg synes Maren er finest. Vi vurderte selv Marion, men valgte noe helt annet.
Pupsilure Skrevet 27. november 2009 #14 Skrevet 27. november 2009 Jeg syntes Marion er finest. Men det kommer litt an på hva slags dialekt man har også. Liker ikke uttalen "Maarn" noe særlig, som de sier det her jeg bor. "Maren" derimot, syntes jeg er finere. Men Marion er finest
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #15 Skrevet 27. november 2009 Jeg syntes Marion er finest. Men det kommer litt an på hva slags dialekt man har også. Liker ikke uttalen "Maarn" noe særlig, som de sier det her jeg bor. "Maren" derimot, syntes jeg er finere. Men Marion er finest Veldig enig med deg! "Maarn" er ikke noe pent..
Gjest Gjest_bille_* Skrevet 27. november 2009 #16 Skrevet 27. november 2009 Begge er kjempefine. Marion er vel spesielt fint, siden det er litt sjeldent. Jeg hadde husket om noen presenterte seg som det. I tillegg var det rart først da jeg leste det, men nå sitter det som et skudd. Jeg er vanligvis en tilhenger av norske, tradisjonelle navn.
Stinelin Skrevet 27. november 2009 #17 Skrevet 27. november 2009 Når Maren uttales slik det skrives minner det meg litt om en mare, mareritt, "ridd av en mare" osv. Ma'arn er finere uttale synes jeg, men på min dialekt går det bare ikke an å si det, hehe... Derfor liker jeg best Marion
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #18 Skrevet 27. november 2009 Maren (uttalt ordentlig, ikke maarn #grøss#) er uten tvil det fineste. Marion er blodharry.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #19 Skrevet 27. november 2009 Jeg får litt sånn følelse av at Marion stiller i Jessica-klassen, altså harry. Maren er pent og klassisk.
Gjest XXena Skrevet 27. november 2009 #20 Skrevet 27. november 2009 Jeg vet ikke hvorfor, men når jeg tenker på navnet Maren får jeg assosiasjoner til den reklamen med syltetøy fra Sogn og Fjordane. Marion er penere, synes jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå