Gå til innhold

Dårlig av omelett


Fremhevede innlegg

Skrevet

Synes omelett er en kjapp og grei måte å lage mat på, og har prøvd å spise det noen ganger over de siste månedene. Hver eneste gang blit jeg smådårlig, kvalm, rar i magen og føler meg uvel.

Har i egg, vann, salt og pepper og litt grønnsaker, og thats it. Aldri problemer når jeg spiser kokt egg, eller grønnsakene i andre sammenhenger, men hver gang jeg spiser omelett. Hva i alle dager kan det her komme av? Er det noe som skjer når man steker eggene eller hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, jeg trodde jeg var den eneste i verden som hadde det sånn, men det finnes altså flere!

Blir også småkvalm og dårlig de gangene jeg har spist omelett, og klarer ikke gjøre noe resten av dagen da. Jeg synes egg er kjempegodt og kan spise, bløtkokt, hardkokt, og til og med speilegg. Og det synes jeg er kjemperart, det er jo også stekt egg...? :lur:

Men jeg aner heller ikke hvorfor jeg har det sånn, spent på om noen har en forklaring! :popcorn:

Skrevet

Hehe da må det jo være ett eller annet som skjer i omeletten under steking? Sjelden jeg spiser stekt egg, men kokt egg spiser jeg rett som det er. Og som sagt, grønnsakene jeg har i omeletten.

Ble mer interessant nå som jeg fant ut at det er flere en meg som har det slik, håper noen kan forklare oss hvorfor! :popcorn:

Skrevet

Heia,har spist egg i alle år og har opplevd det samme flere ganger.Vet ikke hva det kommer av men med meg kommer det innimellom..Kjipe greier for egg er jo konge ;-))

  • 3 måneder senere...
Skrevet

Dytter litt på denne tråden igjen jeg, i håp om at det er noen smarte mennesker der ute... ;)

Sist gang jeg lagde omelett var da jeg lagde denne tråden, og da ble jeg som sagt dårlig. Etter det spiste jeg ikke omelett igjen, helt til i dag. Tenkte det var bare innbillning, jeg spiser jo kokt egg ca to ganger i uken, så kan da ikke bli dårlig av omelett. Jommen ble jeg ikke dårlig i dag og... :sukk:

Er veldig nysgjerrig på det her, så håper noen kan hjelpe meg å løse dette mysteriet!

Gjest Gjest
Skrevet
Dytter litt på denne tråden igjen jeg, i håp om at det er noen smarte mennesker der ute... ;)

Sist gang jeg lagde omelett var da jeg lagde denne tråden, og da ble jeg som sagt dårlig. Etter det spiste jeg ikke omelett igjen, helt til i dag. Tenkte det var bare innbillning, jeg spiser jo kokt egg ca to ganger i uken, så kan da ikke bli dårlig av omelett. Jommen ble jeg ikke dårlig i dag og... :sukk:

Er veldig nysgjerrig på det her, så håper noen kan hjelpe meg å løse dette mysteriet!

Send en mail til egg.no , kanskje de finner ut av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...