Gjest Inkas Skrevet 27. november 2009 #1 Skrevet 27. november 2009 Hei. til dere som vil at barn skal ha retten til å IKKE Velge bort en forelder. Det regner hver dag for en pappa som fratas omsorg for egen barn. Det smerter hver dag i sjelen og hjerte når mulighetene til å vise kjærlighet og daglig omsorg for barna foringes fordi lov og regel gjør "enslig mor" til økomisk vinner og far til økonomisk taper. Kan dere med hånden på hjerte, ja jeg sa hjerte - ikke pragmatikken, men hjerte, si at dere syns det er greit at felles barn ikke får ta del i riktig kosthold hos pappa. Ikke får at del i gleden ved å gå ut i lag på f.eks bowløing, kino, svømmehall, teater, kjøre noen mil og besøke slekten til pappaen og mye, mye mere - fordi dere mener "enslige" mødre skal ha rett til økonomiske ytelser. Ville det ikke vært kjekt med gode oppvekstkår hos enlig far også. Få på plass samhandling og samarbeid som dere krever på respektfult og likeverdige vilkår?????????? Vil samtidig oppfordre alle som sliter med dette om å melde dere inn i F2F. De kjemper en flott kamp for likeverdige foreldre som utganspunkt. Ta den oppfordinrgen og bli medlem i dag,. på sikt vil våre felles barn være tjent med det:-)
Lapetos Skrevet 27. november 2009 #2 Skrevet 27. november 2009 Hei. til dere som vil at barn skal ha retten til å IKKE Velge bort en forelder. Det regner hver dag for en pappa som fratas omsorg for egen barn. Det smerter hver dag i sjelen og hjerte når mulighetene til å vise kjærlighet og daglig omsorg for barna foringes fordi lov og regel gjør "enslig mor" til økomisk vinner og far til økonomisk taper. Kan dere med hånden på hjerte, ja jeg sa hjerte - ikke pragmatikken, men hjerte, si at dere syns det er greit at felles barn ikke får ta del i riktig kosthold hos pappa. Ikke får at del i gleden ved å gå ut i lag på f.eks bowløing, kino, svømmehall, teater, kjøre noen mil og besøke slekten til pappaen og mye, mye mere - fordi dere mener "enslige" mødre skal ha rett til økonomiske ytelser. Ville det ikke vært kjekt med gode oppvekstkår hos enlig far også. Få på plass samhandling og samarbeid som dere krever på respektfult og likeverdige vilkår?????????? Vil samtidig oppfordre alle som sliter med dette om å melde dere inn i F2F. De kjemper en flott kamp for likeverdige foreldre som utganspunkt. Ta den oppfordinrgen og bli medlem i dag,. på sikt vil våre felles barn være tjent med det:-) Har ikke så veldig mye å tilføye, ville bare gi deg en "Thumbs up" og ønske deg lykke til
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #3 Skrevet 27. november 2009 Hei. til dere som vil at barn skal ha retten til å IKKE Velge bort en forelder. Det regner hver dag for en pappa som fratas omsorg for egen barn. Det smerter hver dag i sjelen og hjerte når mulighetene til å vise kjærlighet og daglig omsorg for barna foringes fordi lov og regel gjør "enslig mor" til økomisk vinner og far til økonomisk taper. Kan dere med hånden på hjerte, ja jeg sa hjerte - ikke pragmatikken, men hjerte, si at dere syns det er greit at felles barn ikke får ta del i riktig kosthold hos pappa. Ikke får at del i gleden ved å gå ut i lag på f.eks bowløing, kino, svømmehall, teater, kjøre noen mil og besøke slekten til pappaen og mye, mye mere - fordi dere mener "enslige" mødre skal ha rett til økonomiske ytelser. Ville det ikke vært kjekt med gode oppvekstkår hos enlig far også. Få på plass samhandling og samarbeid som dere krever på respektfult og likeverdige vilkår?????????? Vil samtidig oppfordre alle som sliter med dette om å melde dere inn i F2F. De kjemper en flott kamp for likeverdige foreldre som utganspunkt. Ta den oppfordinrgen og bli medlem i dag,. på sikt vil våre felles barn være tjent med det:-) Det hadde vært kjekt med likeverdig forelderskap. Da også med pliktene som det medfører. Så den dagen en forelder ikke kan stikke av fra det økonomiske ansvaret for barna med loven i hånd. Nekte å ha samvær med sine barn fordi det ikke passer med loven i hånd. DA skal jeg også støtte opp om mer likeverd!
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #4 Skrevet 27. november 2009 jeg kan med hånden på hjerte si at jeg melder meg inn i F2F den dagen barna får med loven i hånden, rett til et stabilt samvær med far!
Gjest Inkas Skrevet 27. november 2009 #5 Skrevet 27. november 2009 jeg kan med hånden på hjerte si at jeg melder meg inn i F2F den dagen barna får med loven i hånden, rett til et stabilt samvær med far! Hei. Våkne opp - ;-) les hjemmesiden og folderen de har utarbeidet. Der er det presisert at det er foreldrenes ANSVAR å ivareta felles barn. Loven er også klar i så måte, men så følger det at " Hvis mor vil eller akseptere ell:::: da er far like ansvarlig som mor. Og det er her logikken stopper, en bidragsyter og en som forlikter det skal det være, men bare hvis mor vil?????????? F2F vil denn urette til livs, di vil IKKE ha en lov eller en gammel presumpsjon om at mor er den beste. Der likestilles foreldrene med like plikter og BARNA GIS RETT TIL TO FORELDRE. Så kommer untakene, men i ht kvinners argumentasjon her på disse siden, er dere ikke MANGE og da vil det ikke være påkrevd med annen lov en Norske Lover. Det vil alltid være slik at noen konflikter, saker ikke lar seg ordne i minnelighet, men vi kan ikke ha en lov som faktisk stadfeste at far ikke er god nok omsorgsperson, vi kan ikke leve med at våre barn hver dag frarøves livsvilkår i sitt eget hjem (pappahjemmet) når mor kun tenker på egen profitt og have hun tjener på dette. HUSK!! At hvis dere leser loven med åpent sinn og med litt refleksjoner rundt det som står der . gir staten i + mellom 40 000 til 60 000 tusen til en familie med mere en ett felles barn. Men da må mor være villig til å tilkjennegi at hun FAKTISK vil samarbeide. Og her ligger liket!!!!! eller skal en si hevngjerrigheten, pragmatikken, tenkningen -hva kan jeg oppnå i denne situasjonen og masse, masse mere. Ta en telefon til F2F - lytt til hva de har å si! Ikke vent på at feministgrupperinger skal ta opp lovarbeidet og få overført retten til to foreldre til barn eller sidestille foreldre ved delte bosteder. Her må det fornuftige mennesker til med tanke og vilje, evne og lyst til å samhandle om felles gode oppvekstkår for og til felles barn.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #6 Skrevet 27. november 2009 Hei. Våkne opp - ;-) les hjemmesiden og folderen de har utarbeidet. Der er det presisert at det er foreldrenes ANSVAR å ivareta felles barn. Loven er også klar i så måte, men så følger det at " Hvis mor vil eller akseptere ell:::: da er far like ansvarlig som mor. Og det er her logikken stopper, en bidragsyter og en som forlikter det skal det være, men bare hvis mor vil?????????? F2F vil denn urette til livs, di vil IKKE ha en lov eller en gammel presumpsjon om at mor er den beste. Der likestilles foreldrene med like plikter og BARNA GIS RETT TIL TO FORELDRE. Så kommer untakene, men i ht kvinners argumentasjon her på disse siden, er dere ikke MANGE og da vil det ikke være påkrevd med annen lov en Norske Lover. Det vil alltid være slik at noen konflikter, saker ikke lar seg ordne i minnelighet, men vi kan ikke ha en lov som faktisk stadfeste at far ikke er god nok omsorgsperson, vi kan ikke leve med at våre barn hver dag frarøves livsvilkår i sitt eget hjem (pappahjemmet) når mor kun tenker på egen profitt og have hun tjener på dette. HUSK!! At hvis dere leser loven med åpent sinn og med litt refleksjoner rundt det som står der . gir staten i + mellom 40 000 til 60 000 tusen til en familie med mere en ett felles barn. Men da må mor være villig til å tilkjennegi at hun FAKTISK vil samarbeide. Og her ligger liket!!!!! eller skal en si hevngjerrigheten, pragmatikken, tenkningen -hva kan jeg oppnå i denne situasjonen og masse, masse mere. Ta en telefon til F2F - lytt til hva de har å si! Ikke vent på at feministgrupperinger skal ta opp lovarbeidet og få overført retten til to foreldre til barn eller sidestille foreldre ved delte bosteder. Her må det fornuftige mennesker til med tanke og vilje, evne og lyst til å samhandle om felles gode oppvekstkår for og til felles barn. Stakkars menneske, du klarer jo ikke lese.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2009 #7 Skrevet 28. november 2009 Du snakker desverre ikke om barns rettigheter til å se begge foreldre, men om foreldrenes rett til se barna. Det er en stor forskjell. Foreldre kan ikke gjennom lov tvinges til ansvar og omsorg, mens et barn kan tvinges til samvær med begge foreldre. Hvorfor i all verden skal ikke en oppegående foreldre bli pålagt ansvar for sitt eget barn som det er skyldig i å bringe hit til denne verdenen, hvis det er dette som er til det beste for barna? Først da mener jeg vi kan snakke om barns rettigheter!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå