Gå til innhold

Hjemmelaget julegave

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Frøken_*
Skrevet

Min kjære har begynt å lage omtrent alle gavene han skal gi til jul. Jeg har vel aldri laget noe som jeg har gitt bort siden jeg gikk på barnehagen. Han ønsker seg noe som jeg har laget som kan minne ham om meg! hjelpes!

Han vil selvfølgelig ikke si hva han har laget til andre. Dermed vet jeg ikke hvor jeg skal hjelpe lista om du skjønner. Til bursdagsgave ga han meg et maleri som han har laget selv. Veldig søtt og fint :)

Jeg er student og er midt oppi eksamensperioden. Dermed har jeg ikke tid til å begynne å lage noe før den 18. desember. Noen som har noen idéer om hva jeg kan lage?

Når jeg vat lita fikk jeg en hjemmelaget flettekurv/skål jeg brukte å ha godteri i. Noe ala noe slik kanskje? Jeg kan ikke male eller tegne og har ikke mye erfaring med å lage ting selv. Men jeg synes det er gøy når jeg først lærer det og tar meg tid til det :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er umulig for oss andre å vite hva som kan minne han om deg...

Men generelt blir de fleste glad for hjemmelagede drops eller karameller, brente mandler, julekaker hvis det er folk som aldri baker selv, kanskje t.o.m. litt hjemmelaget eggelikør? Hvis du i tillegg legger det på glass som du dekorerer med et bånd og litt glassmaling, eller klistremerker hvis du ikke vil begi deg ut på å tegne selv, så blir det en veldig personlig gave.

Alternativt ville jeg strikket f.eks. sokker, lue eller skjerf, så det er noe som faktisk blir brukt, ikke bare blir stående i en hylle. Spesielt skjerf er lett å strikke raskt, hvis du velger litt tykt garn, og ikke minst tykke pinner.

Hjemmelaget kort ved siden av er også veldig koslig, og det finnes utallige muligheter for hva du kan finne av scrap booking ting og tang, som kan brukes til det.

Skrevet