Gå til innhold

Hjemmelaget julegave

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Frøken_*
Skrevet

Min kjære har begynt å lage omtrent alle gavene han skal gi til jul. Jeg har vel aldri laget noe som jeg har gitt bort siden jeg gikk på barnehagen. Han ønsker seg noe som jeg har laget som kan minne ham om meg! hjelpes!

Han vil selvfølgelig ikke si hva han har laget til andre. Dermed vet jeg ikke hvor jeg skal hjelpe lista om du skjønner. Til bursdagsgave ga han meg et maleri som han har laget selv. Veldig søtt og fint :)

Jeg er student og er midt oppi eksamensperioden. Dermed har jeg ikke tid til å begynne å lage noe før den 18. desember. Noen som har noen idéer om hva jeg kan lage?

Når jeg vat lita fikk jeg en hjemmelaget flettekurv/skål jeg brukte å ha godteri i. Noe ala noe slik kanskje? Jeg kan ikke male eller tegne og har ikke mye erfaring med å lage ting selv. Men jeg synes det er gøy når jeg først lærer det og tar meg tid til det :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er umulig for oss andre å vite hva som kan minne han om deg...

Men generelt blir de fleste glad for hjemmelagede drops eller karameller, brente mandler, julekaker hvis det er folk som aldri baker selv, kanskje t.o.m. litt hjemmelaget eggelikør? Hvis du i tillegg legger det på glass som du dekorerer med et bånd og litt glassmaling, eller klistremerker hvis du ikke vil begi deg ut på å tegne selv, så blir det en veldig personlig gave.

Alternativt ville jeg strikket f.eks. sokker, lue eller skjerf, så det er noe som faktisk blir brukt, ikke bare blir stående i en hylle. Spesielt skjerf er lett å strikke raskt, hvis du velger litt tykt garn, og ikke minst tykke pinner.

Hjemmelaget kort ved siden av er også veldig koslig, og det finnes utallige muligheter for hva du kan finne av scrap booking ting og tang, som kan brukes til det.

Skrevet

Gode forslag over her; drops, karameller, brente mandler og andre spiselige ting slår alltid ann. En fin innpakning gjør mye, og er ikke dyrt. Et norgesglass med fint bånd rundt eller litt cellofan er alt som skal til.

Det går også ann å kjøpe et helt hvitt lerret (euroopris, binders, panduro osv), og male. Det finnes masse inspirasjon på nettet, og det blir omtrent alltid fint, selv om det kanskje ikke blir helt som du hadde sett det for deg.

Kjøkkenvareforretninger (traktøren osv) selger ofte mye krydderblandinger, oljer osv i en litt penere innpakning enn de som er i dagligvarebutikken. Hva med å kjøpe en liten kurv, og fylle den med diverse krydder, oljer, grytekluter, tre-sleiv, te/kaffe? Gaven i seg selv er kanskje ikke så veldig hjemmelaget, men veldig koselig. Trenger ikke å bli så dyrt heller!

Ellers anbefaler jeg å søke rundt på nettet, det finnes tusenvis av blogger/sider med masse inspirasjon!

Skrevet

Hvis han er romantisk kan du lage noe så enkelt som to glassboller til å ha telys i, mal noen enkle hjerter med glassmaling og fyll med litt sand og to fine telys?

Skrevet

Jeg har laget en kokebok til min kjære, fordi han en gang sa han ønsket seg en, og at han liker å lage mat, men kan ikke så mange forskjellige ting enda.

Fant en fin bok å skrive i, oppskrifter på nett, og ting vi har laget sammen (første gang vi lagde mat sammen etc) og på noen av sidene (ene siden av hvert nytt 'kapittel') har jeg skrevet dikt han har sendt meg / sangtekster / diverse.

Noe morsomt, noe nesten kvalmende søtt, noe gammelt, noe nytt.. :sjenert:

Hvis ikke det er en passende ide for deg, hva med fotoalbum, minnebok, cdalbum der du brenner diverse sanger, noe han kan bruke som vanter, skjerf, laptopveske, kopp du har malt på, hjemmelaget gavekorthefte, kalender for neste år med bilder, datoer skrevet på og små 'i dag lover jeg å vaske opp uten undertøy' etc spredd utover året.

Jeg vet ikke jeg, noe dere liker å gjøre sammen kanskje? Hva liker han?

Skrevet

male og pynte en ramme og putte inni et bilde av dere ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...