Gå til innhold

Svineinfluensa uten luftveissymptomer

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_An_*
Skrevet

Vet at influensavirus angriper luftveiene, men nå har jeg hatt alle alle andre symptomer på influensa (kroppsverk, leddsmerter, høy feber) +oppkast og diare, bortsett fra luftveissymptomer. Kan det likevel ha vært influensa, med eller uten svin? Har prøvd å søke på det, men finner ikke ut av det. Spurte legen også, men hun sa det var mest vanlig med luftveissympt. Men viruset forandrer seg jo hele tiden..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Etter det jeg forstår er det ingen andre influensaepidemier på gang nå.

Jeg tror slike virusinfeksjoner kan virke veldig individuelt. Vi har jo alle våre "svake punkter", og det er jo logisk at det er i de vi rammes hardest.

En røyker med svake lunger vil f.eks naturlig nok kunne rammes hardere i luftveiene enn andre. Kanskje er mage/tarm dine "svake punkter". Det er jo de som har testet positivt for svineinfluensa som ikke har hatt antydning til feber, så ingen regel uten unntak!

Så det er nok en mulighet for at det er svineinfluensa du har hatt. Men det går også en ganske hard og veldig smittsom omgangssyke rundt om i landet nå, og den kan også gi høy feber (leddverk kommer p.g.a feberen).

Endret av Aurora M.
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Etter det jeg forstår er det ingen andre influensaepidemier på gang nå.

Jeg tror slike virusinfeksjoner kan virke veldig individuelt. Vi har jo alle våre "svake punkter", og det er jo logisk at det er i de vi rammes hardest.

En røyker med svake lunger vil f.eks naturlig nok kunne rammes hardere i luftveiene enn andre. Kanskje er mage/tarm dine "svake punkter". Det er jo de som har testet positivt for svineinfluensa som ikke har hatt antydning til feber, så ingen regel uten unntak!

Så det er nok en mulighet for at det er svineinfluensa du har hatt. Men det går også en ganske hard og veldig smittsom omgangssyke rundt om i landet nå, og den kan også gi høy feber (leddverk kommer p.g.a feberen).

Tror høy feber og luftveisinfeksjon er nødt å være tilstede for at man skal kunne kalle det svineinfluensa

Skrevet (endret)

Nei, det må det ikke. Kjenner personlig flere eksempler på dette.

http://www.aftenposten.no/helse/article3343049.ece

Et lite utdrag:

SYKDOM OG SYMPTOMER

Symptomene?

Akutt feber over 38 grader, hoste, sår hals, vondt i kroppen. Det kan være vanskelig å skille influensa fra vanlig forkjølelse, men det verker i kroppen og du er generelt mer medtatt.

Er det alltid sånn?

Nei, du kan ha svineinfluensa uten feber eller hoste, og du kan faktisk ha den uten å merke det. Men det er uvanlig.

http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/arti...hp?artid=582554

Endret av Aurora M.
Gjest Gjest_Lalala_*
Skrevet
Nei, det må det ikke. Kjenner personlig flere eksempler på dette.

http://www.aftenposten.no/helse/article3343049.ece

Et lite utdrag:

SYKDOM OG SYMPTOMER

Symptomene?

Akutt feber over 38 grader, hoste, sår hals, vondt i kroppen. Det kan være vanskelig å skille influensa fra vanlig forkjølelse, men det verker i kroppen og du er generelt mer medtatt.

Er det alltid sånn?

Nei, du kan ha svineinfluensa uten feber eller hoste, og du kan faktisk ha den uten å merke det. Men det er uvanlig.

http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/arti...hp?artid=582554

Hei,

Ingen rammes likt av svineinfluensa. Noen blir veldig dårlige mens andre overhodet ikke merker det. Jeg leste i avisen om en gravid dame som hadde testet seg for H1N1 bare fordi hun var gravid, og prøvene var positive. Hun hadde ikke hatt noen form for symptomer for dette.

Selv hadde jeg høy 39,2 i feber i en uke. Jeg hadde vondt i nakken og hodet kun de to første dagene, men tror det var muskullært relatert etter som jeg hadde vondt i senefestet øverst i nakken. Ellers var jeg helt fin utenom at jeg var sliten i kroppen og hadde feber.

Det er ikke godt å si om du har svineinfluensa med mindre du tester deg. Vi rammes som sagt alle ulikt! :) Uansett er det ikke så farlig for deg om man ikke er i risikogruppen eller har underliggende sykdommer. Ingen bør la seg lure av avisenes skremselspropaganda!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...