Gå til innhold

Angst om natten

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Hei, jeg har en kjærest (jente på 18) som sliter med angst om natten. Når hun ikke får sove og det blir stille i huset i tillegg til at det er mørkt så kommer angsten og hun blir redd for noe hun ikke vet selv hva er. Løsningen hennes er å kaste opp, da forsvinner denne redselen og alt føles litt bedre.

Angsten kommer i perioder og varer kanskje en uke eller mer.

Noen som kjenner seg igjen eller har råd til hva jeg/vi kan gjøre? hun er selv svært lite villig til å oppsøke hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg slet med dette i 5 år. Til slutt ba jeg fastlegen min om hjelp. Og jeg fikk innsovingpiller som hjalp meg til å komme inn i en rytme. Jeg våknet tidlig om morgenen og gjorde alt mye bedre enn før. Jeg slet med angst også foressten. Noen ganger må vi bare la medisiner hjelpe oss en periode.

Skrevet
Hei, jeg har en kjærest (jente på 18) som sliter med angst om natten. Når hun ikke får sove og det blir stille i huset i tillegg til at det er mørkt så kommer angsten og hun blir redd for noe hun ikke vet selv hva er. Løsningen hennes er å kaste opp, da forsvinner denne redselen og alt føles litt bedre.

Angsten kommer i perioder og varer kanskje en uke eller mer.

Noen som kjenner seg igjen eller har råd til hva jeg/vi kan gjøre? hun er selv svært lite villig til å oppsøke hjelp.

Jeg ville prøvd og få henne til og oppsøke hjelp.. kanskje vanskelig, men....

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

jaa, jeg har prøvd men hun er svært lite villig til å få hjelp.. jeg er den eneste som vet om problemet

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

du som slet med dette i 5 år, er alt bra nå? hvor lenge måtte du gå på medisiner?

Skrevet

Jeg har det sånn også, av og til. Har ikke oppsøkt hjelp og er nok like vanskelig som din kjære så kan nok dessverre ikke hjelpe deg så mye.

Har prøvd innsovningspiller og for meg funket ikke dette noe særlig.

Jeg kaster ikke opp, men blir roligere om kjæresten min legger hånda på brystkassa og puster med meg på en måte... Blir kanskje litt vanskelig å forklare. Er også enklere å sovne når kjæresten min på en måte sovner sammen med meg, altså, at jeg ikke ligger å høre han snorke ved siden av, men at vi sovner nesten samtidig. Gir litt ekstra trygghet:)

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Jeg sjønner hva du mener. Tror hun føler det samme, hun sovner lettere når jeg er våken sammen med henne, og når hun først sovner så forsvinner angsten.

Skrevet

Det beste er selvsagt å søke hjelp. Kanskje du kan være med henne til fastlegen?

Noe som kan hjelpe er å prøve å flytte fokuset på andre ting, feks å lese i en bok, eller høre på musikk/radio til kroppen slapper av.

Selv hjelper det meg å bli mer avslappet å lese litt før jeg legger meg, da tenker jeg også mindre på stressende ting :)

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

hun bruker å høre litt på serier på datan til hun sovner, det bruker å hjelpe mot stillheten slik jeg har forstått.

Å få henne med på fastlegen er værre.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...