Gjest jente som lurer Skrevet 26. november 2009 #1 Skrevet 26. november 2009 Hva mener dere? Er det f eks mer ok å fikse på nesa eller ørene enn å få seg silikonpupper? Eller bukplastisk, fettsuging etc etc? Synes det er mange som virker utrolig negative til silikon her inne, lurer på om det også gjelder alle andre typer plastiske inngrep?
Gjest yojo Skrevet 26. november 2009 #2 Skrevet 26. november 2009 Hva mener dere? Er det f eks mer ok å fikse på nesa eller ørene enn å få seg silikonpupper? Eller bukplastisk, fettsuging etc etc? Synes det er mange som virker utrolig negative til silikon her inne, lurer på om det også gjelder alle andre typer plastiske inngrep? Bryst forstørring er vel kanskje mest "normalt". Eller er det bare fler som forteller om dete ?!
Gjest Gjest_~Fantabulous_kitten~_* Skrevet 26. november 2009 #3 Skrevet 26. november 2009 Heisann! Min personlige preferanse er at det er bedre å fjerne ting fra kroppen enn å legge til. Men hadde jo ikke hatt noe imot litt større fordeler selv, da.... Men jeg har ingen som helst problem med hva andre gjør, så lenge de ikke blånekter, da blir det litt teit. Hvis de ikke vil innrømme inngrepet, hvorfor fikk de det gjort da?
Gjest Rekaaa Skrevet 26. november 2009 #4 Skrevet 26. november 2009 Sånn som jeg ser det så spiller det ingen rolle for meg hva de rundt meg velger å gjøre med kroppen sin, fordi det er deres kropp. (Innen visse grenser, det er stor forskjell på "ufarlige" inngrep og helsefarlige inngrep). Men som det er nevnt tidligere, så er det bedre å fjerne ting enn å legge til. Jeg kan til en viss grad forstå de som har slitt med komplekser for feks. små pupper over mange år, som derfor velger å få operert inn silikon. Men jeg synes tanken på å skulle putte noe inn i kroppen som egentlig ikke hører hjemme der er litt ekkel, så jeg tror ikke jeg ville gjort det selv.
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2009 #5 Skrevet 26. november 2009 Hva mener dere? Er det f eks mer ok å fikse på nesa eller ørene enn å få seg silikonpupper? Eller bukplastisk, fettsuging etc etc? Synes det er mange som virker utrolig negative til silikon her inne, lurer på om det også gjelder alle andre typer plastiske inngrep? Jeg synes det er mer ok å fikse på noe som sitter midt i trynet og er konstant på utstilling for alle. Foreksempel en svær krokenese. Mens det er mindre akseptabelt å operere noe man ikke merker noe til så lenge man har på klær og bare er synelig for de du har sex med. Og mer akseptabelt igjen å rette opp noe som har blitt ødelagt.
Lille Milli Skrevet 27. november 2009 #6 Skrevet 27. november 2009 (endret) Jeg har større tåleranse for folk som opererer sjenerende ting, unormale ting, og ting som er til sjenanse for dem. Men at folk med et pent utseende skal ta silicon i leppene for å ligne litt mer på en supermodell, syns jeg bare er tåpelig. Samtidig så syns at dersom man har svære komplekser for hvordan man ser ut, at plastikk kirurgi da kan være en løsning, dersom man har prøvd andre ting først, og tenkte seg godt om i forkant, gjerne i flere år. Hvor store de tingene som fører til komplekser er, betyr ikke så mye for meg. Jeg har f.eks en nese jeg har knekt 2 ganger. Dette har medført at jeg har en liten klump på den ene siden/toppen av neseryggen.. Den er ikke sånn at andre legger merke til den, og tenker at det var stygt, men for min del er den irriterende og plagsomt, spesielt når jeg ser på bilder fra 1,5 år siden og nesen ikke var slik.. Jeg er 23 år nå... Kommer muligens til å rette på dette etterhvert, samtidig som jeg skal inn å fikse på det som ble knekkt inni nesen, som gjør at jeg ikke kan puste gjennom det ene neseboret.. Endret 27. november 2009 av Lille Milli
Gjest jente med silikon Skrevet 27. november 2009 #7 Skrevet 27. november 2009 Skjønner ikke hvorfor det er så mange fordommer mot silikon og ikke fettsuging for eksempel.... Jeg har trent siden jeg var barn og har alltid vært tynn. Jeg spiser sunt og trener mye for å holde meg slank i voksen alder.. Hvorfor får jeg så mye pepper for å legge inn brystproteser når en jente som er overvektig får utført en fettsuging... Hun har noe som plager henne som hun ønsker å fikse på og det har jeg også... Hva er forskjellen og hvorfor er det ene verre enn det andre..... Vi med silikon blir stemplet som dumme bimboer, mens ingen sier noe om fettsuging. Er det ene egentlig verre enn det andre. Begge inngrepene handler om forfengelighet. Forstår det bare ikke....
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #8 Skrevet 27. november 2009 For meg går skillet mellom årsaken til operasjonen. Er det noe som er "unormalt", som f.eks. ikke ha pupper nesten i det hele tatt, ha store pupper som gjør livet vanskelig, knekte neser som nevnt over, fjerning av hud etter å ha gått ned 100 kg, slike ting synes jeg er bare fint at man får gjort slik at man kan føle seg bedre med seg selv. Finnes jo selvfølgelig mindre komplekser enn dette som kan gjøre livet vanskelig for enkelte. Plastikk damer som fikser halve kroppen fordi de har lyst til å se ut som Barbie derimot, kan jeg nok godt tenke mitt om. Ikke at det plager meg at de gjør det, men lurer på om de egentlig har tenkt over konsekvensene. Som en over meg sier, blonde damer med trutmunn og G-cup blir ofte ikke sett på som voldsomt smarte. Så skillet for meg blir vel egentlig mellom å ville se normal ut, og det å ville se unormal ut. For meg er ikke barbie et normalt utseende, og skjønner meg derfor ikke heller på de som streber etter dette. De jeg kjenner som har tatt plastiske operasjoner syns det ikke på for meg, og jeg har derfor heller ikke reagert på det når de har fortalt det, fordi de ser normale ut.
Lille Milli Skrevet 27. november 2009 #9 Skrevet 27. november 2009 Syns gjest rett over her beskriver det bra egentlig
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 27. november 2009 #10 Skrevet 27. november 2009 Skjønner ikke hvorfor det er så mange fordommer mot silikon og ikke fettsuging for eksempel.... Jeg har trent siden jeg var barn og har alltid vært tynn. Jeg spiser sunt og trener mye for å holde meg slank i voksen alder.. Hvorfor får jeg så mye pepper for å legge inn brystproteser når en jente som er overvektig får utført en fettsuging... Hun har noe som plager henne som hun ønsker å fikse på og det har jeg også... Hva er forskjellen og hvorfor er det ene verre enn det andre..... Vi med silikon blir stemplet som dumme bimboer, mens ingen sier noe om fettsuging. Er det ene egentlig verre enn det andre. Begge inngrepene handler om forfengelighet. Forstår det bare ikke.... Hei! Det jeg mente med mitt innlegg om at jeg syns det var bedre å ta ting ut av kroppen enn å legge til - for å bruke ditt eksempel med fettsuging kontra silikonpupper. For mye fett er som kjent ikke en gunstig tilstand, det vet sikkert du som trener selv også. Men ikke alle klarer å trene bort fettet, samme hvor mye de prøver. Så da går det også på helse å fjerne fettet. Når det kommer til silikonimplantater, er ikke det noe som fremmer helsen (fysisk, psykisk kan være noe helt annet). En grunn til at flere gjerne har innstillingen at det er bedre å fjerne ting fra kroppen, kan også gå på at om du legger til for eksempel silikon, så kan ting skje; de kan sprekke, lekke etc, og må vedlikeholdes. Akkurat dette er ikke en risiko ved fettsuging, selv om ikke det heller er risikofritt. I tillegg har kanskje noen den innstillingen at silikonproteser ikke er naturlige å ha i kroppen. Så joda, både fettsuging og silikonpupper er operasjoner som blir utført for forfengelighetens skyld, men fettsuging kan også gå på helse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå