Gjest Gjestsomharvondt Skrevet 26. november 2009 #1 Skrevet 26. november 2009 Jeg har de siste ukene hatt veldig vondt i det ene kneet mitt. Smertene er bare når jeg sitter på huk og når jeg skal reise meg opp igjen fra denne stillingen. Det kjennes ut som om "noe" ovenfor kneet trykker på "noe" framme i kneet når jeg sitter på huk. Jeg får ikke til å forklare smertene bedre. Men det er i hvert fall så vondt at jeg ikke orker å sitte på huk i mer enn et halvt minutt, så må jeg skifte stilling. Det er også et ork å reise seg opp igjen i stående. Er det noen med medisinsk bakgrunn som vet hva dette kan være? Eventuelt noen andre som har opplevd det samme. Det hadde vært greit å høre om noen kanskje vet om det er noe som går over av seg selv før jeg kontakter lege. Håper på seriøse svar. :-) På forhånd takk.
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2009 #2 Skrevet 26. november 2009 Jeg har ikke medisinsk bakgrunn, men egne langvarige erfaringer med div.knediagnoser. Ta en titt på denne linken, synes det minnet mest om dette http://nhi.no/sykdommer/muskel-skjelett/kn...ndrom-2730.html Er lurt med en tur til legen slik at ikke plagene forværrer seg. Har du mye smerter over lang tid ser en denne type skader på MR. En kan og bli undersøkt av Ortopedisk Spesialist som kan mer om denne type plage\ skade. Behandling jeg har prøvd ut på denne type skade er fysikalsk trening hvor en styrker muskelaturen i lår og rundt kneet. Det kan redusere smertene og avladte kneet. Er viktig å ikke trigge smertnene for mye (gjøre ting som utløser mer smerter) det kan forværre plagene slik at de på sikt blir kroniske. En flink fysioterapaut kan gi råd og veiledning i dette. Jeg ventet for lenge og har desverre fått en litt for stor skade etter feilbehandling og en del tillegs diagnoser til å bli helt bra igjen. Så mitt råd er å gjøre noe med problemet før det blir for omfattende til å ikke bli helt bra igjen. Ønsker deg lykke til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå