Gå til innhold

Endringsoppsigelse - men NAV gir meg ventetid


Gjest Gjest_Hanne_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hanne_*

Jeg ble usakelig sagt opp i sommer og gitt en endringsoppsigelse, en stilling som var en ren fornærmelse og degradering. Har nå havnet på NAV og de gir meg nå 8 ukers ventetid på dagpenger fordi jeg har "takket nei til en stilling og burde vært i arbeid". Dette er helt krise for meg økonomisk. Noen med tilsvarende erfaringer eller innspill? Har fått vite at arbeidstaker har samme rettigheter i en endringsoppsigelse som en vanlig oppsigelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Gjest2_*

Folketrygden tar heldigvis ikke her høyde for hva den enkelte ser på som degradering....Nav forvalter forlketrygdsloven. Du må rette problemet mot fagforeningen. Men du har jo sagt opp, så du tok jo valget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble usakelig sagt opp i sommer og gitt en endringsoppsigelse, en stilling som var en ren fornærmelse og degradering. Har nå havnet på NAV og de gir meg nå 8 ukers ventetid på dagpenger fordi jeg har "takket nei til en stilling og burde vært i arbeid". Dette er helt krise for meg økonomisk. Noen med tilsvarende erfaringer eller innspill? Har fått vite at arbeidstaker har samme rettigheter i en endringsoppsigelse som en vanlig oppsigelse!

Jeg syns det er ille at folk forventer å få penger fr nav etter 8 uker pga en fornermelse. Du sa opp jobben pga en fornermelse? nå er det krise pga pengene? Det må vel ha vert bedre å ha en jobb og få lønn enn ledighetspenger som er lite i forhold til lønn.

ike rart at utgifter fra NAV løper løpsk.

Du er klar over at du er pliktig til å ta hva som helst av jobb så lenge du er tilmeldt som ledig og mottat støtte? Du kan bli tilbudt en jobb langt under din verdighet, og da hjelper det f..så lite å bli fornermet. du er også pliktig til å ta jobb som er mindre betalt enn dagpenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble usakelig sagt opp i sommer og gitt en endringsoppsigelse, en stilling som var en ren fornærmelse og degradering. Har nå havnet på NAV og de gir meg nå 8 ukers ventetid på dagpenger fordi jeg har "takket nei til en stilling og burde vært i arbeid". Dette er helt krise for meg økonomisk. Noen med tilsvarende erfaringer eller innspill? Har fått vite at arbeidstaker har samme rettigheter i en endringsoppsigelse som en vanlig oppsigelse!

Så lenge du sa opp selv, så er det slik at du ikke har rettigheter til penger fra Nav før etter 8 uker. Hadde arbeidsgiver sagt opp deg, så ville du fått lønn fra første dag etter slutt.

Det hadde nok lønt seg å ventet med å si opp til du hadde fått en ny jobb. Det finnes jo mulighet til å være tilkallingsvikar, som kan dekke lønnen din de 2 månedene du er uten penger fra Nav. Vil du ha penger, så må du nesten ta de jobbene du får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta strøjobber. Neste gang du får jobb, sparer du til bufferkonto. Slike ting kan skje, og da bør man ha litt penger i bakhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...