Gå til innhold

Overvekt og gener

Gjest running in the family?

Fremhevede innlegg

Gjest running in the family?
Skrevet

I min familie, på morssiden, er nesten alle overvektige. Betyr dette at jeg ikke vil klare å gå ned i vekt og holde meg der? Tror dere overvekt ligger i genene? Isåfall hvordan i genene; tenden til overspising eller tendens til fettlagring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva som ligger i genene. Men jeg vet at hvis du spiser sunnt og trener vil du nok få en fin kropp du også.

Det med at morsiden er overvektige har nok mye med kosthold og trening å gjøre.

For selv om noen legger lettere på seg enn andre er ingen "dømt til å være tykk." :)

Gjest Gjest_Sandra_*
Skrevet
I min familie, på morssiden, er nesten alle overvektige. Betyr dette at jeg ikke vil klare å gå ned i vekt og holde meg der? Tror dere overvekt ligger i genene? Isåfall hvordan i genene; tenden til overspising eller tendens til fettlagring?

Anlegg for overvekt er noe man ofte arver ja, men om man faktisk blir overvektig eller ikke har vel så mye med miljøfaktorer å gjøre.

Du kan derfor fint klare å holde vekten selv om du har anlegg for å bli overvektig. Men sammenlignet med en som ikke har anlegg for overvekt, vil det kreve en større innsats fra din side, når det gjelder fysisk aktivitet og kosthold. Du må nok altså slite mer enn de naturlig tynne for å unngå å legge på deg, men det er fullt mulig med riktig kosthold og litt trim :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...