Gjest Gjest Skrevet 26. november 2009 #1 Skrevet 26. november 2009 Hei Vi skal ha julebord for venner hjemme, og trenger sårt noen tips til hva vi kan lage av mat. Akkurat nå er vi helt tomme for ideer. Vi vil gjerne at det skal være litt "fin" mat, om du skjønner. Det MÅ ikke være typisk julemat altså. Alle tips mottas med STOR TAKK
Pingting Skrevet 26. november 2009 #2 Skrevet 26. november 2009 Hva med et slags koldtbord med ulike typer tapas og småretter? Enklere å servere, og man kan gjøre det så dyrt, tidkrevende og fancy som amn selv vil. Man kan ha både varm og kald mat også, og det er enkelt om dere har venner som er vegetarianere/allergiske/kresne etc. Det går også an å blande både tradisjonell julemat og annet. F.eks. små biter med ribbe, røkt laks, gode oliven, spekemat, potetsalat, juleskinke, nybakt brød, kyllingvinger, eggerøre, ansjos, salater, leverpate, oster, og så videre i det uendelige. Om dere vil ha veldig stor variasjon i maten kan dere jo også ha ting som sushi, miniquicher, vårruller, fajitas, dim sum, kebab, etc etc. Ei venninne av meg har en liten tapasrett hun lager av og til, som er helt fantastisk god; dadler med bacon! Det høres helt sprøtt ut, men det er så godt. Opprinnelig spansk, tror jeg. Man tager et stk daddel, ruller rundt en halv skive bacon eller så (den trenger bare gå rundt én gang), festes med en tannpirker og steker i ovenen i 10 min. på 200 grader. Ellers er jo internett et fantastisk sted å lete etter oppskrifter! Julebord hjemme hørtes forresten veldig koselig ut!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå