Gå til innhold

Konklusjon i oppgave - høyere utdanning


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Skriver siste rest av semesteroppgaven min. Og ble litt usikker...

Skriver om bruken av nettsamfunn.

I konklusjonen frister det å skrive at jeg personlig har hatt stor nytte av disse i en tid som f.eks nybakt mamma, og at jeg er svært glad jeg fikk mitt første barn i år 2008... Og at jeg faktisk syns at nettsamfunn er ganske enestående.

Er dette ok å skrive liksom? Kan man være så personlig en slik oppgave? Ble så usikker på dette... Vil ikke at det skal virke uprofft liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går på master (skal levere oppgaven min på tirsdag, hjelp!) og tenker at selv om det kan være nyttig å bruke egne erfaringer som et grunnlag for datautvelgelse og valg av tema til en oppgave, passer det ikke å dra inn egne meninger direkte.

Jeg ville ikke ha skrevet noe sånt i en konklusjon, din egen mening bør i konklusjonen ikke være noe annet enn en tolkning av analysen i oppgaven din. Det er irrelevant om du personlig elsker eller hater nettsamfunn.

Dersom du vil si noe positivt kan du kanskje heller skrive at mange nybakte mødre/gravide har en helt annen tilgang til informasjon enn tidligere pga nettsamfunn, dersom det kommer naturlig fra det du har skrevet om i oppgaven?

Dersom du skriver en stor semesteroppgave kan du eventuelt ha et forord der du beskriver motivasjonen for å skrive en slik oppgave, der passer i min mening slike betraktninger mye bedre inn.

Lykke til med innspurten! :)

Hilsen Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på master (skal levere oppgaven min på tirsdag, hjelp!) og tenker at selv om det kan være nyttig å bruke egne erfaringer som et grunnlag for datautvelgelse og valg av tema til en oppgave, passer det ikke å dra inn egne meninger direkte.

Jeg ville ikke ha skrevet noe sånt i en konklusjon, din egen mening bør i konklusjonen ikke være noe annet enn en tolkning av analysen i oppgaven din. Det er irrelevant om du personlig elsker eller hater nettsamfunn.

Dersom du vil si noe positivt kan du kanskje heller skrive at mange nybakte mødre/gravide har en helt annen tilgang til informasjon enn tidligere pga nettsamfunn, dersom det kommer naturlig fra det du har skrevet om i oppgaven?

Dersom du skriver en stor semesteroppgave kan du eventuelt ha et forord der du beskriver motivasjonen for å skrive en slik oppgave, der passer i min mening slike betraktninger mye bedre inn.

Lykke til med innspurten! :)

Hilsen Hege

Takk så mye for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...