Gjest Marthy Skrevet 25. november 2009 #1 Skrevet 25. november 2009 Det er jo en kjent sak at man bør spise noe før man "beveger seg mot glasset". Men det har seg slik at når jeg ikke har spist noe særlig før jeg drikker alkohol, så blir jeg i superhumør og kjenner det allerede i kroppen etter et par øl (berusende følelse, kiling i magen). Det er jo naturlig at jeg kjenner det såpass tidlig siden jeg ikke har spist. Men det jeg ikke skjønner, er at om jeg derimot har spist før jeg drikker, så blir jeg aldri i godt humør, uansett hvor mye jeg drikker. Det er som om jeg aldri blir full i hodet, bare i kroppen... Om noen skjønner hva jeg mener? Ikke blir jeg utadvent heller, slik som jeg gjerne blir når jeg drikker på tom mage. Dette skjer HVER ENESTE gang jeg drikker. Har testet det ut utallige ganger nå for å skjekke om det virkelig stemmer, siden det virker så merkelig. Flere som har det sånn, og/eller som kan forklare meg hvorfor det er sånn?
Gjest Gjest_hm_* Skrevet 25. november 2009 #2 Skrevet 25. november 2009 Her er det nok det psykologiske som spiller inn, ikke det fysiologiske. Du har på forhånd en forventing om hva som skal skje (du blir lettere full på tom mage), og da skjer det. Vår oppmerksomhet, tanker, er så "sterke" at de kan få oss til å tro at ting skjer. Litt sånn som med dem som blir fulle selv om de ikke har drukket alkohol. Så er det vel slik da at det er lurt å ha litt mat i magen før man begynner å drikke. Men om du ikke vil, og synes du får en bedre virkning av å ikke spis, så er det vel bare å kjøre på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå