Helenrk Skrevet 25. november 2009 #1 Skrevet 25. november 2009 Hei! Jeg har i over 6 mnd slitt med virus på balansenerven noe som gjør meg veldig svimmel, fort sliten mm.. Var ute og fløy for 1 mnd siden ca og ble veldig dårlig etter flyturen hjem... Jeg er nå så usikker på om det var selve flyturen som gjorde at jeg ble så dårlig igjen eller om det var selve oppholdet med familieselskap med mye mennesker osv som gjorde det.... Skal ut og reise igjen i julen og føler meg så usikker på om vi skal kjøre (9 timers tur) eller ta fly...... Noen som har erfaringer??????????? På forhånd tusen takk for svar og gode råd!
Gjest Christabelle Skrevet 26. november 2009 #2 Skrevet 26. november 2009 Hmm, jeg tenker at det er best å spørre legen din ..
Helenrk Skrevet 26. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. november 2009 Hmm, jeg tenker at det er best å spørre legen din .. Det har jeg selvfølgelig gjort - legen svarer en ting, fysioterapeuten en annen ting og akupunktøren en kombinasjon..... Ikke lett å vite!
Leanne Skrevet 26. november 2009 #4 Skrevet 26. november 2009 jeg har hatt virus på balanse nerven, men det varte heldigvis ikke så lenge hos meg.. Var bra igjen etter 6 mnd.. Det er nå 1,5 år siden... Fortsatt har jeg noen "ettervirkninger" blir svimmel kvalm når jeg prøver meg på aerobic hvor vi snur/hopper fort rundt.. Og de 4 gangene jeg har vært ute å flydd etter at jeg ble frisk har jeg blitt kvalm, svimmel og veldig uvel.. Så det kan hende det er flyturen som gjør at det blir ubehagelig.. Det er i hvertfall det for meg...
Helenrk Skrevet 27. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 27. november 2009 jeg har hatt virus på balanse nerven, men det varte heldigvis ikke så lenge hos meg.. Var bra igjen etter 6 mnd.. Det er nå 1,5 år siden... Fortsatt har jeg noen "ettervirkninger" blir svimmel kvalm når jeg prøver meg på aerobic hvor vi snur/hopper fort rundt.. Og de 4 gangene jeg har vært ute å flydd etter at jeg ble frisk har jeg blitt kvalm, svimmel og veldig uvel.. Så det kan hende det er flyturen som gjør at det blir ubehagelig.. Det er i hvertfall det for meg... Tusen takk for svar! Det kan jo faktisk da være noe i det at det faktisk var flyturen som gjorde meg så utrolig dårlig igjen da! Orker ikke sånne uker igjen... Det virker kanskje som om det kan være lurt av oss å kjøre og heller legge inn en overnatting på veien! Gikk det bare over av seg selv når du ble frisk etter 6 mnd eller fikk du spesiell behandling som du syntes hjalp for deg?? Brukte du aktivt de balanse øvelsene? Håper du aldri får det tilbake! Lykke til og ha en fin helg!
Leanne Skrevet 27. november 2009 #6 Skrevet 27. november 2009 Hos meg gikk det bare over av seg selv... Brukte aldri noen øvelser egentlig.. Men tok noen tabletter (stemisil tror jeg de het...) mot kvalmen/svimmelheten når den var som verst.. Sov veldig mye.. håper det snart går over for deg... Virus på balansenerven er det verste jeg noen gang har hatt.. Ekkelt å være så svimmel/uvel og ikke kunne gjøre noe med det...
Disturbed Skrevet 27. november 2009 #7 Skrevet 27. november 2009 (endret) Kan godt tenkes at det var flyturen du ble dårlig av, men jeg heller nok litt til å være enig med akupunktøren også; at det kan ha vært kombinasjonen. Jeg har hatt virus på balansenerven to ganger, første gang for 13 år siden og andre (og forhåpentligvis siste) gang for 10 år siden. Jeg ble bra etter noen uker uten behandling begge gangene, men jeg kan i visse situasjoner merke det fremdeles. Når jeg blir dårlig (forkjøla, influensa, hodepine, mensen...) blir jeg uten unntak også svimmel og uvel, jeg tåler ikke lenger dagen derpå så godt; da seiler hele rommet og jeg er svimmel og uvel nesten ett døgn (skikkelig fylleangst selvom jeg ikke har drukket så mye), og jeg får lettere "angst" og kjenner jeg blir stressa når det er mye folk rundt meg og masse preik og ståk som er vanskelig å lokalisere. Jeg har hatt det sånn alle år etter jeg ble frisk; jeg var ikke sånn før. Flyturer har gått greit sålangt, men rulletrapper (særlig sånne laaaange...) og heisturer er noe herk! Har ikke særlig med råd, annet enn at man er pukka nødt til å ta det rolig for sånn svimmelhet er skikkelig gufne greier. Jeg håper jeg aldri får det igjen, man blir jo totalt ute av kurs! Endret 27. november 2009 av Disturbed
Helenrk Skrevet 27. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 27. november 2009 Det er virkelig gufne greier dette ja Håper inderlig at det skal slippe taket snart! Merker at jeg reagerer på situasjoner hvor det er mye mennesker, lyder og vinduer... I jobben min sitter jeg foran pc, med headset og i full konsentrasjon hele dagen - med masse kollegaer rundt mer... DET er jeg absolutt ikke klar for ennå -- selv om jeg veldig gjerne vil!!! Heller mer og mer mot at vi skal kjøre og ta det med ro oppover i landet! Når man skal ut og fly stresser man både med å finne parkering, rekke fly, mye folk rundt og selve flyturen... Hmmmmm kanskje ikke det beste for meg... Orker ikke være dårlig hele jula og etterpå etter flytur nr 2 nei.. Takk for deres erfaringer!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå