Gå til innhold

Hvorfor sklir serveringen i klubber så lett ut?


Gjest pastabasta

Anbefalte innlegg

Gjest pastabasta

Jeg går i en klubb/forening hver måned. Vi er 10 stykker som spilte håndball sammen for en del år siden. Vi har møttes i denne klubben i snart to år. I starten gjorde vi det sånn at alle hadde med seg noe, gjerne av typen ost og kjeks eller noe tapas/koldbord aktig. Dette gjorde vi noen måneder. Så skulle ei som jobber som kokk ha klubben hos seg og hun serverte full middag med dessert og forrett. Og da fulgte nestemann som skulle ha det etter. Og sånn ble det liksom etter den ene gangen. Den siste vi var hos disket opp med vin og øl også. Så nå innebærer å være vertinne at man må lage en nyskapende middag til ti stykker. Det er litt mer jobb enn det i utgangspunktet var tenkt som. Mamma opplevde akkurat det samme i sin syklubb, så er dette bare sånn det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel fort gjort at man ikke skal være dårligere enn forrige vert, men jeg synes det er synd at det skal bli slik. det kan jo fort bli til at man gruer seg til neste gang man skal være vertinne og alt bare blir stress. Synes du kan ta det opp og spørre om dere ikke kan gå tilbake til opprinnelige variant. Men ikke gjør det når du har spist tre-retters hos alle de andre og det er din tur til å værfe vertinne. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Jeg går i en klubb/forening hver måned. Vi er 10 stykker som spilte håndball sammen for en del år siden. Vi har møttes i denne klubben i snart to år. I starten gjorde vi det sånn at alle hadde med seg noe, gjerne av typen ost og kjeks eller noe tapas/koldbord aktig. Dette gjorde vi noen måneder. Så skulle ei som jobber som kokk ha klubben hos seg og hun serverte full middag med dessert og forrett. Og da fulgte nestemann som skulle ha det etter. Og sånn ble det liksom etter den ene gangen. Den siste vi var hos disket opp med vin og øl også. Så nå innebærer å være vertinne at man må lage en nyskapende middag til ti stykker. Det er litt mer jobb enn det i utgangspunktet var tenkt som. Mamma opplevde akkurat det samme i sin syklubb, så er dette bare sånn det er?

For en som jobber som kokk, er det vel ikke store heksekunsten å lage en trerettersmiddag til ti, og det var sikkert godt ment. Det hun vel ikke tenkte over, var at dere andre ville føle presset når det ble deres tur. Dere kjenner vel hverandre så godt at dere kan snakke om det.

Ta med seg til felles bord er jo OK, eller man kan la vertinnen kjøpe inn noe enkelt til alle som for eksempel reker og loff eller spekemat og ferdig potetsalat. Så spleiser man på utgiftene.

Litt øl eller vin hadde jeg ikke sagt nei takk til, og man behøver jo ikke vær gourmetkokk for å gå på Polet/ta med noen pils fra butikken.

Ha det hyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et ganske vanlig fenomen, ja. Alle vet at man vil bli sammenlignet med den som hadde det forrige gang, og ingen har lyst til å komme til kort i denne sammenlignignen. Så da må det hele tiden være minst like bra som den forrige, og ergo til det eskalere over tid.

Om du ikke liker det, må du rett og slett bare ta ansvar når det blir din tur. Server det du ønsker, uten å bry deg om at det ikke er "like fint" som den forrige. Og håp at den neste i runden føler lettelse og tilpasser seg ditt nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne sikkert ha disket opp med en 3-retters bare fordi jeg synes det er gøy. Hadde IKKE forventet at alle andre skulle gjøre det samme etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk sammen om det i klubben. At det er en regel at det kun skal være enkle måltider som det går forholdsvis raskt å tilbrede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...