Gå til innhold

Skolebrød

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå fikk jeg utrolig lyst på varme skolebrød! :spise: Noen som har oppskrift på en litt sunnere variant?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det vil jo uansett være vaniljekrem og kokos med melis da, hvis du skal ha ordetnlig skolebrød. Men du kan jo søke på nettet og se om du finner en bolleoppskrift som ikke har så mye tilsatt sukker og som kanskje inneholder f.eks. havre? Men uansett så tror jeg ikke det vil gjør den største forskjellen da det aller mest usunne med hele skolebrødet er fyllet, og det er jo det som er det beste ;)

Men når det er sagt..Hvor ofte hiver man seg rundt og lager skolebrød? Når du først gjør det, så er det vel ikke så farlig at det ikke er så sunt? :)

Bare alt blir med måte så går det som regel helt fint.

Endret av Teriyaki
Skrevet

Jaja, det er jo sant! Men eneste greia er jo at når man først lager det, lager man jo gjerne ikke bare en bolle og da blir det lett gomling i noen dager :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Dette er ett tema for Mat og drikke, vel?

Gjest Gjest_hilde_*
Skrevet

Jeg må si meg enig med de andre her;)

Sunnere oppskrifter er sjelden så gode som de 'usunne'. Men du kan jo lage en liten oppskrift bare? Sånn at du får ca 4 skolebrød da, hehe. Så kan du spise de med god samvittighet. Eller så lager du mange, og fryser de ned med en gang, og har til gjester og sånn! Eller gjerne kaste en hit til lesesalen til meg :D

Skrevet

Det vil være ekstremt vanskelig å lage sunne skolebrød, de vil iallefall ikke ligne eller smake som skolebrød overhodet.

Skrevet
Men når det er sagt..Hvor ofte hiver man seg rundt og lager skolebrød? Når du først gjør det, så er det vel ikke så farlig at det ikke er så sunt? :)

Bare alt blir med måte så går det som regel helt fint.

Enig med deg her :enig:

Skrevet

Noe som kanskje kan ligne litt på skolebrød (i hverfall litt kanskje), er om du lager bolledeigen ut fra "kesam boller", oppskift finner du på tine.no.

I stede for vaniljekrem kan du bruke vanilje kesam mager type. Om du vil ha litt egge-smak på vaniljekremen (er det ikke det?) så kan du piske et egg og splenda til eggedosis og blande dette med kesam mager vanilje. Som strø kan du bruke litt kokos og spleda.

Det blir jo egentlig langt unna de vanlige skolebollene, men tror de kan bli gode :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...