Gjest Gjest Skrevet 25. november 2009 #1 Skrevet 25. november 2009 går det å steke kyllingen i stekovn istedet for i stekepanne? hvor lenge, hvor mange grader, hvor i ovnen og varmluft/steking? takk for svar
Gjest Marlo Skrevet 25. november 2009 #2 Skrevet 25. november 2009 Jeg steker alltid kylling i stekeovn. Du mener kanskje kyllingfilet siden du nevner stekepanne? Ja det går bra å steke i ovnen, sett den på et par hundre grader og la den stå til den blir ferdig. Det beste er å steke den i stekepanna først da, blir oftest mer saftig da.
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2009 #3 Skrevet 25. november 2009 ja d er kyllingfilet! takk for svar jeg er ikke så veldig flink med å vite hvor lenge ting skal være i ovnen så hvor lenge ca? og midt i ovnen? går d fint å legge filetene i ildfast form?
Gjest Marlo Skrevet 25. november 2009 #4 Skrevet 25. november 2009 (endret) Jeg legger de i en ildfast form. 200 grader burde gå greit (pleier bare å sette på gradene på feelingen ) Den burde vel stå minst 20 minutter tror jeg. Midt i ovnen går bra. Om du steker den på forhånd i stekepanne på full varme i kort tid - bare så den blir brun, så holder dette bedre på saftigheten når du har den i stekeovnen etterpå. Om du er usikker på om kyllingen er ferdig, så kan du ta en kniv og skjære litt i den og se om den ser gjennomstekt ut. Endret 25. november 2009 av Marlo
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå