Gå til innhold

Hmmm..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei..

Jeg har tenkt mye på en ting i det siste, men jeg vet ikke om det er fordi jeg sliter litt psykisk og har en tendens til å ta ting litt mer negativt enn det er..

Saken er at jeg har en kjæreste som er fantastisk på alle måter. Vi har vært sammen i over 7 mnd, og han har vært der for meg gjennom veldig mye. Han er rett og slett den jeg kan tenke meg å få barn med, flytte sammen med osv...

Nå i det siste har han begynt å snakke veldig mye om kroppen min og vekten min. Han snakker oftere og oftere om at jeg burde begynne å trene, og når jeg først har gjort det så snakker han om at jeg burde trene mer. Føles som om det aldri blir bra nok.. Jeg sliter fra før av ganske mye med selvbildeproblematikk, og jeg blir forferdelig lei meg for at jeg ikke er bra nok.

Ting eskalerte for min del da han i helgen kom på besøk og hadde kjøpt en gave til meg - Carmen Electras treningsvideoer. Så kunne jeg trene masse hjemme også sa han. Det var da jeg virkelig begynte å tenke over ting.. Og nå sliter jeg veldig. Merker jeg spiser mindre og tenker mer og mer over hvordan kroppen min ser ut..

Jeg føler veldig at han prøver å forandre meg. Jeg er ikke noe glad i å trene, og i sengen er jeg kanskje ikke så "vågal" som han. Han prøver allikevel å lære meg opp til det han liker, som å snakke dirty i sengen og trene masse.. Jeg prøver jo veldig, men jeg føler at det blir helt feil for meg :( Jeg vet at man i forhold må gi og ta, men jeg føler veldig at jeg gir så mye, men at han ikke blir fornøyd, og at jeg i tillegg går på skakke med meg selv og det jeg føler er rett..

Er jeg for nærtagende syns dere? Tror dere han bare prøver å få meg til å få det bedre? Jeg trenger litt hjelp her nå, for nå sitter jeg helt fast i mitt nagative tankemønster :tristbla:

Kan kanskje også nenve at jeg er 174 høy og veier rundt 65 kg..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Tulla_*
Skrevet

Hvis samboeren min hadde sagt èn gang at jeg burde trene mer, hadde jeg sikkert begynt å tenke over det og begynt å trene litt mer. Men hvis han hadde sagt det ofte, hver dag og gitt meg treningsvideoer uten at jeg hadde bedt om det hadde jeg begynt å lure på om han virkelig er glad i meg for den jeg er.

Kjæresten din skal være sammen med deg å like deg for den du er. Han skal ikke presse deg til å trene såpass mye hvis du ikke liker det. Hvis du fortsetter å trene så mye som du jeg forstod du gjorde, og spiser mindre enn du pleier, kan det utvikle seg videre til noe som ikke er så bra.

Jeg hadde heller tatt han med på gåturer, skøyter nå som det begynner å bli is på banen de fleste steder osv.Ta en prat med kjæresten din og spør forsiktig hva han mener med at han vil at du skal trene mer. De fleste mannfolk burde vite at mange jenter er nærtagene når det gjelder vekt. Hvis han ikke liker deg som du er, da er han ikke noe å samle på.

Som skrevet, finn på noe sammen heller, da blir alt mye morsommere og dere gjør også en aktivitet sammen! :) Og når der gjelder å være våga i senga, bli med på leken, han mener det bare godt ;)

Skrevet

Still noen krav til ham også.

Skrevet

Tusen takk for innspill :)

*dytte opp*

Skrevet

Foreslå at dere kan trene sammen ;)

Ellers så bør du si i fra at du blir litt lei deg når han gjør slike ting, og at du får dårlig selvbilde av det.

Ang det i sengen, så hadde jeg blitt dritt forbanna om min kjæreste hadde holdt på sånn, dersom jeg ikke følte meg komfortabel med det. (Vi har vært sammen i 5-6 år). Sengen er ikke et sted man skal føle seg usikker og teit, selv om det er fint å kunne tulle og prøve nye ting osv.. Dersom han hadde presset meg og fått meg til å gjøre ting jeg ikke egentlig likte så veldig godt i begynnelsen av forholdet, så tror jeg at jeg hadde blitt meget usikker på meg selv..

Det hender han vil prøve ting jeg ikke nødvendigvis har så lyst til, oftest blir jeg med, men dersom jeg føler meg teit, utilpass osv, så merker han det og så gjør vi noe annet, og dersom han ikke merer det så sier jeg i fra og da gjør vi noe annet..

Skrevet

Er du sammen med eksn min eller?

Fikk helt flashback her jeg satt, samtidig som jeg kjenner jeg ble kraftig irritert og provsert. Jeg er 170 høy og veier rundt 55 kg, jeg er veldig slank, men ikke topptrent, det var ikke noe for eksn min, han syns jeg burde trene i hytt og pine for å stramme opp. Etter en stund ble han til og med nesten sur på meg fordi jeg ikke gjorde like mye i senga som han, eller gjorde forsøk på det.. Hm, nei.

Stiller han krav til deg, så still dem tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...