Gå til innhold

Hva er favorittsuppen din?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som overskriften sier, hva er favorittsuppen din? Har du en oppskrift du vil dele? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Indisk kyllingsuppe.

Oppskriften ligger i signaturen min, under "Matboksen"

Skrevet

blomkål suppe. Fikk oppskrift på kyllingsuppe av en venninde i går, den var kjempe god!

Skrevet

Det varierer, jeg har mange yndlingsretter... men noen favoritter er gulrotsuppe med spisskummen (og gjerne annet indisk/curry krydder; chili, hvitløk, ingefær, bukkehornkløver..), purert potet- og løksuppe, "ferskt kjøtt og suppe-suppe", broccolisuppe (med ca bare broccoli, løk, kraft og evt chevre oppi etterpå), minestronesuppe og alle supper som inneholder kikerter :ler:

Har egentlig ikke noen oppskrifter, men disse suppene er lette å improvisere og variere så lenge man har hovedingrediensene.

Skrevet

Potet- og purreløksuppe

Skrevet

Jeg kan anbefale suppa jeg lagde i dag:

Middag til en person (to porsjoner)

Kraft:

1 rått kyllinglår

5-6 dl vann

purreblader/topp

en skive sellerirot

en gulrot i staver

(hva du bruker til krafta kan du egentlig velge selv, og ha gjerne i urter, friske eller tørre, og pepper. Men denne krafta fikk ren og fin smak, jeg synes det er greit å droppe f eks løk i kyllingkraft)

Kok kraftingrediensene i ca 20 minutter, sil krafta eller i det minste ta ut og kast grønnsakene, og legg kyllinglåret til kjøling før du tar av skinnet og deler opp i biter.

Kok andre grønnsaker i krafta, jeg brukte sellerirot, gulrot og lot broccoli og sukkererter trekke med en kort stund på slutten. Kyllingkjøttet har du også i på slutten. Sukkerertene får veldig god smak når de bare trekker en liten stund :) Du kan bruke vanlige selskapserter eller aspargesbønner i stedet f eks.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Betasuppe lagd fra bunn av.

Purre.

Selleri.

Gulrøtter.

Kålrot.

Hodekål.

Poteter (halv kokte).

Pølse.

Kjøttfarse (evt kjøttdeig eller kyllingbiter, men eg bruker farse når eg får tak i det).

Løk.

(Ta vekk det du ikkje liker, evt tilsett noe meir du vil ha i suppa)

Kok opp 1 liter vann, hiv i buljong og la det få ett oppkok. Kutt opp alt i passende biter og hiv i det kokende vannet. La det koke i rundt 10 minutter i middels varme. Bruk skje til å ta ut passende biter av farsen og hiv i etter de 10 minuttene. Etter rundt 10 minutter til er suppen ferdig.

Serveres med brød eller flatbrød. Liker å hive på litt Aromat krydder. Mmmm :spise:

Skrevet

Gresskarsuppe og paprikasuppe som jeg lager selv :sikle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...