Gjest Kaya83 Skrevet 25. november 2009 #1 Skrevet 25. november 2009 Som overskriften sier, hva er favorittsuppen din? Har du en oppskrift du vil dele?
MarianneE Skrevet 25. november 2009 #2 Skrevet 25. november 2009 Indisk kyllingsuppe. Oppskriften ligger i signaturen min, under "Matboksen"
Gjest Frosk Skrevet 25. november 2009 #3 Skrevet 25. november 2009 Hmm det er så mange gode supper! Lager ofte tomat- og paprikasuppe (med ovnsbakte tomater etc) - fyldig og god, mye smak! Også veldig glad i minestrone. Og tacosuppe er jo veldig godt, og løksuppe, og blomkålsuppe...
2010 Skrevet 25. november 2009 #4 Skrevet 25. november 2009 blomkål suppe. Fikk oppskrift på kyllingsuppe av en venninde i går, den var kjempe god!
cilipili Skrevet 25. november 2009 #5 Skrevet 25. november 2009 Frosks linsesuppe er en favoritt: http://norwayveggie.blogspot.com/2008/09/c...entil-soup.html Ellers er jeg veldig glad i en spicy grønnsakssuppe eller tacosuppe.
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2009 #6 Skrevet 25. november 2009 Det varierer, jeg har mange yndlingsretter... men noen favoritter er gulrotsuppe med spisskummen (og gjerne annet indisk/curry krydder; chili, hvitløk, ingefær, bukkehornkløver..), purert potet- og løksuppe, "ferskt kjøtt og suppe-suppe", broccolisuppe (med ca bare broccoli, løk, kraft og evt chevre oppi etterpå), minestronesuppe og alle supper som inneholder kikerter Har egentlig ikke noen oppskrifter, men disse suppene er lette å improvisere og variere så lenge man har hovedingrediensene.
-Englefjes- Skrevet 25. november 2009 #7 Skrevet 25. november 2009 Det er så mange knallgode supper, at det er umulig å velge én. Men som en hverdagssuppe er jeg veldig glad i Jamie Olivers chorizo- og kikertsuppe.
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2009 #8 Skrevet 25. november 2009 Det er så mange knallgode supper, at det er umulig å velge én. Men som en hverdagssuppe er jeg veldig glad i Jamie Olivers chorizo- og kikertsuppe. Den så fantastisk god ut Må prøves.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #11 Skrevet 27. november 2009 Jeg kan anbefale suppa jeg lagde i dag: Middag til en person (to porsjoner) Kraft: 1 rått kyllinglår 5-6 dl vann purreblader/topp en skive sellerirot en gulrot i staver (hva du bruker til krafta kan du egentlig velge selv, og ha gjerne i urter, friske eller tørre, og pepper. Men denne krafta fikk ren og fin smak, jeg synes det er greit å droppe f eks løk i kyllingkraft) Kok kraftingrediensene i ca 20 minutter, sil krafta eller i det minste ta ut og kast grønnsakene, og legg kyllinglåret til kjøling før du tar av skinnet og deler opp i biter. Kok andre grønnsaker i krafta, jeg brukte sellerirot, gulrot og lot broccoli og sukkererter trekke med en kort stund på slutten. Kyllingkjøttet har du også i på slutten. Sukkerertene får veldig god smak når de bare trekker en liten stund Du kan bruke vanlige selskapserter eller aspargesbønner i stedet f eks.
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 27. november 2009 #12 Skrevet 27. november 2009 Betasuppe lagd fra bunn av. Purre. Selleri. Gulrøtter. Kålrot. Hodekål. Poteter (halv kokte). Pølse. Kjøttfarse (evt kjøttdeig eller kyllingbiter, men eg bruker farse når eg får tak i det). Løk. (Ta vekk det du ikkje liker, evt tilsett noe meir du vil ha i suppa) Kok opp 1 liter vann, hiv i buljong og la det få ett oppkok. Kutt opp alt i passende biter og hiv i det kokende vannet. La det koke i rundt 10 minutter i middels varme. Bruk skje til å ta ut passende biter av farsen og hiv i etter de 10 minuttene. Etter rundt 10 minutter til er suppen ferdig. Serveres med brød eller flatbrød. Liker å hive på litt Aromat krydder. Mmmm
stjernekyss Skrevet 28. november 2009 #13 Skrevet 28. november 2009 Gresskarsuppe og paprikasuppe som jeg lager selv
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå