Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har vært sjuk i 3 uker, og hostet i 2 uker. For 3 dager siden merka jeg at det begynte å verke i høyre side i ribbeina.. Nå gjør det helt utrolig vindt, samtidig asok at jeg hoster, noe som ikke gjør det bedre.. Var på røntgen i dag, men der så de ingenting.. Noen som veit hva det kan være og hva jeg kan eventuellt gjøre? Noe gode tips mot å hoste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har vært sjuk i 3 uker, og hostet i 2 uker. For 3 dager siden merka jeg at det begynte å verke i høyre side i ribbeina.. Nå gjør det helt utrolig vindt, samtidig asok at jeg hoster, noe som ikke gjør det bedre.. Var på røntgen i dag, men der så de ingenting.. Noen som veit hva det kan være og hva jeg kan eventuellt gjøre? Noe gode tips mot å hoste?

Prøve noe som skal være hostedempende på apoteket, f.eks tabletter eller hostesaft.

Skrevet
Jeg har vært sjuk i 3 uker, og hostet i 2 uker. For 3 dager siden merka jeg at det begynte å verke i høyre side i ribbeina.. Nå gjør det helt utrolig vindt, samtidig asok at jeg hoster, noe som ikke gjør det bedre.. Var på røntgen i dag, men der så de ingenting.. Noen som veit hva det kan være og hva jeg kan eventuellt gjøre? Noe gode tips mot å hoste?

Det kan være en skade i et ribben hvis du har hostet mye. Da blir smerten først verre før den gradvis avtar. En brist i et ribben vil ikke synes hvis du tar vanlig lungerøntgen.

Du kan spørre legen om du kan få hostedempende mixtur på resept (f.eks Cosylan). Og du kan bruke paracet for smertene. Viktig at ikke smertene hindrer deg i å få hostet.

God bedring!

Skrevet
Du kan spørre legen om du kan få hostedempende mixtur på resept (f.eks Cosylan).

Må bare tilføye at du ikke kan kjøre bil hvis du bruker Cosylan.

Skrevet
Jeg har vært sjuk i 3 uker, og hostet i 2 uker. For 3 dager siden merka jeg at det begynte å verke i høyre side i ribbeina.. Nå gjør det helt utrolig vindt, samtidig asok at jeg hoster, noe som ikke gjør det bedre.. Var på røntgen i dag, men der så de ingenting.. Noen som veit hva det kan være og hva jeg kan eventuellt gjøre? Noe gode tips mot å hoste?

Smerter i ribbena er vanlig også hvis man har lungebetennelse.

Skrevet
Smerter i ribbena er vanlig også hvis man har lungebetennelse.

Men lungebetennelse vises normalt på røntgen. Hun har tatt røntgen som viste normale funn. Hvordan er hosten da? Kommer det opp noe når du hoster?

Hvis du blir verre eller fortsatt har like vondt om noen dager synes jeg legen bør ta en ny vurdering.

Skrevet

Hvis det var en bakteriell lungebetennelse ville det også vist forhøyet crp. Regner med at legen har tatt crp og at den var normal siden det ikke er startet med antibiotika.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Mulig vi snakker om en pleuritt, altså en betennelse i lungeposen. Prøv med ibux!

Skrevet

Tusen takk for alle svar:) Håper og tror nå at det begynner å bli bedre:) Hoster fortsatt, men ribbeinet er mye bedre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...