ellen :) Skrevet 24. november 2009 #1 Skrevet 24. november 2009 Hei er det noen her som hvet hvor lenge man kan ha celleforandringer på livmorhalsen? Har hatt det i 2år nå. Har vært på kornisering også.
ellen :) Skrevet 29. november 2009 Forfatter #2 Skrevet 29. november 2009 ingen som har noe å si her??
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2009 #3 Skrevet 29. november 2009 Kanskje fordi spørsmålet er litt vanskelig å svare på. Har du celleforandringer etter å ha gjennomført en konisering. Merkelig, for poenget er vel nettopp å fjerne alle celler med forandriner i koniseringen. Hvilken grad av forandringer har du? ville snkket med astlegen/ gynekologen tror jeg.
ellen :) Skrevet 30. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 30. november 2009 Kanskje fordi spørsmålet er litt vanskelig å svare på. Har du celleforandringer etter å ha gjennomført en konisering. Merkelig, for poenget er vel nettopp å fjerne alle celler med forandriner i koniseringen. Hvilken grad av forandringer har du? ville snkket med astlegen/ gynekologen tror jeg. Hei ja jeg skjønner att det er litt vanskelig å svare på, jeg skal på kontroll i desember etter att jeg gjenomførte konisering for 9mnd siden.Jeg føler att jeg ikke får noe svar av legen min, har veldig smarter i underlivet og får da bare beskjed att det ikke har noe med celleforandringene å gjøre. Jeg har blødninger utenom mensen og når jeg har sex, er litt bekjymret når ikke legen gir meg noe svar på hva det kan være. Når jeg går på do får å bæsje kommer det ferskt blod ut av sjeden, har holdt på sånn i 5mnd, tok det opp med legen min.Men hun sa att det sikkert bare var en blodåre som sprakk. Hvet ikke hva jeg skal gjøre jeg.
Gjest Smaragd Skrevet 30. november 2009 #5 Skrevet 30. november 2009 Hei ja jeg skjønner att det er litt vanskelig å svare på, jeg skal på kontroll i desember etter att jeg gjenomførte konisering for 9mnd siden.Jeg føler att jeg ikke får noe svar av legen min, har veldig smarter i underlivet og får da bare beskjed att det ikke har noe med celleforandringene å gjøre. Jeg har blødninger utenom mensen og når jeg har sex, er litt bekjymret når ikke legen gir meg noe svar på hva det kan være. Når jeg går på do får å bæsje kommer det ferskt blod ut av sjeden, har holdt på sånn i 5mnd, tok det opp med legen min.Men hun sa att det sikkert bare var en blodåre som sprakk. Hvet ikke hva jeg skal gjøre jeg. Her vil jeg nok tro du har en liten hemmoroide som sprekker opp når du er på do. Tror kanskje ikke dette har noe med skjeden din å gjøre Men klart det er ikke godt å gå sånn! Gå på kontrollen du skal på i desember, og føler du at du fortsatt ikke helt forstår alt - så ring fastlegen din igjen. Det er viktig å skjønne hva som skjer i egen kropp, og det er jo det vi har leger til Lykke til!
ellen :) Skrevet 30. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 30. november 2009 Her vil jeg nok tro du har en liten hemmoroide som sprekker opp når du er på do. Tror kanskje ikke dette har noe med skjeden din å gjøre Men klart det er ikke godt å gå sånn! Gå på kontrollen du skal på i desember, og føler du at du fortsatt ikke helt forstår alt - så ring fastlegen din igjen. Det er viktig å skjønne hva som skjer i egen kropp, og det er jo det vi har leger til Lykke til! Tusen takk for svar, jeg hvet att et kommer ut av sjeden har tatt papir og undersøkt det, derfor blir jeg litt bekymret.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2009 #7 Skrevet 30. november 2009 Du sier du har hatt celleforandringer i 2 år og at du hadde en konisering for 9 måneder siden. Jeg antar at du fikk påvist celleforandringer for 2 år siden, men i liten grad, slik at man ikke gjorde noe med det da. Celleforandringer graderes fra 1-3 og man gjør ikke konisering når man er på stadiet grad 1. Grad 3 er heller ikke kreft, og er ikke så alvorlig som mange kanskje tror. Så for 9 måneder siden ble det altså foretatt en konisering, som innebærer at området med celleforandringer blir fjernet. Du skal med andre ord ikke ha celleforandringer lenger etter koniseringen. Har du ikke vært til kontroll etter koniseringen tidligere? Det burde ha vært gjort en kontroll etter ca. 3-4 md, med ny celleprøve. Selvsagt aner jeg ikke hva blødningene og smertene dine kan komme av. Om du ikke har vært til en sjekk etter koniseringen, så er det jo mulig at du har fått en sårinfeksjon i operasjonsområdet (livmortappen) som ikke gir seg. Poenget er altså: Du sier du har hatt celleforandringer i 2 år. Men det har du ikke. Celleforandringene ble fjernet for 9 måneder siden. Men nå skal du jo til en kontroll straks, så da får du jo svar. Ønsker deg lykke til! Prøv å ikke bekymre deg for mye ...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå