Supramundane Skrevet 24. november 2009 #1 Skrevet 24. november 2009 Jeg har bare vært i ett bryllup selv, og da kom invitasjonen muntlig (!).. Så nå når vi skal skrive invitasjonene til vårt eget bryllup er jeg helt blank. Aner ikke hva jeg skal skrive, eller hvordan "tonen" skal være. Finnes det noen nettsider som hjelper med dette? Trenger tips rett og slett. Hva har dere andre skrevet?
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2009 #2 Skrevet 24. november 2009 Kjære.... Vi har gleden av å invitere dere til vårt bryllup dato. Vielsen vil foregå i .... kirke kl. ..... Det blir middag med etterfølgende fest i lokale. Antrekk: ....... S.u. innen .... Hilsen Brud og Brudgom _____________ En veldig enkel "standardtekst". Så kan du for eksempel fylle på med en infoside med praktiske opplysninger vedr. overnattingsmuligheter, transport osv., eller henvise til en hjemmeside.
Draum Skrevet 24. november 2009 #3 Skrevet 24. november 2009 Vi skrev: Kjære ..... dato gifter vi oss, og vi ønsker å dele dagen med deg/dere. Vielse i kirke klokken ...., og vi serverer middag på lokale klokken x. De som ønsker det er invitert til kaffe, kringle og frukt på lokale i tiden mellom vielse og middag. (dette var mens vi var hos fotograf) S.u dato: .... - Draum & Mann For informasjon om overnatting, veibeskrivelse, kontaktinfo og annet, se vår hjemmeside: adresse Vi valgte å ikke skrive noe om anntrekk, fordi vi hadde et veldig lite og uformelt bryllup.
Supramundane Skrevet 24. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 24. november 2009 Tusen takk for gode forslag! Jeg har fått laget et utkast nå, og det var jammen en befrielse! Godt å være i gang. Så er det en ting til jeg lurer på. Vi har bestemt oss for å ha barnefritt bryllup, og ønsker å skrive dette også.. Hvordan kan man formulere det uten at det høres rart ut?
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2009 #5 Skrevet 24. november 2009 Tusen takk for gode forslag! Jeg har fått laget et utkast nå, og det var jammen en befrielse! Godt å være i gang. Så er det en ting til jeg lurer på. Vi har bestemt oss for å ha barnefritt bryllup, og ønsker å skrive dette også.. Hvordan kan man formulere det uten at det høres rart ut? Det ville jeg jo aldri skrevet noe om i invitasjonen... Man stiler jo invitasjonen til dem som faktisk bes - og når ingen av barnas navn står i invitasjonen, skal de dermed ikke være med!
lilleGrethe Skrevet 24. november 2009 #6 Skrevet 24. november 2009 Tusen takk for gode forslag! Jeg har fått laget et utkast nå, og det var jammen en befrielse! Godt å være i gang. Så er det en ting til jeg lurer på. Vi har bestemt oss for å ha barnefritt bryllup, og ønsker å skrive dette også.. Hvordan kan man formulere det uten at det høres rart ut? Vi inviterer med navn, så det er klart hvem som er invitert. Det er umulig å begrense hvem som kommer i kirka, siden det er et offentlig sted, så barnefritt der blir nok mer hva man oppfordrer til. Hvordan du kan skrive eksplisitt i invitasjonene at barna ikke er invitert uten å fornærme noen - det vet jeg ikke om er mulig.
Supramundane Skrevet 24. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 24. november 2009 Da satser vi bare på å skrive navn, og håper at folk forstår dette. Er det ellers noe man pleier å ha med?
lilleGrethe Skrevet 24. november 2009 #8 Skrevet 24. november 2009 Uansett hva folk her inne sier - folk setter pris på info om ønskelister, og evt praktisk informasjon om hvordan man kommer seg til stedet (hvis gjester kommer langveisfra), osv. Dette kan som Draum nevner komme på et eget vedlegg, eller hvis du har en nettside eller blogg, som link til denne. Ellers kan det være greit å ha med - kontaktinfo for påmelding - antrekk
Gjest Pippelipp Skrevet 24. november 2009 #9 Skrevet 24. november 2009 Hvis det er noe ekstra du vil gjestene dine skal tenke på, kan du ha det med i invitasjonen. Vi skrev at gjestene må ha på gode sko for det blir en del trasking til og fra kirka og vi ba østerrikerne om å ta med sending, dvs. noe veldig typisk fra Steiermark, som kan settes frem til nattmat/kaffesnacks. Barnefritt ville jeg kanskje tatt opp direkte med dem det gjelder på en vennlig og forklarende måte. Hvis det er fornuftige folk og dere forklarer hvorfor dere ikke ønsker barn til stede, er det ingen grunn til at noen skulle bli fornærmet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå