Gå til innhold

En nybegynners treningsdagbok


Tabris

Anbefalte innlegg

Å, den øvelsen du nevner på alle fire tror jeg er hva min trønder-bestemor kalte for "hannhond i band!" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Signerer på atd en løfte benet øvelsen der er tung men funker!!! Jeg har også utført denne, og kunne knapt gå etterpå!! men den virker, det er det ingent vil om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny runde i dag. Jeg byttet ut knebøy med ligge-på-siden-og-løfte-bena-strakt-opp-øvelse. 3 x15 på hvert bein. Skal si det kjentes, ja - det føltes som om det brant i hele benet! Får håpe jeg ikke er for støl til eksamen i morgen. ;)

Jeg regner ikke med at jeg kommer til å se noen forskjell på denne treningen denne måneden - det blir litt ekstra synd-på-meg-digg nå i eksamenstiden, også kommer jo julen med alt den fører med seg av godsaker. Men over nyttår blir det annerledes - innkjøp av tyngre vekter og tilbake til et sunnere kosthold! Nå trener jeg bare for å opprettholde vanen - men jeg merker at jeg klarer mer nesten for hver trening, det er ganske motiverende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff ja det blir nok litt ekstra godt i julen, men det er jo lov det da. Er bare jul en gang i året! Er lurt å bytte til tyngre vekter, er utrolig hvor fort kroppen blir vant til samme motstand. Hvor mye ligger du på nå? For det er mange små triks man kan benytte hjemme (1-5kg) hvis du trener hjemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener hjemme, ja. Jeg har bare 2 kg manualer, så jeg bruker de til alle øvelser. Men til biceps-trening legger jeg begge manualene i èn hånd, slik at jeg får 4 kg på hver arm. Vi skal kjøpe oss slike ringer som kan tres av og på slik at vi får mer fleksiblitet når det gjelder vekter over jul. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Og der var jeg tilbake igjen! Jeg tok meg en skikkelig juleferie fra trening og det meste, men nå er jeg back on track. Overraskende nok trengte jeg ikke begynne fra "scratch" etter over tre uker med null trening og masse julemat og -digg. Jeg var ikke helt der jeg sluttet sist, men var ikke så langt i fra!

I dag gjorde jeg:

- Ca. 10-15 min rask gange som oppvarming (vanskelig med "rask gange" på is og snø. :P )

3 x 15 Sittende hantelpress

3 x 15 Uthev til siden

3 x 12 Knebøy

50 sit-ups (liten pause også 20 til. Liten pause og så 10 til)

3 x 12 ryggløft

3 x 15 ligge-på-siden-og-løfte-benet-strakt

3 x 15 bicepstrening (med 4 kg)

Jeg må si at noe av det tyngste er faktisk å ligge på siden og løfte benet - det brenner i hele benet! Og til min store glede ser jeg nå at 4 kg på bicepstrening snart ikke er nok lenger, det heller. :trene:

Da er jeg fornøyd med oppstarten, og skal lage meg frokost - havregrøt kokt på vann. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble litt sløvt i dag. Jeg var lite motivert og treningen var tyngre enn den har vært noen gang før. Oppvarming ble noen runder med Wii boksing denne gangen (ikke le, det er faktisk ganske slitsomt. :tunge1: ). Det jeg ikke kom på var at jeg ble sliten i armene av det, så sittende hantelpress ble plutselig dobbelt så tungt.

Midt under ryggbøy ville pus kose. Så ville hun leke. Så ville hunden også leke da hun så pus leke. Så det hele ble avbrutt midt i - jeg får forsvare meg med at leking med hund på stuegulvet også er aktivt. :fnise:

Jaja, bedre lykke neste gang.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble litt bedre trening i dag. Nå har vi også endelig bestilt oss manualer - to manualer med avtagbare vekter på tilsammen 5 kg pr. manual. Så kan vi kjøpe mer å bygge på etterhvert. Ellers har jeg funnet ut at Wii boksing er en grei oppvarming når temperaturen er -12 grader ute og veien er såpass glatte at det er vanskelig å få opp noe bra tempo.

Hverdagsmaten består for det meste av havrefras med yoghurt, smoothie, havregrøt eller salat. Jeg forsøker å holde middagene lavkarbo og mest mulig hjemmelagde, men det er ikke alltid jeg klarer det. Poteter holder jeg meg for det meste unna, men det går litt ris og (fullkorns)pasta. Men jeg er fornøyd så langt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Husk at det er veldig greit å bytte ut vanlig ris med fullkorns ris. Smaker ikke helt det samme (selvfølgelig kanskje) men er mye mer mettende =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg hadde tenkt å kjøpe fullkornsris sist jeg var i butikken, men ble så provosert av alle disse boil-in-bag og det ekstra søppelet det utgjør (det var ingen andre fullkornsrismuligheter) at jeg kjøpte en pakke økologisk ris i stedet. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fullkornsris er faktisk kjempe godt ja:) Men forsøk også villris, den er også god og et sunnere alternativ, dog er det i boil in bag da...Men det synes jeg er greit jeg:=) Mmmm fikk lyst på ris nå gitt...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

And I'm back! Har bare hatt ca ti måneders pause. :fnise:

Nå har jeg meldt meg inn i det lokale treningsstudioet! :trene: Fikk en runde med instruksjoner på treningsapparetene sist uke, og hadde også to treninger da. Jeg trener mandag, onsdag og fredag - i første omgang. Så får vi se om jeg trener mer etterhvert. Må bare få inn i en god rutine.

Jeg var altså og trente i morges. For det meste styrketrening, jeg har fått et opplegg av instruktøren som er tilsammmen åtte forskjellige styrkeøvelser. I tillegg hadde jeg tenkt å drive med spinning, men fant ut at... det var utrolig kjedelig. :overrasket:

Jeg trives godt med styrketreningen, men hvor viktig er utholdenhetstrening for vektnedgang? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...