Gå til innhold

To katter


Lyra

Anbefalte innlegg

hei

jeg har 4 katter og har hatt litt av de samme problemene.

ved å stenge den katten som var mest redd inn på et rom noen dager. (nesten en uke) ble hun en rolig og kosete pus igjen. fremdeles så er hun litt usikker på den elste katten her som freser på henne, men det er blitt slutt på kranglingen. hun hilser nå på de to små ved å lukte på de og godta at de er på samme rom som henne. tror også at elste katten ved å lukte henne inne på rommet i en uke ble litt mere enig i at hun bor her hun også. du kan jo prøve det. hun er egentlig en katt som elsker å være ute ( de har egen kattedør) men hun har funnet roen inne nå. men det rommet er hennes fripunkt så det hender hun trekker inn dit for å være alene litt. kjøp ever clean kattesand da lukter ikke doen noen ting. og la lillepus ha alt på rommet "sitt" en stund å se om ikke ting roer seg. jeg var nesten sikker på at jeg måtte omplassere jentepusen min til en plass hvor hun kunne være eneste pus. men nå ser det ut som det går fint :)

håper det ordner seg for deg også. hvis ikke bør du prøve å omplassere den snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 7 måneder senere...
Gjest AnonymBruker

Ser ikke ut som det funker :frown:

Hvordan går det med pusene? Og funket feliway ikke etter en uke eller tre heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feliway funket ikke noe nevneverdig nei... Nå har vi flyttet med det resultatet at storepus fortsetter å være utekatt mens lillepus etter eget ønske er innekatt. Lillepus lar seg ikke pille på nesa lenger, er mye tryggere og beveger seg fritt rundt i leiligheten. De er absolutt ikke venner, men storepus har gitt opp å jakte på lillepus, faktisk er det hun som flyr på han hvis de slåss, noe som skjer, men det er sjelden. De gløtter bare litt opp når den andre går forbi, men det må ikke bli for nært, for da freser lillepus. Så i bunn og grunn er jeg ganske fornøyd og ser lyst på fremtiden :)

Har forresten brukt blomstermedisinen som noen foreslo, og den har funket bra når pus har vært ekstra nervøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...