hjertesukka Skrevet 12. desember 2009 #21 Del Skrevet 12. desember 2009 Richard Wright: "Native Son". Apartheidproblematikken. En av mine pensumbøker og favorittbøker da jeg tok engelsk mellomfag. Lenge siden jeg leste den nå, men husker at den hadde en drivende og spennende historie. Relativt lettfattelig, men kan diskuteres på flere nivå. Som en ren kriminalhistorie, som en psykologisk roman eller som et bilde på apartheid i datidens USA. Tråder kan trekkes til vår samtid, noe som gjør den aktuell og slett ikke foreldet, om noen trodde det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2009 #22 Del Skrevet 14. desember 2009 Jeg elsket "To Kill a Mockingbird." Ellers har jeg likt: "Life of Pi" "The Thirteenth Tale" "The Dragon Runner" Jeg ser at jeg skrev "Dragon runner" og ikke "Kite runner"... Det er en intern spøk jeg har med venner, og som tydeligvis har sneket seg inn i mitt vanlige vokabular... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2009 #23 Del Skrevet 20. desember 2009 Lord of the rings, vanvittig lang men kjempegod bok. Animal farm av George Orwell hadde jeg som pensum i 9kl, så den er nok ikke egnet for 3 kl på vgs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2009 #24 Del Skrevet 20. desember 2009 Tenk over hva du er interessert nok i å lese, engelsknivå, til hva du faktisk kan bruke i undervisningen. Du kan jo i praksis få tak i omtrent alle bøker på engelsk, også av norske forfattere. Så blir litt rart å anbefale en engelsk bok, da det ikke er slik at engelske bøker er en egen sjanger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2009 #25 Del Skrevet 21. desember 2009 The Lovely Bones av Alice Sebold. Fantastisk prisvinnende bok som dessverre er lite kjent i Norge. Filmen kommer snart hit, den heter Alle mine kjære på norsk, men sikkert kjekt å lese boken først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå