FrøydisII Skrevet 23. november 2009 #1 Skrevet 23. november 2009 Jeg har hørt mye forskjellig og lurer rett og slett på om, er man immun mot svineinfluensa når man har hatt det, på samme måte som kyssesyken?
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2009 #2 Skrevet 23. november 2009 Det er som ved alle typer influensa. Du er immun resten av året men ikke neste år når den har forandret seg.
Mann 42 Skrevet 23. november 2009 #3 Skrevet 23. november 2009 Jeg har hørt mye forskjellig og lurer rett og slett på om, er man immun mot svineinfluensa når man har hatt det, på samme måte som kyssesyken? Sånn er det med mange typer av infeksjoner: Har du først hatt dem, så vil du være immun mot den om den kommer igjen, og også hvis den kommer igjen i en lettere mutert form. Hvis den er lik nok til at immunsystemet ditt kan gjenkjenne den, så har du immunitet.
Gjest Gjest_Renate_* Skrevet 23. november 2009 #4 Skrevet 23. november 2009 Jeg hadde en kraftig en i fjor så jeg regner meg selv som immun i hvertfall.
Mann 42 Skrevet 23. november 2009 #5 Skrevet 23. november 2009 Jeg hadde en kraftig en i fjor så jeg regner meg selv som immun i hvertfall. Du er ikke immun mot svineinfluensa, det er det ingen som er, med mindre de har hatt den i år, eller er vaksinert mot den. Du er ikke nødvendigvis immun mot årets normale sesonginfluensa, heller, med mindre den er veldig lik den som gikk i fjor. Men du kan jo være heldig, da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå