NoAngel Skrevet 23. november 2009 #1 Skrevet 23. november 2009 tok en test i natt.. fikk normal kontroll strek, og en kjempe svak test strek.. vi snakker så svakt at jeg hadde kastet den om jeg ikke hadde sett på den lenge i lyset. sambo ser den også, så det er ikke innbilning men kan det være noe feil med testen? at det bare er strek der det KUNNE kommet om den var positiv?
Eplefe Skrevet 23. november 2009 #2 Skrevet 23. november 2009 Hvis du ventet for lenge kan det komme feil positiv.
NoAngel Skrevet 23. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. november 2009 streken ser lik ut nå som i starten. helt helt svak. men det var noen rosa flekker der som ble borte etter ca 10 min. altså flekker rundt om på testen
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2009 #4 Skrevet 23. november 2009 Ta nå en test til i stedet for å gruble deg i hjel over den svake streken!
NoAngel Skrevet 23. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. november 2009 ja haha jeg skal jo det. men jeg må gruble meg ihjel frem til jeg tar en ny. og er det bare bortkastet å ta en ny i dag? siden jeg tok denne testen for ca 4 timer siden.. det er ikke lett å vente mange dager asså! men det er jo teit å bruke masse penger på tester før det er noe å hente der uansett!
Eplefe Skrevet 23. november 2009 #6 Skrevet 23. november 2009 Jeg ville ventet til i morgen og brukt morgenurin.
NoAngel Skrevet 23. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 23. november 2009 ja. blir sikkert bare mer frustrert om jeg prøver igjen i kveld ! teller timer og minutter frem til i morgen :O
sebylon Skrevet 23. november 2009 #8 Skrevet 23. november 2009 Hvor i syklusen er du? Jeg hadde sikkert kjøpt to tester, tatt en nå og en i morra tidlig :-) Testoman.... Men til den streken...Jeg har mange ganger opplevd "falsk positiv". Men kun med Clearblue. Og det høres ikke ut som det er CB du har brukt, ettersom streken var rosa. Denne gangen testet jeg første gang 7 eller 8 dager før ikm. Fikk en kjeeeempesvak strek, så jeg trodde egentlig ikke på det. Dagen etter tok jeg to nye, en vanlig og en digital. Begge var helt klart positive :-) Så - test igjen!! Det kan høres ut som du er gravid, bare veldig tidlig :-) LYKKE TIL!!!
NoAngel Skrevet 23. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 23. november 2009 jeg har ingen syklus jeg jeg hadde en blødning i oktober.. har hormoner på tur.. så jeg bare tester på måfå liksom. brukte en quick respons
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2009 #10 Skrevet 23. november 2009 En strek er en strek. Og er den der så er du gravid. Man får ikke strek uten HCG, og HCG har man KUN ved svangerskap. Nemlig. Gratla!
NoAngel Skrevet 23. november 2009 Forfatter #11 Skrevet 23. november 2009 jeg vet alt dette, men noen har jo fått disse skygge strekene , som da bare er feil og tull og tøys. lurer på om dette er en slik .. men den som lever får se ..
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2009 #12 Skrevet 23. november 2009 klippet fra pernille.info 7. Hva er en skyggestrek? En skyggestrek er en "usynlig spøkelsesstrek" der hvor den positive streken skulle ha vært. Disse er vanligvis grå eller fargeløse, eller ser ut som en "bulk" i testen. Alle tester har to striper med reagensmiddel i testvinduet. En av disse stripene vil alltid farges når den blir våt (kontrollstreken). Den andre vil farges KUN hvis den utsettes for fukt som inneholder hGC. Disse reagensmiddelstripene er IKKE usynlige. De er vanskelige å se, men de er der. Når teststripen utsettes for fukt blir den enda enklere å se siden fukten får lyset til å reflekteres annerledes. Når man da myser på testen i godt lys så vil man nesten alltid se "noe" der. "Resultatet" teller imidlertid ikke så lenge det ikke er tydelig rosa- eller blåfarget. Dersom man ikke kan se hvilken farge det er eller hvis det er for svakt, så skal det tolkes som negativt. Ofte kommer ikke skyggestrekene før etter at tidsfristen har gått ut. Husk dog at selv om alle tester er disponerte til å få skyggestreker, så er det ikke alle som får det. Er du i tvil, så vent et par dager og test på nytt.
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2009 #13 Skrevet 23. november 2009 Kjøp deg de digatele testene hvor det står enten gravid, eller ikke gravid. Så slipper du å tolke streker..
NoAngel Skrevet 23. november 2009 Forfatter #14 Skrevet 23. november 2009 skal kjøpe senere :D men om det er altfor tidlig å teste, vil ikke da digitale og slå ut feil?
sebylon Skrevet 23. november 2009 #15 Skrevet 23. november 2009 Gjør som meg! Kjøp en av hver! En digital og en vanlig(ikke CB da). Test, test, test!! :-D
Lilly-L Skrevet 23. november 2009 #16 Skrevet 23. november 2009 Jeg fikk også en svak teststrek på strimmel-testen jeg tok første gang. Tenkte jeg skulle vente til neste morgen(urin) med å teste med en CB Digital jeg hadde liggende. Klarte ikke å vente selvsagt, og CB sa "gravid" Kjøp en CB og test allerede i dag! Har du ingen syklus kan du jo umulig vite selv, og er du gravid så vises det jo på testen. Om du tar den i dag eller i morgen vil jeg tro spiller liten rolle. Lykke til
mintursnart? Skrevet 24. november 2009 #17 Skrevet 24. november 2009 Jeg fikk utrolig svak strek første dag jeg testet.. 3+3. Dagen etter var streken tydeligere og dagen etter det fikk jeg pos digital CB. Lykke til!!
Knøttet Skrevet 24. november 2009 #18 Skrevet 24. november 2009 skal kjøpe senere :D men om det er altfor tidlig å teste, vil ikke da digitale og slå ut feil? Så vidt jeg husker, ikke skyt meg om jeg tar feil, så tror jeg de digitale er de mest følsomme testene ...
Skogtussa Skrevet 24. november 2009 #19 Skrevet 24. november 2009 Jeg brukte de billigstrimlene man bestiller på nettet, og opplevde det samme som deg. Streken var veeeeldig svak..Kjøpte deretter en digital Clear blue, og da kom det frem "gravid" med en gang. Krysser fingrene for deg!
Bernardette Skrevet 24. november 2009 #20 Skrevet 24. november 2009 Har du testa igjen? Min første test var veldig svakt positiv, dageen etter tok jeg en ny og den var mye tydeligere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå