Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 23. november 2009 #1 Skrevet 23. november 2009 Vi skal gifte oss i kirke, men lurer på om vi skal la være å bytte ringer da. Er det noen som har gjort det før og vet om det går greit? Vi har rett å slett bare valgt å ikke kjøpe ringer med det første, da vi vil ha noen fine som vi har råd til. Og jeg kan jo fortsatt bruke forlovelsesringen min (han har ingen). Hørtes dette helt teit ut eller bør det gå greit?
Endelig Skrevet 23. november 2009 #2 Skrevet 23. november 2009 Vi skal gifte oss i kirke, men lurer på om vi skal la være å bytte ringer da. Er det noen som har gjort det før og vet om det går greit? Vi har rett å slett bare valgt å ikke kjøpe ringer med det første, da vi vil ha noen fine som vi har råd til. Og jeg kan jo fortsatt bruke forlovelsesringen min (han har ingen). Hørtes dette helt teit ut eller bør det gå greit? Selvfølgelig er det greit. Hadde jeg vært i den situasjonen ville jeg kansje sagt et par setninger om hva partneren min betydde for meg, i den tiden vil vanligvis skulle utvekslet ringer.
Gjest Lea Skrevet 23. november 2009 #3 Skrevet 23. november 2009 Vi skal gifte oss i kirke, men lurer på om vi skal la være å bytte ringer da. Er det noen som har gjort det før og vet om det går greit? Vi har rett å slett bare valgt å ikke kjøpe ringer med det første, da vi vil ha noen fine som vi har råd til. Og jeg kan jo fortsatt bruke forlovelsesringen min (han har ingen). Hørtes dette helt teit ut eller bør det gå greit? Klart der går bra. I de fleste bryllup jeg har vært i har det ikke vært utveksling av ringer under vielsen.
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2009 #4 Skrevet 23. november 2009 Det er egentlig ikke vanlig å bytte ringer i Norge. Det er en dillete amerikansk tradisjon, som vi har adoptert fordi vi har sett det på diverse TV-show....
Solstrålejenta Skrevet 23. november 2009 #5 Skrevet 23. november 2009 I programmet for vielsen som vi fikk av kirken var ringsermonien valgfritt og absolutt ikke noe man måtte gjøre. Fikk inntrykk av at vielse både med og uten ringsermoni var like vanlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå