Gå til innhold

Nettdating ødelegger menns selvtillit

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_mann_*
Skrevet

Har endel kollegaer på jobben min (mannlige) som lenge har holdt på med nettdating. Her om dagen da vi var ute på lønningspils kom praten igang om dette. De fleste av gutta var enige om at nettdating var temmelige håpløse greier. At man kunne sende massevis at lange mailer til jenter uten å få svar tilbake. Dersom man til tider fikk svar dabbet interessen av for jenta sikkert pga at hun har 30 andre å svare. Nå er det sikkert mange som tenker at disse gutta kontaktet jenter som var mye flottere enn det de egentlig kan få og til det er svaret, nei. Mange av de, inkludert meg selv har opplevd repons på feks byen av jenter som er mye flottere enn de på nett. En annen på jobben min ville også delta i samtalen og hadde ikke samme opplevelse at nettet. Han hadde møtt mange, hatt sex med flere og syntes at nettet var et veldig lett sted for kontakt. Nå skal det sies at denne karen er sikkert 190 høy, atletisk og veldig kjekk mann. Selv er jeg en bra mann med et utseende noe over middels, bra i kroppen og er opptatt av klær og ta meg godt ut men må inrømme jeg også at jeg sluttet med nettdating pga at man mister litt troen når man jobber hardt for å oppnå kontakt men får veldig lite respons. Egentlig fostår jeg ikke helt hvorfor kvinner må sikte etter gutta på toppen ( de 10% beste). Har det alltid vært slik eller har dette noe med at jeg bor i Oslo.

Har litt inntrykk av at i Oslo er nesten ingenting bra nok for jentene. Synes ihvertfall at det er synd at det er blitt slik at dersom du ikke er 190 høy, ser ut som en modell og har en toppjobb at man kan glemme å få dame på nett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å få dame på nett er lett, 95% av det er gode bilder og MANGE bilder. Tar du bilder dagen lang i alle værdagslige situasjoner og legger dem ut på nettet samt at du skriver litt utfyllende om deg selv i profilen kommer flotte damer til å komme til deg og der er du som kommer til å slite med å svare på alle forespørslene. Flørte over nett derimot er håpløst, unngå det å gå direkte på møte. Har du mange bilder og god profiltekst vet hun mer om deg enn om de fleste andre menn i livet hennes, om hun sier nei til å møte deg "fordi hun ikke kjenner deg godt nok enda" minn henne på nettopp dette faktumet.

Mvh Robert ;)

Skrevet

PS: Du trenger ikke å se spesielt bra ut, bare be noen jenter du kjenner om å velge ut profilbildet ditt for deg i stedet for at du velger det selv. OG STOL PÅ DEM, DE VET HVA DE LIKER!

Gjest Gjest_mann_*
Skrevet
Har endel kollegaer på jobben min (mannlige) som lenge har holdt på med nettdating. Her om dagen da vi var ute på lønningspils kom praten igang om dette. De fleste av gutta var enige om at nettdating var temmelige håpløse greier. At man kunne sende massevis at lange mailer til jenter uten å få svar tilbake. Dersom man til tider fikk svar dabbet interessen av for jenta sikkert pga at hun har 30 andre å svare. Nå er det sikkert mange som tenker at disse gutta kontaktet jenter som var mye flottere enn det de egentlig kan få og til det er svaret, nei. Mange av de, inkludert meg selv har opplevd repons på feks byen av jenter som er mye flottere enn de på nett. En annen på jobben min ville også delta i samtalen og hadde ikke samme opplevelse at nettet. Han hadde møtt mange, hatt sex med flere og syntes at nettet var et veldig lett sted for kontakt. Nå skal det sies at denne karen er sikkert 190 høy, atletisk og veldig kjekk mann. Selv er jeg en bra mann med et utseende noe over middels, bra i kroppen og er opptatt av klær og ta meg godt ut men må inrømme jeg også at jeg sluttet med nettdating pga at man mister litt troen når man jobber hardt for å oppnå kontakt men får veldig lite respons. Egentlig fostår jeg ikke helt hvorfor kvinner må sikte etter gutta på toppen ( de 10% beste). Har det alltid vært slik eller har dette noe med at jeg bor i Oslo.

Har litt inntrykk av at i Oslo er nesten ingenting bra nok for jentene. Synes ihvertfall at det er synd at det er blitt slik at dersom du ikke er 190 høy, ser ut som en modell og har en toppjobb at man kan glemme å få dame på nett.

Du synes å glemme det enkle faktum at nett-dating er for de mindre pene (les taperne på sjekkemarkedet)Dette gjelder like mye kvinner som menn. Jeg har hørt allverdens undskyldninger som "lei av byen" , alenemødre har jo ikke tid osv osv, men det koker ned til det samme; har du personlighet og utseende med deg, får du deg dame/mann uansett hvor "travelt" du mener å ha det. De som er på nettet er ikke pene, samme hvor pene bilder de legger ut. Jeg kjenner flere jenter som er på nettet, og den ene av dem viste meg sågar profilen sin. Jeg har kjent jenta i ca 10 år men hadde aldri i verden kjent henne igjen på det bildet. Og jeg ville aldri kalt jenta for pen heller, men hun fikk lassevis med mailer.

Selv bet jeg på dette ved en anledning og var på nettet i 2 uker. Jeg møtte 5, ingen lignet på bildene og alle ville vært en utrolig nedskriving av tidligere kjærester rent utseende messig.

Sånn er det bare.

Skrevet
Du synes å glemme det enkle faktum at nett-dating er for de mindre pene (les taperne på sjekkemarkedet)Dette gjelder like mye kvinner som menn. Jeg har hørt allverdens undskyldninger som "lei av byen" , alenemødre har jo ikke tid osv osv, men det koker ned til det samme; har du personlighet og utseende med deg, får du deg dame/mann uansett hvor "travelt" du mener å ha det. De som er på nettet er ikke pene, samme hvor pene bilder de legger ut. Jeg kjenner flere jenter som er på nettet, og den ene av dem viste meg sågar profilen sin. Jeg har kjent jenta i ca 10 år men hadde aldri i verden kjent henne igjen på det bildet. Og jeg ville aldri kalt jenta for pen heller, men hun fikk lassevis med mailer.

Selv bet jeg på dette ved en anledning og var på nettet i 2 uker. Jeg møtte 5, ingen lignet på bildene og alle ville vært en utrolig nedskriving av tidligere kjærester rent utseende messig.

Sånn er det bare.

Vært på nett i to uker, ja... Da har du ikke sett noe som helst, skal jeg si deg. :ler:

Gjest Gjest_geirtbr_*
Skrevet

Ja det er snodig dette. - Gudmun Hernes kommenterer om kresne norske kvinner, knytter det opp til utdannelsesnivå, som jenter har systematisk høyere enn jenter. Problemet er at det er allt for få menn som er på dems "rang", og da blir det sånn at de som er det blir "gjenbrukt" mange ganger.

http://www.morgenbladet.no/apps/pbcs.dll/a...SIDEN/375345906

Om det er riktig? Tja interessant ide ivertfall.

Gjest Hilde K S
Skrevet (endret)

Tja. Jeg tror det like ofte ødelegger damer sin selvtillit. Dersom man til stadighet sikter over sitt eget nivå, vil man jo som dame heller aldri få napp?

Svarer man dem under eget nivå, utseendemessig eller intelligentmessig, får disse mennene som oftes blod på tann og man blokker dem til slutt på grunn av deres manglende antenner. Jeg har opplevd utrolig mye rart på nettsteder. Et høflig svar er ikke det samme som at jeg er interessert i å pule i morgen, for eksempel. At jeg ikke svarer innen en time, betyr ikke at jeg ikke er interessert. Når det derimot etter en time har kommet inn en hysterisk mail om at jeg er tidenes fittekjerring som ikke svarer, DA mister jeg interessen.

At man ikke får svar fra en dame, betyr ikke nødvendigvis at hun anser mannen som under sitt nivå. Det kan like gjerne komme av at hun allerede mailer med en som virker ok.

De fleste damer jeg kjenner, sier de synes det er vanskelig å maile med flere samtidig.

Endret av Hilde K S
  • Liker 1
Gjest Hilde K S
Skrevet
PS: Du trenger ikke å se spesielt bra ut, bare be noen jenter du kjenner om å velge ut profilbildet ditt for deg i stedet for at du velger det selv. OG STOL PÅ DEM, DE VET HVA DE LIKER!

Jepp. Dette var et sabla godt tips. Mange menn legger ut dårlige bilder av seg selv.

Likevel har jeg ennå til gode å treffe en som ser bedre ut enn han gjør på bildene.

Skrevet
Jepp. Dette var et sabla godt tips. Mange menn legger ut dårlige bilder av seg selv.

Likevel har jeg ennå til gode å treffe en som ser bedre ut enn han gjør på bildene.

Kjæresten min ser utrolig mye bedre ut enn han gjorde på bildene. Har ikke turt å spørre han enda hvorfor i alle dager han valgte de bildene, for han ser jo ut som en helt annen mann i virkeligheten.

Gjest enslaved
Skrevet

Jeg har truffet flere menn igjennom nett, og er veldig positivt overrasket over hvor mye bra menn det finnes på datingsidene:)

Det er derimot vanskelig å vite hvem som er noe å satse på basert på en kort mail, og noen utydelige bilder. Det går veldig i rykk og napp ift hvor mange brev man mottar. Det er en utfordring å vite hvem man burde svare på dersom det kommer mange på en gang.. (eks søndag kveld.. hehe). Det er nesten umulig å svare alle, for man har ikke sjans til å bli kjent med så mange på sånne spesielle tidspunkt. Dessuten synes jeg det er uhøflig å skrive med mange på en gang..

Er det en eller to man er i en "bli kjent" fase med, så er det enklere å konsentrere seg om disse...

Ikke gi opp nettet.. men velg kanskje tidspunktene du kontakter noen med omhu. Legg ut gode bilder av deg selv, for bildene er ofte det eneste konkrete man har å gå etter.. Så må ma bare ikke ta det personlig hvis man ikke får svar.. Det er gjerne som oftest fordi man er opptatt med andre bekjentskaper. For mange av de blir bare kaos, og man skriver det samme om igjen og om igjen.. ;)

Skrevet

Hvis man bor i Oslo kan man gi opp å få dame på nettet? Hvor kom den fra? Er alle damer på dateingsider på netter fra Oslo, eller hvordan var det igjen?

Hvis du syns nettdating er så grusomt og vanskelig så får du bare slutte med det, og gi det samme rådet til kompisene dine på jobb. Det er faktisk rimelig lett å komme i kontakt med en hyggelig jente utenom Internett. Det ekstra positive er selvfølelig at man får et bedre inntrykk av personen med en gang, og slipper å gå rundt og bekymre seg for om personen kommer til å sende mail tilbake.

• Liker 1
Skrevet

Synes du er litt kategorisk men det er litt sant i det også. Jeg ga opp sjekking på nett allerede i 2002 da profilstedene (ala blink) ble så populære. Det er ikke så spennende å konkurrere med 10 andre menn om oppmerksomheten i gjesteboka, da går jeg heller videre. Mange barn som leser de samme meldingene og skriver der og, og da er det ikke så lett å slippe seg løs på flørtefronten. Rene annonsesteder er heller ikke så interessant, det blir for direkte ala 'finne en som passer for meg'. Er overhodet ikke sukker-typen. Så sjekking må foregå i friluft, og der er jeg aldri så...

Oops, høres visst litt udesperat ut :fnise:

Gjest brutal_mann
Skrevet

TS har observert riktig. Mer er det ikke å si.

• 2 uker senere...
Skrevet
TS har observert riktig. Mer er det ikke å si.

"Jepp. Dette var et sabla godt tips. Mange menn legger ut dårlige bilder av seg selv.

Likevel har jeg ennå til gode å treffe en som ser bedre ut enn han gjør på bildene."

Det selvmotsigende innlegget til denne dama er et perfekt eksempel på holdningene på datingnettsiden jeg har vært inne på. Det er helt naturlig at arrogansen tar overhånd når det er et mye større pådrag med meldinger fra gutta enn det det er fra jentene. Det er 2 grunner til dette: 1. det er alltid en høyere rate av gutter enn jenter på sidene. 2. det er nesten alltid gutter som tar initiativ og faktisk må betale for å ta denne kontakten. En konsekvens er at jentene setter ikke-realistiske krav i forhold til sin egen profil. Det er ikke en god situasjon for damene heller fordi de ikke greier å sortere de som de tror er interessante for seg fra de som faktisk er interessante. Det er stor forskjell.

Gudmund Hernes’ innlegg understreker dette. Gutta blir ”idiotene” på siden mens damene kan herje som de vil.

f.a.t

Gjest Hilde K S
Skrevet

Men kan dere ikke se det positive i at damene får være dronningene på nettsjekkestedene, siden det er menn som sitter som kongene i næringslivet?

Jeg savner at de mennene som sutrer her over at de ikke får fatt på damer på nett, forteller noe om hvordan de selv ser ut, hvordan de tar kontakt med damene osv. I utgangspunktet er det jo åpenlyst at de gjør et eller annet som er inatraktivt? Eller?

Jeg svarer i alle fall alle som har en nogenlunde ok åpningsmail.

• Liker 1
Skrevet
Dersom man til tider fikk svar dabbet interessen av for jenta sikkert pga at hun har 30 andre å svare. Nå er det sikkert mange som tenker at disse gutta kontaktet jenter som var mye flottere enn det de egentlig kan få og til det er svaret, nei. Mange av de, inkludert meg selv har opplevd repons på feks byen av jenter som er mye flottere enn de på nett. En annen på jobben min ville også delta i samtalen og hadde ikke samme opplevelse at nettet. Han hadde møtt mange, hatt sex med flere og syntes at nettet var et veldig lett sted for kontakt. Nå skal det sies at denne karen er sikkert 190 høy, atletisk og veldig kjekk mann. Selv er jeg en bra mann med et utseende noe over middels, bra i kroppen og er opptatt av klær og ta meg godt ut men må inrømme jeg også at jeg sluttet med nettdating pga at man mister litt troen når man jobber hardt for å oppnå kontakt men får veldig lite respons.

Så skal man ikke stikke under en stol at maaaaange av dere menn sender mail til de fleste med meldinger som: "Hei, du så søt ut. Har du lyst å bli kjent?"

Nr 1: dere får ikke svar fordi dere ikke skiller dere ut.

Nr 2: dere får ikke svar fordi dere ikke har snappet opp noe spesielt i profilen vår((om dere i det hele tatt har lest den)

Hurra for kreativiteten og connection! :kyss:

Skrevet

Jeg er så evig lei denne sutringen fra menn på nettet. Sannheten er jo at de aller fleste menn får seg dame, men at det er et fåtall som verken finner noen på nettet eller i virkeligheten. Jeg er en av de damene som sliter med å finne meg en partner, men i stedet for å klage på at de mennene jeg faller for ikke er interessert ser jeg heller på hvordan jeg kan jobbe med meg selv for å møte noen. Jeg pynter meg hver dag, jeg oppsøker situasjoner hvor jeg har muligheten til å møte menn, jeg er på nettsteder, jeg tar kontakt med menn på nettsteder og andre steder. Dette har ikke ført til resultater ennå, men jeg gir i hvertfall ikke mennene skylden.

Gjest Hilde K S
Skrevet (endret)
Jeg er så evig lei denne sutringen fra menn på nettet. Sannheten er jo at de aller fleste menn får seg dame, men at det er et fåtall som verken finner noen på nettet eller i virkeligheten. Jeg er en av de damene som sliter med å finne meg en partner, men i stedet for å klage på at de mennene jeg faller for ikke er interessert ser jeg heller på hvordan jeg kan jobbe med meg selv for å møte noen. Jeg pynter meg hver dag, jeg oppsøker situasjoner hvor jeg har muligheten til å møte menn, jeg er på nettsteder, jeg tar kontakt med menn på nettsteder og andre steder. Dette har ikke ført til resultater ennå, men jeg gir i hvertfall ikke mennene skylden.

Nei. Det er jo opplest og vedtatt at det er vi damer som har skylden både for at vi ikke har menn og for at mennene ikke har dame.

Endret av Hilde K S
  • Liker 1
Gjest Hilde K S
Skrevet

Forresten. Jeg skal på blind-date med en fra nettsjekkested. Alt jeg vet er at han ikke er smellfeit.

Han skriver bra og det var jeg som tok kontakt med ham.

*river ned alle de jævla myte-tårnene dere menn har lagd dere om kvinner på nett*

• Liker 1
Skrevet
Nei. Det er jo opplest og vedtatt at det er vi damer som har skylden både for at vi ikke har menn og for at mennene ikke har dame.

Hehehe:)

Jepp dere har skylden.

La meg presisere litt, spesiellt til deg Hilde K S. I det forrige innlegget mitt poengterte jeg min observasjon på et visst datingnettsted. Jeg klager ikke men poengerer det jeg observerer. Det er ikke sutring. Jeg får en del kontakt; jenter som sender meg meldinger, helt likt som det akkurat ble klaget over her ala:

Sporty du er da, kule bilder etc etc

Forskjellen er at jeg overhodet ikke klager over det. Hver melding jeg får av en jente tar jeg som et kompliment og jeg har en plikt til å svare skikkelig på det komplimentet, selv om det ikke er min type jente. Det prinsippet demper det harde miljøet.

Jentene får flere henvendelser og dermed skapes det harde miljøet fordi dere ikke forstår at henvendelsene fra gutta er et skikkelig kompliment.

Det surrealistiske miljøet skapes av mangel på informasjon. Jeg har lest kanskje 50 profiler de få ukene jeg har vært inne på siden og den vannvittige bruken av klisjeer fikk meg til å miste mye av interessen for å ta kontakt. Faktumet er at dere jenter ikke skiller dere ut heller. Hvis jeg da tar kontakt, noe som det har blitt lite av desverre, så er det et kompliment og jeg regner med å få et svar. Selv om det er en melding ala: fint bilde!

Tenk litt over hva som er drivkreftene på datingsiden. Jenter, dere er tross alt ute etter å møte noen også.

f.a.t

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...