Gjest Gjest Skrevet 22. november 2009 #1 Skrevet 22. november 2009 Hei. Jeg er fult klar over at kjønnslepper har alle slags fasonger og størrelser. I mitt tilfelle er de indre kjønnsleppene mine veldig lange. De henger langt utenfor de ytre. Om jeg tenker meg om så er de rundt 3 cm lange, kanskje mer. Det har skapt problemer for meg. Det kan være vondt å gå fordi de kan bli "gnisset mot hverandre". Og i andre siutasjoner kan de bli klipt fordi jeg gjør noe med beina mine. Av og til er det ekstremt vondt å sykle osv. De blir som oftes såre og vonde igjen av at de får gjennomgå løpet av dagen. (Haha, det høres jo komisk ut) Det har rett og slett blitt til et problem for meg. Jeg er femten år gammel og lurer på i hva all verden jeg skal gjøre? Mammaen min befinner seg i en helt annen verden og ville aldri ha forstått meg om jeg ville ta en operasjon. Etter det jeg har lest koster de veldig mye! Vi har heller ikke et godt forhold og jeg er vandt med å klare meg selv. Vi bor under samme tak, men snakker sjeldent sammen. Så jeg kommer ikke til å få noe støtte og hjelp der i fra. Om dere enda vil at jeg skal forhøre meg litt med henne, så har jeg prøvd. Uten hell. Siden jeg er såpass ung, kan jeg få det dekt om jeg må ta en operasjon? Hva mener dere at jeg skal gjøre?? Etter det jeg har opplevd hittil, så fungerer det ikke mer. For det skaper komplikasjoner for meg. Dessuten blir det til at jeg ikke føler meg vel når jeg har vondt nedi der osv....
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2009 #2 Skrevet 22. november 2009 Om du klarer, så ville jeg anbefalt deg å vente et par år. Ikke pga mental modenhet, men pga at underlivet faktisk endrer seg med årene, og de ytre leppene kan godt komme til å vokse nok til å skjerme de indre. I tillegg er det få dyktige kirurger på dette her i landet, og det å ta 1-2 år og aktivt lese og undersøke selv er ikke så dumt. Husk at du skal leve med resultatet, med arrdannelse, estetikk osv, i opptil 70-80 år etterpå Men om du velger å gjennomføre det nå, ja, du får det trolig dekket pga ung alder. Spørsmålet er om du får det innvilget.
Anjah Skrevet 23. november 2009 #3 Skrevet 23. november 2009 Hei! Godt tips du fikk i siste innlegg altså. Dersom du klarer å vente et par år, er nok det helt supert. Jeg hadde det faktisk akkurat som deg når jeg var på din alder! Kjønnsleppene hang liksom veldig langt ned, og jeg kunne bare glemme å gå i altfor trange bukser. Sykling var dessuten et kjempeproblem. Jeg fikk rifter og små sår. Det var virkelig ubehagelig! Jeg lurte også fælt på om jeg skulle snakke med legen om dette, men det hele ordnet seg av seg selv. Ettersom puberten gikk sin gang, og kroppen vokste i takt med dette, trakk kjønnsleppene seg tilbake. Herlig! I dag er jeg 24. Null problem! MVH Anjah
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2009 #4 Skrevet 23. november 2009 Takker og bukker for svar:) Høres ut som at jeg bør gi det litt tid, ja. Har lest litt om operasjonen rundt omkring, og kan selvsagt få komplikasjoner neden til i fremtiden også. Så, kommer nok til å vente en liten stund til før jeg bestemmer meg for og gjøre noe. Jeg får håpe jeg er like heldig som deg og at det trekker seg tilbake. Hehe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå