Gå til innhold

_har jeg lov til å parkere.....


Gjest bilen

Anbefalte innlegg

Har seg sånn at vi bor i en gammel gate. Skal vi parkere gjør vi det på kommunal plass på andre siden av huset. Men etter innbrudd i bilen har jeg begynt å parkere "klin" inntill huset i gata.

Etter en tur ut idag kom jeg hjem, og en annen ukjent bil stod på "min" plass. Dette er noen som er på besøk på andre siden av gata, er plenty av plass i naboens gård, men gjester kan også parkere påutsiden av huset der og biler smetter fint gjennom selv om det står 2 biler.

Men det jeg lurer på er jo om dette er riktig da. Er det "min" plass?

Blir litt irritert når folk bare slår seg til rette :kjefte:

De har jo plass på "sin" side av huset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir litt irritert når folk bare slår seg til rette :kjefte:

De har jo plass på "sin" side av huset!

Slår seg til rette ved å parkere i en fri gate??

Nei, du må nok tåle at andre parkerer i gata di gitt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tS her.

Skjønner jo at jeg ikke eier gata, men at jeg har kanskje har mer rett til å parkere utenfor mitt eget hus burde jeg da ha?

Kunne aldri i verden parkert utenfor huset til naboen som h*n alltid parkerer på selv om det var ledig der....

Nei, jeg har ikke noe annet trygt sted å sette bilen.

Hadde gata vært full, så hadde det jo vært ok om besøkende hadde stått der, men ikke når det er plass nok utenfor naboen sitt hus.... Jeg betaler da både skatt, eiendomsskatt og mer til, så hvorfor ikke ha rett til å parkere bilen min utenfor huset da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vil si at jeg kan parkere utenfor huset til noen ukjente i en helt annen gate da :) høres bra ut, kanskje bilen står tryggere der!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tS her.

Skjønner jo at jeg ikke eier gata, men at jeg har kanskje har mer rett til å parkere utenfor mitt eget hus burde jeg da ha?

Kunne aldri i verden parkert utenfor huset til naboen som h*n alltid parkerer på selv om det var ledig der....

Nei, jeg har ikke noe annet trygt sted å sette bilen.

Hadde gata vært full, så hadde det jo vært ok om besøkende hadde stått der, men ikke når det er plass nok utenfor naboen sitt hus.... Jeg betaler da både skatt, eiendomsskatt og mer til, så hvorfor ikke ha rett til å parkere bilen min utenfor huset da?

Du har rett til å parkere der. Men ikke mer rett enn alle oss andre ;) Du eier ikke veien. Det er fritt frem for alle som vil å parkere der. Jeg skjønner ikke hvordan du kan tro noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil si at jeg kan parkere utenfor huset til noen ukjente i en helt annen gate da :) høres bra ut, kanskje bilen står tryggere der!!

Selvfølgelig kan du det!

Så lenge det ikke står noe skilt om annet, kan du parkere hvorhen du måtte lyste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...