Gå til innhold

Brent lukt i hele leiligheten

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjæresten min sovnet mens han hadde en pizza i ovnen, brannalarmen begynte å gå og det var enormt sviddlukt i hele leiligheten. Pizzaen ble såklart helt svart. Vi har prøvd å lufte, men det går ikke bort.

I tillegg gikk jeg litt raskt over med grønnsåpe og vann på gulvene i går, men fremdeles svilukt her. Riktignok ikke så ille som i utgangspunket, men likevel.

Hva kan vi gjøre? Har hørt om noen som opplevde det samme som måtte måtte pusse opp hele leiligheten for å få det bort,men der var det også blitt svart i taket og slike ting, altså en del verre enn her. :(

Så er det noe vi kan gjøre for å få bort lukta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvd å sette ut skåler med eddik rundt om i huset?

Det skal visst nok fjerne vond lukt.

Lykke til!

Skrevet

Jeg svidde også pizza i fylla. Jeg måtte vaske ned fra tak til gulv, vaske alle gardiner, tepper, puter mm. Alle lampeskjermerm, pynteting, rense sofa osv. En kjempejobb. Fikk hjelp av mamma og vi brukte vel 3 hele dager på jobben. Lykke til :)

Skrevet

åh gud for et arbeid det hørtes ut som. Tror vi slipper det, kan ikke kjenne så mye lukt igjen nå. Putene og gardinene og sofaen luktet aldri noe, så det ble ikke så ille. Skal kjenne om noen dager om det fortsatt er noe igjen, elelrs kanskje prøve med eddik for nå har vi vasket der det kunne satt seg lukt.

Skrevet

Bit tenna sammen og ha vinduene åpne på fullt så mye dere orker. Så går det nok bort skal du se.

Gjest WildRider
Skrevet

Skåler med kaffepulver suger også til seg vond lukt, brukte det da vi skulle lufte ut en leilighet det hadde vært røyka i 30 år, det funka faktisk. Kjøpte inn 10 kg og satte rundt over alt i ei ukes tid, men da lukta det enormt ille også. Eddik er også en god ide.

Skrevet

For ikke så lenge siden gjorde en bekjent det samme. Luft godt ut i flere dager, hvis klærne har tatt lukt heng dem ut til lufting noen av gangen. Monter en røykvarsler i nærheten av stekeovnen og sørg for at dere har et brannslukkingsapparat. Ting kan erstattes...

Skrevet
Kjæresten min sovnet mens han hadde en pizza i ovnen, brannalarmen begynte å gå og det var enormt sviddlukt i hele leiligheten. Pizzaen ble såklart helt svart. Vi har prøvd å lufte, men det går ikke bort.

I tillegg gikk jeg litt raskt over med grønnsåpe og vann på gulvene i går, men fremdeles svilukt her. Riktignok ikke så ille som i utgangspunket, men likevel.

Hva kan vi gjøre? Har hørt om noen som opplevde det samme som måtte måtte pusse opp hele leiligheten for å få det bort,men der var det også blitt svart i taket og slike ting, altså en del verre enn her. :(

Så er det noe vi kan gjøre for å få bort lukta?

hvorfor vasket du gulvene? røyk går oppover......Husk og rengjør stekovnen. Du må nok vaske ned fra tak til gulv.....eventuelt male

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...