Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 22. november 2009 #1 Skrevet 22. november 2009 Hvorfor detter alle kakene jeg baker ned på midten???? De er superhøye og flotte helt til de har stått til kjøliging p rist på benken - ikke noe morro å bake lenger........... Sukkerbrød, sjokoladekake osv blir likedan uansett oppskrift.....
Kvist Skrevet 22. november 2009 #2 Skrevet 22. november 2009 Bruker du tempererte råvarer? Lettere å få til hvis ikke egg og melk er kjøleskapskaldt. Vil også anbefale deg å sjekke temperaturen i ovnen din, kanskje den er litt for varm så kakene blir stekt for fort? Og er det trekk der du avkjøler kakene?
Brunhilde Skrevet 22. november 2009 #3 Skrevet 22. november 2009 Et tips når det gjelder sukkerbrød er å velve formen (så den står opp.ned) på risten og la den stå til sukkerbrødet er avkjølt før du løsner ringer og tar bort den og bunnen på forma.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå