Gå til innhold

Spiser jeg for mye?

Fremhevede innlegg

Gjest gjest_20
Skrevet

Jeg forsøker i disse tider å være noenlunde sunn for å kunne restituere meg på best måte, og spiser som regel dette (eller en variant) hver dag:

Frokost: To fullkornsknekkebrød med makrell i tomat eller leverpostei + litt kyllingsalat og ett medium egg + en neve blåbær/druer + litt mandler/valnøtter + en ørliten bit mørk sjokolade (>= 70% kakao) + kiwi/eple/klementin.

Middag: Noe fisk og fullkornsris/findus-pose man steker i panna

Kvelds: samme som frokost pluss/minus.

Tar også gjerne en frukt eller to som mellommåltid. Spiser ikke søtsaker overhodet annet enn frukt/grønt.

Drikker bare vann og noen ganger grønn te. Er dette bra for noen på 20 år, eller blir det for mye frukt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er et kosthold for å få mest ut av treningen vil jeg si du har et godt utgangspunkt. Du sier ingenting om hvilke mengder du spiser så det er vanskelig å si om du spiser for mye eller for lite, men alt i alt ser det ut som et sunt og greit kosthold.

Du sier restitusjon, og da tenker jeg at du driver med en form for trening hvor du ønsker å forbedre deg. Proteiner er kilden til muskeloppbygging og det får du gjennom kjøtt, egg og melkeprodukter.

For å pirke på noe synes jeg kanskje frokosten ser litt i størstelaget ut. kunne fint spart noe til mellom frokost og lunch. Vet at frokost er det beste måltidet og proppe seg men man trenger ikke overdrive. Selv spiser jeg 4 mellomstore måltider som inneholder litt karbohydrater, mye protein og litt fett. Føler jeg meg sulten tar jeg en frukt eller noe annet lett. for å legge til er det også mye salt og lite næring i frosne produkter fra feks findus. Ferske grønnsaker holder seg i dagesvis i kjøleskapet og du kan fint spare både penger og få et bedre kosthold ved å erstatte frosne ferdigretter med ferske. Ikke minst smaker det mye bedre

Skrevet

Synes ikke det ser mye ut, men spiser du ikke lunsj? Nøttene og druene du spiser til frokost kunne du kanskje spist til mellommåltid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...