Gjest Gjest_merethe_* Skrevet 22. november 2009 #1 Skrevet 22. november 2009 Da har det altså skjedd.. I en alder av 24 år gjorde jeg på meg inatt da jeg kastet opp som værst.. Har skjønt at jeg har omgangssyken, ettersom at jeg var så dum å besøkte en venninne med et slikt sykt barn for noen dager siden... Men poenget er... er det vanlig å bærsje på seg når man kaster opp..? Jeg kan ikke huske å ha gjort det før, så nå lurer jeg kanskje på om det er noe med endetarmssmusklene mine som streiker..? Har noen erfaring eller lignende.. Er litt redd for en nevroligsk sykdom i ryggen som gjør at jeg ikke kan knipe når jeg spyr..
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2009 #2 Skrevet 22. november 2009 Vel, jeg ble matforgiftet en gang og da kom det ut begge plasser samtidig. Heldigvis rakk jeg å sette meg på do, men hadde ingen bøtte tilgjengelig til oppkastet. Er nok fullt mulig at det kommer ut to plasser samtidig siden jeg opplevde det. Er ikke noe galt med mine muskler,så det var nok kroppen som ville ha ting ut fortest mulig.
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2009 #3 Skrevet 22. november 2009 Jeg har opplevd det én gang, så dårlig med omgangssyke som jeg var da har jeg aldri vært før eller siden. Satt med hodet i skåla og spydde da det plutselig kom andre veien samtidig. Både ekkelt og pinlig, men sånn er det jo bare av og til. Fikk satt meg på do istedet, og spydde i vaskebøtta som stod ved siden av. Dette er snart ti år siden, og har aldri merket noe til noe muskelproblemer, så jeg vil tro det bare er slikt som kan skje når man er såpass sjuk. God bedring!
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2009 #4 Skrevet 22. november 2009 Jeg fikk dette en gang. Satt på do og dreit mens jeg spydde i en bøtte. Jeg var så sinnsykt syk at jeg kan ikke huske verken før eller etter å ha vært så syk. Har aldri i hele mitt liv, gjort på meg.
Hanselot Skrevet 25. november 2009 #5 Skrevet 25. november 2009 Har vært der selv, det er ikke så lett å knipe igjen bak når man kaster opp. Det er sikkert sterke muskler som er i aksjon.
sofie777 Skrevet 25. november 2009 #6 Skrevet 25. november 2009 Jeg har hatt dette problemet en gang, og det mens jeg var til frisøren. Frisøren holdt til i en gammen bygård og hadde do (og bare do) opp en lang bratt trapp. Jeg satt i stolen og merket at her skjer det noe, hadde ikke vært syk før på dagen. Jeg spør etter do og løper så fort jeg klarer opp trappen. Forventet ingenting bak, så jeg får kastet hodet over skåla og får ut det som trengs og samtidig merker jeg at det skjer ting andre steder også. Jeg ble kjempeflau og jeg måtte be frisøren gå til nærmeste butikk og kjøpe ny truse til meg. Heldigvis var det ingenting i buksa. Jeg ble klippet ferdig, betalte for klipp og truse og løp ut og har siden ikke vist meg der igjen.
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2009 #7 Skrevet 25. november 2009 Jeg har ved et par anledninger hatt så kraftig omgangssyke at det har kommet begge veier. Har da sittet på toalettet med ei bøtte i fange fordi jeg har vært klar over hva som kom til å skje, men har også vært nødt til å bestemme meg for hva som skulle komme på gulvet... Men kroppen min fungerer helt fint til vanlig.
Gjest Miam Skrevet 25. november 2009 #8 Skrevet 25. november 2009 Tror ikke dette er noe uvanlig nei. Tviler på du trenger å bekymre deg for skumle sykdommer!
Pingting Skrevet 25. november 2009 #9 Skrevet 25. november 2009 Jeg har hatt dette problemet en gang, og det mens jeg var til frisøren. Frisøren holdt til i en gammen bygård og hadde do (og bare do) opp en lang bratt trapp. Jeg satt i stolen og merket at her skjer det noe, hadde ikke vært syk før på dagen. Jeg spør etter do og løper så fort jeg klarer opp trappen. Forventet ingenting bak, så jeg får kastet hodet over skåla og får ut det som trengs og samtidig merker jeg at det skjer ting andre steder også. Jeg ble kjempeflau og jeg måtte be frisøren gå til nærmeste butikk og kjøpe ny truse til meg. Heldigvis var det ingenting i buksa. Jeg ble klippet ferdig, betalte for klipp og truse og løp ut og har siden ikke vist meg der igjen. RAAAH! Du må få en Fikk helt vondt i magen av å lese innlegget ditt, jeg (vi får håpe jeg ikke blir syk )
Mir Skrevet 25. november 2009 #10 Skrevet 25. november 2009 hahaha! Mener ikke å le av dere stakkarene som har opplevd dette, men det blir bare komisk når man tenker over det Jeg hadde nok sendt meg selv ned i doen hadde det skjedd meg. Sporty av frisøren din da, for deg som hadde uhellet deg. Til spørsmålet, en lærer av meg i humanbiologi på videregående sa at det kan skje hvis man har omgangssyken fordi det presser mye i mellomgulvet når du spyr opp og da er ikke fokuset på trykket i musklene i baken så kroppen "glemmer" å holde..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå