Gjest Gjest_Petronella_* Skrevet 23. november 2009 #21 Skrevet 23. november 2009 Du sier ikke hvor gamle barna er - men jeg synes faktisk det høres ut som to friske og helt normale barn. Selvsagt må du få dem til å slutte å kline mat i møblene - slikt er jo uhørt. Hvis ungene er gamle nok til å være ut og leke så tror jeg rett og slett det er løsningen. Slik du beskriver situasjonen høres det ut som om de er inne hele dagene - bortsett fra barnehagen - og det er det jo ingen unger som har godt av.
Gjest Gjest_Petronella_* Skrevet 23. november 2009 #22 Skrevet 23. november 2009 Ser nå at de er 4 og 5 år ... la dem være ute og leke og få ut litt energi. Men for all del ikke sykeliggjør det - man trenger ikke søke spesialisthjelp for helt normale barn.
Gjest m Skrevet 23. november 2009 #23 Skrevet 23. november 2009 Har selv unger og situasjoner som du ts beskriver er ikke ukjent. Støtter de andre her som sier at å sette ungene i fysisk aktivitet, helst ute, er det beste man kan gjøre. Var selv på tur med ungene på søndag. Vi gikk en bratt tur opp i lia, lagde bål og grillet bacon. Ungene hentet ved, klatret i trærne og smidde grillpinner. På tur ned sprang og hærjet de hele vegen. Hele ettermiddagen var de snille som lam.
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2009 #24 Skrevet 23. november 2009 Det høres ut som du har to gutter..? Hold ut, det vil bli bedre. Men du må sette noen regler for hvordan man oppfører seg overfor andre, så de innser hvordan de virker på andre enn seg selv.
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2009 #25 Skrevet 24. november 2009 Får de i seg mye sukker? Barn kan bli aggresive og få dårlig konsentrasjon av det. Det er jo mye sukker i ting man ikke tenker over at det er sukker i og, feks.prim,frokostblandinger osv.
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #26 Skrevet 10. desember 2009 Jeg har vært trener i 15 år og jeg elsker å ha sånne unger som du har! Jeg er ganske streng, men rettferdig, og flink til å dreie energien over på noe konstruktivt. Jeg fant ut at det gjelder å holde dem i gang! La dem bruke energien sin. Ros når de oppfører seg bra og time-out ellers har også fungert veldig bra. La dem gå på trening! Fotball, turning, tae-kwon-do, svømming, ski, friidrett - hva som helst. Det de lærer på treningene tar de med seg i leken ellers i uka. Med så mye energi kan de bli veldig flinke! La noen andre få ansvaret en gang iblant for å vri energien over på noe som har noe for seg. Da kan de også bli kjent med andre barn som har like mange lopper i blodet.
Gjest Gjest_P_* Skrevet 10. desember 2009 #27 Skrevet 10. desember 2009 Jeg har vært trener i 15 år og jeg elsker å ha sånne unger som du har! Jeg er ganske streng, men rettferdig, og flink til å dreie energien over på noe konstruktivt. Jeg fant ut at det gjelder å holde dem i gang! La dem bruke energien sin. Ros når de oppfører seg bra og time-out ellers har også fungert veldig bra. La dem gå på trening! Fotball, turning, tae-kwon-do, svømming, ski, friidrett - hva som helst. Det de lærer på treningene tar de med seg i leken ellers i uka. Med så mye energi kan de bli veldig flinke! La noen andre få ansvaret en gang iblant for å vri energien over på noe som har noe for seg. Da kan de også bli kjent med andre barn som har like mange lopper i blodet. Dette syns jeg høres ut som en god ide. Ungene får slite litt, og siden de er engler med fremmede får de kanskje øvelse i å følge regler også. I tillegg, og ikke minst, får du en pause sånn at du kan følge opp med nytt mot når de kommer hjem. Lykke til.
Gjest "gamle"mor Skrevet 11. desember 2009 #28 Skrevet 11. desember 2009 Tusen takk! Dette var det mest konstruktive, hyggelige og forståelsesfulle svaret jeg har fått noe sted på lenge. Det skal jeg tenke på neste gang det står i taket her... :rødme: PPT? Tror folk virkelig at man er dum i hodet?? Vi har da VÆRT der for svingende. Og ble sett fullstendig RART på av folka som opplevde to par helt fantastisk sjarmerende lyseblå. Som krabbet rett oppi fanget, nøøøøøt oppmerksomheten, spurte og grov om ALT mulig, tegnet sååå fint alt de ble bedt om og underholdt hele kontoret i en god time. Mens jeg forsøkt å forklare dem at de egentlig er besatte av onde demoner... I et gammelt Foreldre & Barn blad leste jeg en artikkel som handlet om englebarn ute og demoner hjemme, og der var konklusjonen den at da hadde du lykkes med barneoppdragelsen. For det er hjemme de skal teste ut grensene for å finne ut hva som er akseptabel oppførsel eller ikke, og det er ute blant andre folk at de skal praktisere det de har lært hjemme. Og dine barn oppfører seg som engler ute, harmoniske og behagelige. Så du har jo tydeligvis lykkes i noe du har gjort. Men jeg kjenner igjen den magre trøsten og frustrasjonen det er når grensene testes til overmål hjemme.
rachel who Skrevet 11. desember 2009 #29 Skrevet 11. desember 2009 Fortell meg dere andre mødre, er det bare meg som har utrolig lite konstruktive barn?? De gjør ikke noe annet enn å sloss og krangle. Når de leker så er det alltid lek som ender med at en slår seg eller den andre skal bestemme så de havner i slosskamp igjen. Setter man dem igang med noe så er det to minutters stillhet, før de er drita leie og begynner å ødelegge. Når de har spist opp det godteriet de orker, så er det til å mose resten i møblene MED VILJE! Nye leker er interessante i to minutter før de brukes til å slå med eller hoppe på. Jeg kan ikke lee meg i sofaen før de hopper på meg og spør hva jeg skal! Går jeg på do, så henger de på døra og gnager. De kjeder seg konsekvent hele tida, og kan overhodet ikke sitte stille. De MÅ ha stimulering av noe slag 110% hele døgnet bortsett fra når de sover. De sover gudsjelov hele natta fra 1930 til 0730. De KAN ikke være nær hverandre uten å "poke" den andre. Når de spiser kan jeg ikke snu ryggen til før de kaster mat på hverandre og rundt i kjøkkenet. De går i barnehage, får bare positive tilbakemeldinger der, har ingen diagnoser. Og alle sier åååååå så skjøøøøønne unger du har... neste som sier det kan FÅ dem!! Jeg er faen meg så utslitt at jeg har lyst å selge dem!! *utpeisa* Jeg tror du trenger hjelp til å lærer deg andre metoder for å oppdra barna dine. Du trenger også en holdningsendring. Du har da skapt ungene dine for å være sammen med dem ikke for at de bare skal være der? Husk at du skal være en god og stabil rollemodell, kanskje du kan tenke litt over hva det vil si.
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2009 #30 Skrevet 11. desember 2009 Jeg tror du trenger hjelp til å lærer deg andre metoder for å oppdra barna dine. Du trenger også en holdningsendring. Du har da skapt ungene dine for å være sammen med dem ikke for at de bare skal være der? Husk at du skal være en god og stabil rollemodell, kanskje du kan tenke litt over hva det vil si. [/quote Absolutt. *ser lyset* Helt klart. Sender ungene til fosterhjem med det samme og får time hos psykolog i morgen!
rachel who Skrevet 11. desember 2009 #31 Skrevet 11. desember 2009 Jeg tror du trenger hjelp til å lærer deg andre metoder for å oppdra barna dine. Du trenger også en holdningsendring. Du har da skapt ungene dine for å være sammen med dem ikke for at de bare skal være der? Husk at du skal være en god og stabil rollemodell, kanskje du kan tenke litt over hva det vil si. [/quote Absolutt. *ser lyset* Helt klart. Sender ungene til fosterhjem med det samme og får time hos psykolog i morgen! Du trenger hjelp til å oppdra, ikke fosterhjem. Skjønner ikke helt hvor du så det?
Gjest Aminata Skrevet 11. desember 2009 #32 Skrevet 11. desember 2009 Høres ut som om barna dine har mye energi! Ta dem med ut i utmarka og la dem herje av seg! I skogen slik at de kan klatre i trær. Finnes det en friluftsgruppe for små barn i nærmiljøet ditt? Hva med frilufts-/gårdsbarnehage? Jeg tror at barn gjennom omgang med dyr lærer seg bedre empati, de må lære respekt for dyrene, fordi dyr reagerer spontant på deres oppførsel. Kanskje du skal ta dem med på trening av noe slag? Fotball, karate, osv. Jeg synes ikke det høres ut som om det er noe galt med barna dine, men jeg har stor forståelse for at du er sliten!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 11. desember 2009 #33 Skrevet 11. desember 2009 I et gammelt Foreldre & Barn blad leste jeg en artikkel som handlet om englebarn ute og demoner hjemme, og der var konklusjonen den at da hadde du lykkes med barneoppdragelsen. For det er hjemme de skal teste ut grensene for å finne ut hva som er akseptabel oppførsel eller ikke, og det er ute blant andre folk at de skal praktisere det de har lært hjemme. Og dine barn oppfører seg som engler ute, harmoniske og behagelige. Så du har jo tydeligvis lykkes i noe du har gjort. Men jeg kjenner igjen den magre trøsten og frustrasjonen det er når grensene testes til overmål hjemme. Dette sier mannen min også, han er barnepsykolog på BUP. Det er positivt at barna tar ut ting hjemme og oppfører seg som engler (med skit på vingene vel og merke!) borte! Dette tyder på barn som er veldig trygge. Jeg haller til teorien som tidlgere her i tråden; slit de ut! Vi har ei meeget aktiv frøken på 5. På ettermiddagen (hun går i barnehage) kler vi på oss godt med klær og valser på tur i skog og mark med valpen vår. Ser tydelig dager vi ikke har gått noe særlig tur (både på valp og barn forsåvidt..) Frøkena vår går og på turn og barnefriidrett. Enkelte barn har bare et sterkt behov for å få bruke seg fysisk, og det virker som om dine småtroll også har det sånn!
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2009 #34 Skrevet 11. desember 2009 En fattig trøst, men jeg sier det likevel; siden de får gode tilbakemeldinger fra barnehagen har du gjort masse riktig Du skriver "når de har spist det godteriet de orker, så...." Gi dem mindre om gangen! Ikke gi dem så mye de orker, men litt. La dem ha ork til litt til når posen lukkes og legges bort. Da lærer de også å styre seg, og at man MÅ ikke spise alt på en gang. Og tør jeg foreslå... la dem krangle og sloss. Men ikke kom med masse sympati om en har slått seg og sladrer på den andre. Slik ble jeg og min bror oppdratt. Vi fikk lov til å krangle til fillene føyk, men det nyttet ikke å komme inn til mamma etterpå å grine og sladre. Da var det bestemt beskjed om å tenke over hva en hadde gjort selv for å få den andre så sint. Og det var jo ikke noe moro! Lær dem respekt for lekene sine. Uten at jeg vet det, så høres det ut som de har for mange og kanskje vant til å få nytt når noe ryker? Kan høres ut som disse to trenger å utfolde seg mye fysisk. Bare vent... om få år er det full rulle med fotballtrening og skitrening
Gjest "gamlemor" Skrevet 12. desember 2009 #35 Skrevet 12. desember 2009 Lær dem respekt for lekene sine. Uten at jeg vet det, så høres det ut som de har for mange og kanskje vant til å få nytt når noe ryker? Det hjelper ofte hvis også foreldrene viser respekt for barnas leker og hjelper til med å rydde og ha et oppbevaringssted for hver lekesort. Og min erfaring er at hvis det er for mye leker framme så vet ikke ungene hva de skal leke med, det blir for mye å velge i. Jeg løste det på den måten at jeg la vekk en del av lekene og etter en tid så byttet jeg ut leker. På den måten hadde de alltid noe "nytt" å leke med, og det var stor stas hver gang vi byttet ut lekene, de ble som nye hver gang. I tillegg hadde jeg et par bokser/esker med småting som ble tatt fram når været var så ille at det ikke var moro å være ute. Det var også veldig populært. Og ungene elsket at jeg var med dem og bygget lego, da kunne vi holde på lenge for mor syntes det var like morsomt som ungene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå