Gå til innhold

Turtles. Er det greit for barn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er selv oppvokst med Turtles og kan ikke akkurat se hvorfor det er så farlig akkurat.

Mvh Yvonne :heiajente:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo et program som er laget for barn, ikke voksne. Skal hun få se på når hun blir 18? Dessuten mener jeg det er stor forskjell på vold i vanlige filmer og "tegneserievold". Forklar barnet hvorfor Donald ikke dør av å få en safe i hodet, men at virkelighetens verden er annerledes.

Skrevet

Turtles er ingenting(!) Å bekymre seg for - det er jo kjempeartig! :P (Hør på nerdene...) Dessuten, om jeg husker rett, så prøver splinter svært ofte å finne andre løsninger enn vold, selv om det ikke alltid går sånn, får han i det minste sagt det :D Har ikke sett rebooten av serien, bare den gamle+filmene, og de finnes ikke farlige i det hele tatt. Finnes nok verre ting å beskytte barna mot. Britney Spears, foreksempel :P

Skrevet
Turtles er ingenting(!) Å bekymre seg for - det er jo kjempeartig! :P (Hør på nerdene...) Dessuten, om jeg husker rett, så prøver splinter svært ofte å finne andre løsninger enn vold, selv om det ikke alltid går sånn, får han i det minste sagt det :D Har ikke sett rebooten av serien, bare den gamle+filmene, og de finnes ikke farlige i det hele tatt. Finnes nok verre ting å beskytte barna mot. Britney Spears, foreksempel :P

Uffda, stakkars Britney.

Gjest Supermimz
Skrevet

Hannah montana.. =X Har hun begynt å spille på sex ennå? Jeg har ikke fulgt med,,

Skrevet
Hannah montana.. =X Har hun begynt å spille på sex ennå? Jeg har ikke fulgt med,,

Hannah Montana har ikke begynt, men hun som spiller Hannah Montana (Miley Cyrus) har begynt.

Gjest Simbelmynë
Skrevet

Jeg hadde lett latt min tiåring se på turtles. Kan ikke se at det er spesielt skadelig. Det er tegneserie og det er skilpadder. Ikke spesielt realistisk med andre ord. I tillegg er jo dette en serie beregnet på barn. Realistisk vold i voksenserier synes jeg derimot man skal prøve å skjerme små barn fra.

Er mødre i dag mer bekymret og overbeskyttende enn for bare noen år siden?

Mine har sett Turtles siden de var i barnehagealder begge to, og det var absolutt favorittserien til begge gutta mine. De er nå 21 og 17. og jeg har ikke merket noen senvirkninger ;) Ei jente på 10 kan umulig ta skade av å se Turtles, med mindre hun er eksremt sart.

Jeg er noen år eldre enn dine barn og jeg husker at jeg ikke fikk lov å se på MC-musene fra Mars siden det visstnok var så voldelig. Har tatt opp dette med Mamma senere og hun er enig at hun nok var en smule hysterisk, men at dette var diskutert en del i media så da tok hun ingen sjanser. Er litt bitter for dette enda jeg :fnise:

Skrevet

Jeg tror du skal bekymre deg mer over om barnet ditt blir skadet av å bli overbeskyttet.

Gjest Cipheria
Skrevet

Eg og var kjempefan av Turtles. Vi leika til og med krig, då eg var lita. Vi var ein gjeng som delte oss opp i to lag, så gjekk vi rundt og jakta på kvarandre. Samt at vi lagde oss pil og bue i skogen og leika indianarar. Kjempemoro.

Eg syns Disney Channel er mykje verre... >_>

Skal eg ha ungar nokon gong, så blir det DisneyC- nekt. (No kan det hende det er der dei sende Turtles, da. Kunne alltids kjøpt det på DVD).

Min bestefar røykte sigaretter fra han var 13 til 86 år. Han har ikke tatt skade av det.

Selv om verdensstatistikk viser altså at røyking er skadelig. Skal vi høre på verdensstatistikken eller på han ene vi vet om?

Men det er vel ingen statistikkar som seier at desse teiknefilmane er skadelege.

Jeg er noen år eldre enn dine barn og jeg husker at jeg ikke fikk lov å se på MC-musene fra Mars siden det visstnok var så voldelig. Har tatt opp dette med Mamma senere og hun er enig at hun nok var en smule hysterisk, men at dette var diskutert en del i media så da tok hun ingen sjanser. Er litt bitter for dette enda jeg :fnise:

Det bør du vere, der gjekk du verkeleg glipp av noko. :Nikke:

Eg kjøpte faktisk nokre episodar på DVD for ikkje så lenge sidan...

Gjest Supermimz
Skrevet

Jeg skrudde på tv'n i dag klokken 14:00 bevitnet en ganske voldelig scene i en film, hvor en kar slo ned en annen med balltre. Jeg husker ikke hvilken kanal det var, men jeg tror det en av de norske filmkanalene..Poenget mitt er at det er mye som barn lett kan finne på egenhånd. Jeg vet ikke om det finnest mange tiåringer alene hjemme klokka 14 ?

Skrevet

Var det noen som sa bomullsbarn og curlingforeldre?

Jeg elsker turtles da jeg var liten, husker jeg så på tegenserien og spilte tv-spillet på Nintendo NES sammen med de kjempetøffe fetterne mine! :biggrin:

Jeg synes det blir feil å skulle skjerme barna så mye som det virker som du, TS gjør. Barn er ikke barn nå lenger sånn som de var for noen år siden, man må legge litt til rette for at barn skal kunne vokse i takt med de jevnaldrende. Barne ditt har sikkert fått med seg litt av hvert både på nyhetene og gjennom filmer hun har sett bruddstykker av som ikke er så koselig. Derfo synes hun kanskej at du er ganske håpløs som ikke engang lar henne få se en tegneserie om skilpadder som kan snakke? Tror hun jeg er en baby, liksom.

Skrevet

Som andre har sagt her, jeg hadde mye heller satt ungene fremfor et par episoder med ninja turtles enn hannah montana!! Det er søren meg sikkert. Jeg er 21 år, så jeg så også på turtles når jeg var mindre, og en kompis hadde ALLE figurene må vite, så det ble mye leking der. Og absolutt ingen ville være slemmingen, alle ville være de snille :) Mye bra moral, og litt slossing mot ondinger! Akkurat som alle andre barnefilmer og serier.

Gjest Simbelmynë
Skrevet
Det bør du vere, der gjekk du verkeleg glipp av noko. :Nikke:

Eg kjøpte faktisk nokre episodar på DVD for ikkje så lenge sidan...

Fikk lurt meg til noen episoder da :lur: Men, ja, mamma har fått litt kjeft :fnise:

Skrevet

Jeg vokste opp med Turtles, og når jeg var 6 hadde jeg min egen lifesize Donatello bamse, som jeg tok med overalt i dukkevogna mi.

Kan ikke akuratt si det har skadet meg på noen som helst måte.

Skrevet

Jeg fikk ikke lov å se McGyver når jeg var liten... Fordi mamma mente det var for voldsomt.

Nå i ettertid har jeg lurt på om det var hockey-sveisen til McGyver hun prøvde å skjerme meg for, og ikke volden...

Gjest Purple Haze
Skrevet
Jeg fikk ikke lov å se McGyver når jeg var liten... Fordi mamma mente det var for voldsomt.

Nå i ettertid har jeg lurt på om det var hockey-sveisen til McGyver hun prøvde å skjerme meg for, og ikke volden...

Fornuftig mamma, i så fall ;)

Gjest Purple Haze
Skrevet
Jeg hadde lett latt min tiåring se på turtles. Kan ikke se at det er spesielt skadelig. Det er tegneserie og det er skilpadder. Ikke spesielt realistisk med andre ord. I tillegg er jo dette en serie beregnet på barn. Realistisk vold i voksenserier synes jeg derimot man skal prøve å skjerme små barn fra.

MC-musene var jo bare kult, helt på linje med Turtles. Mine var helfrelste, og hadde sikkert alle figurene fra begge serier.

Kan skjønne den bitterheten altså :ler:

Skrevet
Fornuftig mamma, i så fall ;)

HAHA! Ja, ikke sant :fnise:

Gjest Supermimz
Skrevet

Min bror så mcgyver fra han var 7 år. Det var lørdagskosen det, hele familien forran tvn, pizza og kjenningsmelodien til mcguyver..Dundundundundundundun- DUN dundundun..

Herlig :)

Gjest Cipheria
Skrevet

McGyver, ja, det såg eg og då eg var ganske lita. Hugsa at eg måtte spørje foreldra mine og kva dei sa, for eg rakk ikkje/ kunne ikkje lese underteksten. Så eg må ha vore ganske ung.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...