Gå til innhold

Turtles. Er det greit for barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en datter på 10 som gjerne vil ha og se på Turtles. Vi har forløbig sagt nei da vi mener det er for voldelig for små barn.

Men når er egentlig greit? Hun sier nå det er folk i klassen som ser på det og som også har slike leker. Men er ikke det det temmelig voldelig? Etter hva jeg har sett så har de jo diverse våpen som sverd og kniver.

Hva er egentlig deres syn på det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Supermimz
Skrevet (endret)

Tegnefilmene er jo ikke akkurat voldelige..de er jo laget for barn. De har mye moral i seriene (skilpaddene gjør noe feil, og splinter gir dem leksjoner)

Hver og en av dem har forskjellige personligheter.En er alvorlig,en er litt sur og gretten,en er litt nerd og den yngste bare spøker og tuller. De fleste unger kjenner seg selv igjen i en av personlighetene ;D

Du får se et par episoder selv og bedømme.

Endret av Supermimz
Skrevet

Ninjaturtles er jo kult da :)

Datteren din er 10 år, og tror ikke hun er for liten for serien.

Gjest Supermimz
Skrevet

Filmene er litt mere voldelige derimot, men det er fortsatt filmer for barn. Jeg husker filmene som fantastiske opplevelser, og ble ikke redd av de. Jeg lærte mye moral og etikk fra ninjaturtles når jeg var liten, men jeg kan ikke si at jeg ikke syntest de var kule som kunne sloss ;)

Skrevet

Brødrene mine så på Turtles fra de var 3 ½ og 7 år. De er idag 22 og 25 år, og de har ikke tatt noen skade av det.

:)

Skrevet

Alle i familien min så på turtles når vi var små, jeg søsken og søskenbarn, vi lærte mye moral av det, ble ikke mye sandkasting i sandkassa etter det :)

Skrevet (endret)

Turtles ruler! De er jo ninjaer, og ninjaer skal alltid gjøre det som er rett. Selv om det er litt slåssing, hopping og roping, så er det absolutt ikke blod og gørr og sånne ting.

Mer litt sånn "hayaaaa nå hopper jeg og snurrer to ganger i lufta og kommer og tar deg for du er slem!"

Endret av Cho
Gjest Purple Haze
Skrevet

Er mødre i dag mer bekymret og overbeskyttende enn for bare noen år siden?

Mine har sett Turtles siden de var i barnehagealder begge to, og det var absolutt favorittserien til begge gutta mine. De er nå 21 og 17. og jeg har ikke merket noen senvirkninger ;) Ei jente på 10 kan umulig ta skade av å se Turtles, med mindre hun er eksremt sart.

Skrevet

Jeg har vokst opp med turtles og aldri tenkt på at dem er voldelige. Sånn sett så er jo Tom og Jerry voldelige de også :gjeiper:

Hadde også turtles action figures, woohoo! :)

Skrevet
Tegnefilmene er jo ikke akkurat voldelige..de er jo laget for barn. De har mye moral i seriene (skilpaddene gjør noe feil, og splinter gir dem leksjoner)

Tegnefilmer er faktisk ekstremt voldelige. Om du tenker deg om

Gjest Supermimz
Skrevet
Tegnefilmer er faktisk ekstremt voldelige. Om du tenker deg om

Jeg tenkte meg ikke bare om, men jeg dro faktisk på youtube for å se på klipp fra episodene, og jeg så ikke noe vold.

Skrevet
Jeg tenkte meg ikke bare om, men jeg dro faktisk på youtube for å se på klipp fra episodene, og jeg så ikke noe vold.

Ikke så det var ingen slossing ?...Slossing er vold

Grunnen at man ikke tenker at det er vold er fordi ingen blir skadet uansett hva man gjør. Og man ser ikke vold

Men ser man i mellom linjene så er det faktisk voldelig

Skrevet
Brødrene mine så på Turtles fra de var 3 ½ og 7 år. De er idag 22 og 25 år, og de har ikke tatt noen skade av det.

:)

Min bestefar røykte sigaretter fra han var 13 til 86 år. Han har ikke tatt skade av det.

Selv om verdensstatistikk viser altså at røyking er skadelig. Skal vi høre på verdensstatistikken eller på han ene vi vet om?

Skrevet

Jeg så selv på Turtles da jeg var liten, og hadde et par lekefigurer. Synes bare det var morsomt, og kunne nesten ha satt meg ned idag for å se et par episoder igjen ;) Tror ikke jeg har tatt noen skade av at jeg så på det.

Når det er sagt var tegneserier/filmer bedre før :)

Skrevet

Jeg fikk ikke lov til å se turtles når jeg var liten.

Gjest Supermimz
Skrevet (endret)

Klipp fra en episode av en nyere serie fra ninjaturtles

Turtles sloss jo mot slemmingene og det er jo vold (beklager), men samtidig er det mye moral der også.

Når jeg var liten så var turtles litt annerledes..Men dette så spennende ut dette ;)

Om man skal unngå vold totalt, så kan jo ikke barna få se filmene fra pixar heller.. The incredibles er jo superhelter hvor små barn blir jaget gjennom jungelen, og i "UP" blir slemmingen dyttet utfor en klippe. Tom og jerry denger hverandre, Den lille havfruen blir forvandlet til en innskrumpet havplante, Elmer fudd sniker ser rundt og skal skyte kaniner..Jeg vet ikke om dere har sett de gamle klassikerene fra disney hvor prinsesser blir forgiftet og stukket i fingern?

Endret av Supermimz
Gjest Badabing
Skrevet

Turtles? De var favoritter allerede mens jeg gikk i barnehagen, sammen med He-Man og Bompibjørnene. Tror ærlig talt ikke man tar skade av den typen tegnefilmer, jeg synes i alle fall ikke de er verre enn det meste av Pixar og Disney.

Skal nok mer til før man tar skade av tegnefilmer og slikt. Da må det være enten ordentlig skummelt eller realistisk. Jeg var en tv-slave som liten, men jeg var også en stor pyse. Bomberommet på skolen/atombomber og Roald Dahls historier gjorde meg redd, ikke Turtles som jo var snille og kule superhelter som slåss mot de slemme.

Skrevet

Sønnen vår fikk sin første Ninja turtles film da han var seks år. Da hadde han lekt med figurene en god stund.

Nå er han åtte, og Ninjaene er ikke like kule lenger;)

Gjest Supermimz
Skrevet

Jeg er snart 30 og gleder meg til å se TMNT med mine fremtidige barn. =P :blush:

Skrevet

Ninja Turtles er da kult!:D Såg mye på det da jeg var lita, også under 10 år:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...