Gå til innhold

Kor langt nord i Norge har du vore?


Samantha

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest A. Caron
Selvsagt er ikke Nordkapp noe å trakte etter.

Markedsførerne har ikke gjort noen god jobb dersom de skaper et gap mellom hvordan det faktisk er der, og hva markedsførerne har skapt av forventninger i hodene på folk før de kom dit.

Har vært i Hammerfest, Alta og Tromsø: møkkasteder alt sammen.

Kommer aldri til å involvere meg med noen eller noe fra nord: det er triste, mørke og dystre, bondske steder.

Nå får du se å rulle inn med dine sure oppstøt!!!

Dette er IKKE en debatt om hva DU måtte mene er "møkkasteder og triste, mørke og dystre, bondske steder", spørsmålet er kun hvor langt nord i Norge du har vært.

Hva i helvete mener du skulle befunnet seg på Nordkapp egentlig? Et Oslo City, et horestrøk ala nedre Karl Johan, et Oslo Spectrum, eller et megautvalg i kjøpesentre og hippe ecstasy-knaskende diskoteker??

Nordkapp er en naken forblåst klippe som symboliserer det nordligste punktet man kan komme i Europa, siste utpost før selve Nordpolen, intet annet. For mange er det et mål å ha vært der, nettopp pga det jeg nevner her. Men dette gjelder kun for folk som har interesse av å se og oppleve verdenen utenfor sitt eget bedritne forurensede bysentrum, som setter pris på andre steders natur, kultur og ikke minst befolkning. Oppblåste, selvopphøyde, negative, egoistiske heimføinger får bare holde seg til byjkjerna si, men hold kjeft om andre steders beskaffenhet, befolkning og kultur så lenge du åpenbart ikke er interessert i å bli kjent med landet du selv bor i!

Enkelte innsnevra pappskaller KLARER bare ikke å la være å spre drit, eder og galle om alt annet enn sin egen lille elskede boble.

Slike mennesker burde egentlig vært jagd ut av landet, da de overhode ikke føler solidaritet verken med sitt eget land, landsmenn, eller noe som befinner seg utenfor sin egen by/kommunegrense :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze
Enten Gjøvik eller Bergen, er usikker på hvilken av de byene som er lengst Nord

Oi, jeg anbefaler deg å finne fram et kart. Gjøvik er forøvrig lengst nord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, jeg anbefaler deg å finne fram et kart. Gjøvik er forøvrig lengst nord.

Har aldri forstått hvor Gjøvik er, eller hva det er.

Ante ikke at det var lengre nord enn Bergen, jøss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Caron
Nei, forresten. Jeg har vært så langt nord man kommer i Norge på fastlandet, nemlig Gamvik. :)

Litt pirk, men du tar feil. Det nordligste punktet man kommer i Norge, og stedet som beskrives som Nordkapp`s glemte storebror, er Knivskjelodden som ligger ca 1600 m lenger nord enn Nordkapp :)

Endret av A. Caron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tromsø, bodde der en liten stund, elsket det!! Kjære, en stakkars østlending hadde godt av møtet med den romslige tromsø-kulturen. :) Hadde det ikke vært så langt unna, hadde jeg flyttet tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lofoten/Svolvær :) Har venner i nordland da, så blir nok flere turer oppover. Kjørte en gang fra Tr.heim til Bodø/Lofoten og nå har jeg et ønske om å fly til Bodø og kjøre videre nordover. Hurtigruta hadde heller ikke vært dumt å få med seg, men den er så steike dyr! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bor i Alta. Jeg er finnmarking og har vel vært de fleste steder, også i øst finnmark.

Da er det sikkert mer interessant å spørre deg, hvor langt sør du har vært... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...