Gå til innhold

Bryte aldersgrenser på kino


Gjest salma

Anbefalte innlegg

Ang aldersgrensen 7 år: Denne er jo tillatt for alle over 7 år alene, og for barn over 4 år i følge med en voksen.

Nå går Julenatt i Blåfjell på kino med 7 års aldersgrense. Vi er en gjeng som gjerne vil gå, men med to barn på 2,5 år.

Blir vi stoppet i døra? Og er det greit å ta dem med, etter deres mening?

Er det greit som forelder å "lure inn" sine barn på filmer de egentlig er for små til å se etter anbefalt aldersgrense?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er gjerne en grunn til at aldersgrensen er satt til 7år så hadde jeg hatt et barn på 2 1/2 så hadde nok ikke jeg tatt med ungen min.

Når det er sagt så blir dere bare stoppet i døra og nektet inngang om dere blir oppdaget, men får ikke pengene tilbake på billetten.

Har hørt at julenatt i blåfjell visstnok skal ha en del skremmende scener i motsetning til serien, og kan nok derfor være litt for mye for en 2 1/2 åring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer 2,5-åringene å sitte stille en hel kinoforestilling, da? Hvis ikke er det jo fullstendig uaktuelt å ta de med. Ellers er det nok en grunn til at det faktisk er aldersgrense på filmen. Har også hørt at den er mer skremmende enn serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer 2,5-åringene å sitte stille en hel kinoforestilling, da? Hvis ikke er det jo fullstendig uaktuelt å ta de med. Ellers er det nok en grunn til at det faktisk er aldersgrense på filmen. Har også hørt at den er mer skremmende enn serien.

Normalt sett skal de greie å sitte stille, ja. Hvis ikke så må man jo gå ut.

Ei jeg kjenner tok med et barn på 3,5 år på filmen, har ikke hørt noe om at det barnet reagerte. Men jeg har ikke sett filmen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så den filmen på torsdag, den er ikke så skummel akkurat. Hadde med en gutt på nesten 3 år. De som jobbet der sa det ikke gjorde noe siden jeg var med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...