Gå til innhold

Plutselig vektoppgang


Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Har på få måneder godt opp 10 kilo i vekt. Føler meg som en pølse. Hva kan jeg gjøre? Føler ikke at det er skjedd så mye nytt med kostholdet, er blitt mindre tid til å trene, men de kiloene kom jo voldsomt fort .. :sjenert: Er fortsatt "normalvektig" på BMI, men synes jeg ser lubben ut. Magen er flat, men overarmene og hoftene kan ikke ha sunne mål .. :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei!

Har på få måneder godt opp 10 kilo i vekt. Føler meg som en pølse. Hva kan jeg gjøre? Føler ikke at det er skjedd så mye nytt med kostholdet, er blitt mindre tid til å trene, men de kiloene kom jo voldsomt fort .. :sjenert: Er fortsatt "normalvektig" på BMI, men synes jeg ser lubben ut. Magen er flat, men overarmene og hoftene kan ikke ha sunne mål .. :tristbla:

Har du begynt på noen medisiner eller noe?

Det kan jo føre til vektøkning, for du nevnte jo at du ikke har lagt om kostholdet på noen måte...?

For å bli kvitt noen kilo igjen er jo en mulighet og være litt mer aktiv og prøve å spise litt sunnere :)

Skrevet

Det er en av farene med høsten. Du sa det selv, du har ikke trent så mye og det kan være at du lå i grenseland med kcal inn og ut når du trente, og nå som du ikke trener, legger du på deg.

Man sitter gjerne litt mer i ro i mørketiden og unner seg litt ekstra.

Man legger fort på seg hvis man har ligget i grenseland for å holde vekten ved like. Når man trener, forbrenner du fler kcal under selve treningen, men også etter trening, særlig hvis du trener styrke.

Bare å komme seg opp på trening igjen, så blir det nok bedre.

Skrevet

Hehe, skjønner jo at det bare er å komme seg i gang igjen! Kan si at jeg på en måte fikk litt ekstra motivasjon nå. Er bare overrasket over hvor lite som skal til!

Skrevet

Hei! jeg vet ikke hvor gammel du er, men det er en tid etter ungdomsàrene hvor mange forandrer seg veldig, enten gàr opp eller ned i vekt. Ellers kan det vàre noe galt med en kjertel du har i halsen ( husker ikke hva den heter ) som regulere vekten din. Hvis den ikke fungere som den skal ( eller man har fàtt kreft i den, vil ikke skremme deg altsà ) kan man enten gà veldig opp eller ned i vekt. Gà til legen og ta en blodpròve, det er sikkert ingen ting :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...